[ فردا را به امروز می آوریم ]
  • آخرین شماره ۲۰۷۵
  • دوره جدید

فسا می‌تواند به هاب کشور در عرضه دام سبک تبدیل شود، روزنامه شیراز نوین

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان فارس گفت: شهرستان فسا با توجه به قابلیت‌های خوبی که در بحث تولید دام سبک دارد، می‌تواند به یک هاب برای کشور به لحاظ عرضه دام سبک تبدیل شود. به گزارش روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی استان فارس، مجتبی دهقان‌پور در حاشیه سفر به شهرستان فسا بیان کرد: فسا از شهرستان‌های پُرپتانسیل ماست و یکی از بزرگ‌ترین واحدهای دام سبک پرواری جنوب کشور در این شهرستان قرار دارد که به همت تولیدکننده عزیزمان در حال توسعه است.
این مقام مسئول با بیان اینکه در راستای توسعه زیر بخش دام شهرستان فسا نیازمند سرمایه‌گذاری برای احداث کشتارگاه دام هستیم، افزود: امیدواریم با جذب سرمایه‌گذار، احداث کشتارگاه‌های صنعتی را در استان فارس از جمله شهرستان فسا داشته باشیم.
او تصریح کرد: سازمان جهاد کشاورزی استان فارس حتی‌المقدور آمادگی دارد زمین مورد نیاز برای احداث کشتارگاه را از محل اراضی ملی در اختیار سرمایه‌گذاران قرار دهد و تسهیلات بانکی ارزان‌قیمت را تا حد امکان تأمین کند و تخصیص دهد. 
به گفته وی، احداث کشتارگاه می‌تواند به ایجاد ارزش افزوده برای تولیدکنندگان کمک کند؛ به طوری که در این کشتارگاه‌ها محصول با بسته‌بندی و یک برند خاص به سایر مناطق کشور صادر شود.
او با اذعان به اینکه دیدار چهره به چهره و گفت‌وگو با تولیدکنندگان را یکی از رسالت‌های اصلی و اساسی خود می‌داند، اضافه کرد: امیدواریم در این بازدیدها بتوانیم مسائل و مشکلات تولیدکنندگان را بشنویم و ببینم و در حد توان در سطوح استانی، ملی و فراسازمانی برای حل آن تلاش کنیم.
دهقان‌پور به لزوم بهبود فضای کسب و کار و رفع موانع در دستگاه‌های خدمات‌رسان نیز پرداخت و گفت: امیدواریم بتوانیم از طریق رایزنی‌هایی که در سطح استان با مدیران دستگاه‌های ذی‌ربط انجام می‌دهیم، برخی از محدودیت‌ها را مرتفع کنیم.
وی با بیان اینکه یکی از اقداماتی که در راستای تعادل‌بخشی به بازار محصولات پروتئینی دنبال می‌شود، استفاده از ظرفیت تولیدکنندگان استان فارس برای عرضه گوشت گرم به بازار است، افزود: مالک این واحد پرورش دام پرواری مقرر شده بر اساس رایزنی که انجام گرفته، در چند روز آینده در گام اول، اولین محموله گوشت را از کشور ارمنستان به بازار وارد کند و در اختیار یک فروشگاه زنجیره‌ای قرار دهد. 
دهقان‌پور اضافه کرد: سعی خواهیم کرد از ظرفیت‌های دیگر هم استفاده کنیم؛ برای اینکه شاهد عرضه گوشت گرم با قیمت مناسب‌تر به مردم عزیزمان در فروشگاه‌های مختلف از جمله فروشگاه زنجیره‌ای باشیم.
بازدید از مجتمع بزرگ گلخانه‌ای غیاث‌آباد «زرین‌کشت برتر لوتوس» در وسعتی حدود 50 هکتار، گلخانه‌های بخش ششده و قره‌بلاغ، مجتمع پروار بندی 10هزار رأسی دام سبک شرف دوست و کارخانه در دست احداث لبنیات نعمتی از جمله برنامه‌های رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان فارس در سفر به شهرستان فسا بود.
محمدصادق صفرپور فرماندار ویژه شهرستان فسا، علیرضا واحدی‌پور قائم‌مقام رئیس سازمان و معاون برنامه‌ریزی و امور اقتصادی، عبدالمجید رنجبر معاون بهبود تولیدات دامی، علیرضا افشارمنش مدیر حوزه ریاست و محمد صادق فانی مدیر جهاد کشاورزی شهرستان فسا نیز در این بازدید‌ها حضور داشتند.

 

تاکنون نظری برای این خبر ثبت نشده است!
ثبت نظر جدید
نام و نام خانوادگی  

آدرس ایمیل    

متن نظر  

کد امنیتی