[ فردا را به امروز می آوریم ]
  • آخرین شماره ۲۰۷۵
  • دوره جدید

فرمانده کل سپاه پاسداران: جنگ هشت‌ساله طولانی‌ترین جنگ قرن بیستم بود ، روزنامه شیراز نوین

به گزارش ایسنا، سرلشکر حسین سلامی در سخنرانی پیش از خطبه‌های نماز جمعه دیروز تهران گفت: امروز ۳۱ شهریور سالروز آغاز پرافتخارترین قطعات تاریخ اسلام و ایران عزیز است. سرآغاز یک حماسه عظیم در امتداد عاشورای ۶۱ هجری است.
وی ادامه داد: معمولاً بعضی از حوادث تاریخی برای امت‌ها نقشی حیاتی و سرنوشت‌ساز و ابدی ایفا می‌کنند. بعضی از وقایع تاریخ خط اثری ابدی در سرنوشت ملت‌ها دارند. همان‌طور که عاشورا قله درخشان عالم و نقطه بقا و استمرار حیات اسلام، قلب‌ها را تحت تأثیر خود قرار داد و تا ابد فرهنگ ‌ظلم‌ستیزی کنار امام مؤمنان و فداکاری و ایثار عظمت ایمان به نمایش گذاشته شد؛ دفاع مقدس ایران هم تکراری از آن واقعه عظیم در دوره معاصر بود و پدیده‌ای شگفت‌انگیز در تاریخ جنگ‌های بشر بود. وی افزود: دفاع مقدس طولانی‌ترین جنگ قرن بیستم و نابرابرترین جنگ جهانی بود. دفاع مقدس واکنش سرسختانه قدرت‌های استکباری آن روز و متحدان آنها در مقابل یک پدیده نوین سیاسی در آن دهه‌های پایانی قرن بیستم بود و انقلاب اسلامی توانسته بود از مشرق ایران‌زمین زلزله سیاسی شدیدی در نظم ساخته قدرت‌های آن روز وارد کند.
سلامی ادامه داد: انقلابی در منطقه‌ای که تکیه‌گاه آمریکا بود، صورت گرفت. تا آن زمان ثروت‌های مادی و هویت معنوی و ارزش‌های فرهنگی این ملت، همه توسط قدرت‌های بزرگی مثل آمریکا به یغما رفته بود.
وی افزود: جنگ در شرایطی رخ داد که همه قدرت‌های شیطانی آن روز خصومت خود را در مواجهه با انقلاب کنار گذاشتند و همه دشمنان ما در برابر انقلاب عزیز اسلامی با هم متحد شدند و شاهد اتحاد آمریکا و شوروی علیه انقلاب اسلامی بودیم. این جنگ استثنایی‌ترین جنگ تاریخ بود که در آن یک ملت تازه به استقلال رسیده با بزرگ‌ترین اتحاد نظامی، سیاسی، اطلاعاتی و اقتصادی جهان مواجه شود. این جنگ برای پشیمان کردن ملت ایران از انقلابش بود. سلامی ادامه داد: می‌خواستند نشان دهند که الگوی انقلاب اسلامی قابل دوام نیست. می‌خواستند ثابت کنند اسلام نمی‌تواند نظم سیاسی جهان را تحت تأثیر قرار دهد، اما امام(ره) در قلب این جنگ جهانی ایستاد. 
وی افزود: دفاع مقدس بهترین فرصت بود تا در میدان حجم واقعی امپراتوری‌ها را بسنجیم و بهترین میدان بود برای اینکه ملت ایران تحت ولایت ولی‌فقیه قدرتی بسازد که از آن پس به عنوان یکی از اضلاع قدرت به حساب آید و جنگ تحمیلی عقبه جهانی داشت. آمریکای جهانخوار هم مدیریت سیاسی آن را انجام می‌داد و هم از لحاظ اطلاعاتی پیشرفته‌ترین تجهیزات آن را برای کشف نیروهای مسلح انقلاب در اختیار صدام می‌گذاشت. وی ادامه داد: جنگ تحمیلی، جنگی نابرابر بود و ملت ایران حتی از واردات سیم خاردار محروم بود و در محاصره جهانی قرار داشتیم. در جنگ ‌نفت‌کش‌ها کشتی‌ها را می‌زدند و موشک‌های دوربرد به صدام می‌دادند.
وی افزود: بچه‌های ما باید از گورهای عظیم می‌گذشتند و باید کارون و اروند و صخره‌های سخت را طی می‌کردند و در ارتفاعات و دشت‌ها و باتلاق‌ها و... می‌جنگیدند. جوانان عزیز و آنها که شهید شدند، ضامن بقای ما هستند و اگر آنها نبودند، شهرها اشغال و کشور تجزیه و مردم آواره می‌شدند؛ اما این شهیدان برومند باعث شدند که این کشور چنین ‌جنگ ‌بزرگی را اداره و اراده خود را در پایان جنگ به دشمن تحمیل کند و ما توانستیم آخرین گلوله را شلیک کنیم و راه را بر دشمن ببندیم. تعبیر رهبری که شهدا مظهر قدرت ایران هستند، یک حقیقت عالی است و ما به قوت شهادت جنگیدیم و بر سلاح‌ها تکیه نکردیم و قلب‌ها و ایمان‌ها جنگیدند.
وی همچنین گفت: استواری، شکوه، صبر، قدرت امید و ایمان بود که باعث شد ما در صحنه سخت بر دشمن غلبه کنیم و خداوند بود که ملت ایران را در شرایط سخت تحریم نجات داد. جنگ پایان یافت و خاطرات باشکوه آن در حافظه ایران می‌ماند و دین شهدا بر ما خواهد ماند و امنیت و اقتدار و پیشرفت ما مدیون خون‌های پاک ریخته شده است. امروز عظمت ایران را در همه جا می‌بینید. می‌بینید رئیس‌جمهور ما با مواضع انقلابی و دقیق چطور استکبار را به چالش می‌کشاند. ما در تمام نبردها دشمن را شکست دادیم و ملت ایران شجاعانه و آگاهانه و با بصیرت در تمام صحنه‌ها دشمن را با ناکامی بدرقه کردند. وی در پایان یادآور شد: امسال مردم عزیز ما حتی به فراخوان دشمن لبیک نگفت و نشان داد که در ایران گوش هیچ‌کس شنوای گفته‌های بیگانگان نیست.

 

تاکنون نظری برای این خبر ثبت نشده است!
ثبت نظر جدید
نام و نام خانوادگی  

آدرس ایمیل    

متن نظر  

کد امنیتی