[ فردا را به امروز می آوریم ]
  • آخرین شماره ۲۰۷۵
  • دوره جدید

ابتکار عمل در دست هیئت‌های شیراز قرار می‌گیرد، روزنامه شیراز نوین

 میثم محجوبی - گروه ورزش
ورزش شیراز هر قدر که در زمینه نیروی انسانی غنی است، در بحث مالی و زیرساختی وضعیت بسیار بدی دارد. رئیس اداره ورزش و جوانان شهرستان شیراز اعتقاد دارد که در حوزه ورزش، به شهری مثل شیراز نه به‌عنوان یک کلان‌شهرکه در حد یک دهستان یا بخش، پرداخته شده است.
کمال پاک فطرت که تیرماه امسال به سرپرستی این اداره منصوب شد و پس از مدتی رسماً به‌عنوان متولی ورزش شیراز معرفی شد، می‌گوید: همه عزیزانی که پیشتر متولی ورزش شیراز بوده‌اند، قطعاً در یک مسائلی منشأ خدمت بوده‌اند و کار کرده‌اند، اما به دلیل آن نگاه اشتباهی که همیشه وجود داشته و سیستم غلط اداری که رایج بوده، همیشه زیر سایه اداره کل استان بوده؛ تا این حد که حتی در مسابقاتی که به میزبانی شیراز برگزار می‌شده، هیئت‌های شیراز حتی در جریان برگزاری مسابقات قرار نمی‌گرفتند.
این عضو سابق شورای اسلامی شهر شیراز افزود: در گذشته اختیارات به طور کامل دست هیئت‌های استان بوده. پیش از این، اداره شیراز حتی اختیار این را نداشت که یک سانس تمرین به یکی از هیئت‌ها بدهد؛ سالن‌ها به طور کامل در اختیار اداره کل بود و هر کدام را می‌خواست به افراد مختلف واگذار می‌کرد و بماند که بحث مزایده‌ها هم به چه شکل انجام می‌شد؛ در همین حد شیراز را نگه داشته‌اند، اما امروز که من آمده‌ام، به این دلیل است که متوجه شدم مدیرکل فعلی ورزش و جوانان استان، می‌خواهد این نگاه را تغییر دهد و به اداره ورزش و هیئت‌های شهرستان شیراز، بها بدهد.
وی با اشاره به وضع وخیم شیراز در حوزه زیرساخت ورزشی گفت: شیراز امروز کمترین سرانه ورزش را در بین تمامی 37 شهرستان استان داراست؛ شهری که جمعیتش از 17 استان کشور بیشتر است و یکی از مهم‌ترین شهرهای کشور محسوب می‌شود و به همین دلیل در تمام زمینه‌ها از جمله ورزش، توقع زیادی از این شهر وجود دارد، اما اینکه تا این حد در زمینه زیرساخت ورزشی فقیر است، جای تعجب و تأمل دارد. اما حالا فکر می‌کنم نگاه جدیدی برای تقویت بنیه ساختاری و مالی ورزش شیراز از سوی اداره استان به وجود آمده؛ اداره ورزش و جوانان شیراز به سطح معاونت اداره کل ارتقا یافته و اختیارات زیادی در حوزه‌های مسئولیتی به این اداره واگذار شده است.
پاک‌ فطرت گفت: شیراز زمانی موتور محرکه ورزش کشور بوده و قهرمانان زیادی را پرورش داده است؛ بنابراین می‌طلبد که برخی نگاه‌ها به این شهر تغییر کند؛ تاکنون اداره شیراز اختیار هیچ‌یک از زیرساخت‌های فیزیکی ورزشی در این کلان‌شهر را نداشته است، اما براساس تصمیم مدیرکل جدید، مسئولیت همه اماکن به شهرستان واگذار خواهد شد و ابتکار عمل در دست هیئت‌های شیراز قرار می‌گیرد.
وی که خود یکی از ورزشی‌نویسان قدیمی این شهر و استان به شمار می‌رود، اظهار داشت: نقدهای اهالی ورزش و فعالان رسانه‌ای را با جان و دل می‌پذیرم. تنها درخواست ما این است که نقدها منصفانه و همراه با ارائه راهکار باشد. در بحث حمایت و دفاع از عملکردها نیز پرهیز از بزرگنمایی و طرح مباحث براساس واقعیت‌ها و بضاعت موجود، چیزی است که به ما در بحث پیشبرد اهداف ورزش می‌تواند کمک کند.
رئیس اداره ورزش و جوانان شیراز ادامه داد: امروز بسیاری از هیئت‌های ورزشی چه در سطح استان چه شهرستان، عملکرد مناسب و در حد انتظاری نداشته‌اند؛ اگرچه مشکل اصلی شاید در شیوه انتخاب رؤسا و مسئولان هیئت‌ها باید جست‌و‌جو شود. رؤسای هیئت‌های ورزشی شیراز باید در حد و اندازه‌های اعتبار و تاریخ این شهر باشند. متأسفانه ورزش شیراز امروز از جایگاه واقعی و مطلوب خود فاصله بسیاری دارد و می‌خواهیم تمام تلاشمان را به کار ببندیم تا ورزش شیراز را به آن چیزی که لیاقتش را دارد، برسانیم.

 

تاکنون نظری برای این خبر ثبت نشده است!
ثبت نظر جدید
نام و نام خانوادگی  

آدرس ایمیل    

متن نظر  

کد امنیتی