[ فردا را به امروز می آوریم ]
  • آخرین شماره ۲۰۸۸
  • دوره جدید

آبگوشت لپه و مرغ، روزنامه شیراز نوین

آبگوشت لپه و مرغ یکی از انواع غذاهای خوش‌مزه ایرانی است که با مواد متنوعی تهیه می‌شود، برای مشاهده این آموزش آشپزی در ادامه با ما همراه باشید:
 
 مواد لازم برای ۴ نفر
ران  و سینه مرغ: ۳ تکه
لپه: ۱ لیوان
بلغور گندم: ۱ قاشق غذاخوری
پیاز: ۱ عدد درشت
رب گوجه فرنگی: ۲ قاشق غذاخوری
سیب‌زمینی: ۳ عدد متوسط
لیمو عمانی: ۲ عدد
مرزه خشک: ۲ قاشق غذاخوری
نمک و فلفل‌سیاه: به مقدار کافی
زردچوبه و روغن: به مقدار کافی

 طرز تهیه
 مرحله اول
برای تهیه آبگوشت لپه و مرغ مجلسی ابتدا لپه را به همراه یک پیمانه آب داخل یک کاسه می‌ریزیم و حداقل به مدت ۲ ساعت می‌خیسانیم. در ادامه پیاز را به صورت نگینی ریز خرد می‌کنیم و به همراه کمی روغن تفت می‌دهیم تا پیاز شفاف شود.
 مرحله دوم
پس از اینکه پیاز را به خوبی تفت دادیم مقداری نمک، فلفل‌سیاه و زردچوبه اضافه می‌کنیم و تفت دادن را یک دقیقه دیگر ادامه می‌دهیم تا پیاز و ادویه‌ها با هم ترکیب شوند؛ در ادامه گوشت مرغ را به صورت تکه‌ای یا خردشده به قابلمه اضافه می‌کنیم.
 مرحله سوم
پس از اینکه رنگ گوشت مرغ تغییر کرد و به خوبی سرخ شد، لپه را آبکشی می‌کنیم و دو دقیقه تفت می‌دهیم، سپس رب گوجه‌فرنگی را به قابلمه اضافه می‌کنیم و به همراه دیگر مواد تفت می‌دهیم تا رنگ رب گوجه‌فرنگی باز شود.
 مرحله چهارم
در این مرحله ۴ لیوان آب به قابلمه اضافه می‌کنیم و حرارت زیر قابلمه را زیاد می‌کنیم تا آب سریع‌تر به جوش بیاید. حالا حرارت زیر قابلمه را کم می‌کنیم تا مرغ و لپه با هم بپزند؛ در ادامه سیب‌زمینی و بلغور گندم را به قابلمه اضافه می‌کنیم.
 مرحله پنجم
حالا باید صبر کنیم تا آبگوشت آماده شود؛۳۰ دقیقه مانده به آماده شدن آبگوشت، لیموعمانی‌ها را با چنگال سوراخ می‌کنیم و به مدت ۱۵ دقیقه در آب جوش قرار می‌دهیم تا تلخی‌شان گرفته شود، سپس به قابلمه آبگوشت اضافه می‌کنیم.
 مرحله ششم
حالا باید صبر کنیم تا آبگوشت جا بیفتد و پس از اینکه آبگوشت جا افتاد طعم آن را می‌چشیم و به مقدار دل‌خواه نمک، فلفل‌سیاه و ادویه اضافه می کنیم. در ادامه مرزه خشک را با دست پودر و سپس به قابلمه اضافه می‌کنیم.

تاکنون نظری برای این خبر ثبت نشده است!
ثبت نظر جدید
نام و نام خانوادگی

آدرس ایمیل

متن نظر

کد امنیتی