[ فردا را به امروز می آوریم ]
  • آخرین شماره ۲۰۷۵
  • دوره جدید

شاهکار تاریخی بهترین گلر سری A ، روزنامه شیراز نوین

دروازه‌بان لاتزیو با ضربه سر درخشان دقیقه 95 خود، تیمش را از شکست حتمی در لیگ قهرمانان را نجات داد.
به گزارش شیراز نوین، در میزبانی عقاب‌های شهر رم از تیم مدعی فوتبال اسپانیا، یک گل تاریخی به ثمر رسید. 
دروازه‌بان لاتزیو در آخرین لحظات بازی سه‌شنبه شب با ضربه سر گلی به ثمر رساند تا تیمش به یک تساوی ارزشمند و البته باورنکردنی دست پیدا کند.
در حالی که تیم مائوریتسیو ساری با نتیجه 1-0 عقب افتاده بود به پراودل دستور داده شد که به جلو برود و در یک موقعیت ایستگاهی به خط حمله تیمش بپیوندد.
ضربه کرنر ارسالی ابتدا دفع شد، اما این دروازه‌بان در محوطه جریمه ماند؛ تصمیمی که با گلزنی او در آخرین لحظه مسابقه بسیار حیاتی بود.
یک سانتر خطرناک و قوس‌دار از سوی لوئیز آلبرتو روی دروازه اتلتیکو به پراودل اجازه داد تا پشت تمام مدافعان حضور پیدا کند و یک ضربه سر از فاصله نزدیک را وارد دروازه کند.
پابلو باریوس، هافبک اتلتیکومادرید، تیم میهمان را در دقیقه 29 با یک گل در نیمه اول پیروز به رختکن فرستاده بود و سیمئونه امیدوار بود با همین گل و کسب 3 امتیاز خاک ایتالیا را ترک کند، اما یک اتفاق غیرمنتظره او و شاگردانش را غافل‌گیر کرد.
پراودل اکنون دومین دروازه‌بان تاریخ مسابقات لیگ قهرمانان اروپاست که در جریان بازی و بدون ضربه پنالتی موفق به گلزنی شده است. قبل از ایوان پراودل، آخرین دروازه‌بانی که در لیگ قهرمانان اروپا گلزنی کرد، وینسنت انیاما در 29 سپتامبر 2010 بود.
دیه‌گو سیمئونه، سرمربی اتلتیکومادرید، واکنش غیرمنتظره‌ای به این اتفاق داشت: «با وجود گلی که در لحظات آخر دریافت کردیم، اما حساس بسیار خوبی دارم. اتفاقات فوتبالی به گونه‌ای رقم خورد که نتوانستیم مسابقه را آن‌طور که شایسته‌اش بودیم به پایان برسانیم. چیزی که ما را در این دیدار برای دیدارهای بعدی ترغیب کرد این بود که امشب بازی خوبی انجام دادیم.»
او در مورد عملکرد شاگردانش گفت: «روی هم‌رفته بازی خوبی بود؛ لاتزیو با توپ بهتر کار کرد، چون به این کار برای ضربه زدن به ما احتیاج داشتند. آنها در ابتدا موقعیت‌هایی داشتند که با خوش‌شانسی به گل تبدیل نشد در ادامه بهتر بودیم. در نیمه دوم همه روزنه‌ها را بستیم و آنها موقعیتی نداشتند؛ در حالی که در این نیمه سه موقعیت بسیار خوب از دست دادیم.»
او در مورد گل دقایق تلف‌شده لاتزیو گفت: «تاریخ لاتزیو بر این موضوع استوار است که هرگز تسلیم نشوید و این کاری بود که آنها امشب انجامش دادند و یک اتفاق باورنکردنی خلق کردند؛ رسیدن به گل در دقایق پایانی فوق‌العاده بود مخصوصاً اینکه دروازه‌بان آن را به ثمر رساند.
هواداران لاتزیو باورنکردنی بودند. بنری که برایم نوشته بودند زیبا بود و قلبم را تحت‌تأثیر قرار داد. سیمئونه بعد از گفتن این جملات با سؤالی جالب مواجه شد که آیا قصد هدایت لاتزیو را دارد یا خیر؟» پاسخ او جالب بود: «من همیشه گفته‌ام که خاطرات خوبی از اینجا دارم و دوست دارم حس مربیگری را هم در لاتزیو تجربه کنم، اما اکنون آنها مربی قدرتمندی به نام مائوریتسیو ساری دارند و ما هم پروژه‌ای طولانی‌مدت در اتلتیکو داریم.»

تاکنون نظری برای این خبر ثبت نشده است!
ثبت نظر جدید
نام و نام خانوادگی  

آدرس ایمیل    

متن نظر  

کد امنیتی