[ فردا را به امروز می آوریم ]
  • آخرین شماره ۲۰۷۵
  • دوره جدید

ظرفیت بالای شیراز برای میزبانی از رویدادهای جهانی، روزنامه شیراز نوین

 میثم محجوبی - گروه ورزش
اردوی آماده‌سازی تیم ملی فانکشنال فیتنس هفته گذشته در شیراز به پایان رسید و این تیم آذرماه به مسابقات جهانی در کشور نروژ اعزام می شود.
به همین مناسبت نشست خبری مسئولان فدراسیون آمادگی جسمانی و مربیان تیم ملی فانکشنال فیتنس با اهالی رسانه فارس برگزار شد.  سرپرست هیئت آمادگی جسمانی استان فارس در ابتدای این جلسه اظهار داشت: شیراز قابلیت برگزاری رویدادهای مختلفی را اعم از ملی تا بین‌المللی داراست و این نشست را به این دلیل ترتیب دادیم که مسئولان فدراسیون با ظرفیت‌های خوبی که در شهر شیراز داریم آشنا شوند.
جواد کشاورز افزود: از مسئولان فدراسیون تقاضا داریم که شیراز را به‌عنوان مرکزیت جنوب ایران به رسمیت بشناسند و با توجه به بُعد مسافتی که با پایتخت داریم و عدم دسترسی استان‌های جنوبی کشور به مرکز، بتوانیم بررسی مسائل و مشکلات مالی که هیئت‌های ورزشی دارند را در شیراز انجام دهیم.
وی با اشاره به اینکه شیراز طی سه روز میزبان اردوی تیم ملی فانکشنال فیتنس ایران جهت اعزام به مسابقات جهانی نروژ ٢٠٢٣ بوده  است، عنوان کرد: ١١ نفر از مجموع ورزشکاران حاضر در این اردو از هیئت آمادگی جسمانی فارس بود.
کشاورز با بیان اینکه مبنای هیات آمادگی جسمانی استان فارس را بر آموزش محوری گذاشته‌ایم، ادامه داد: در همین راستا ١٥ دوره مربیگری در رشته ٢٧ رشته برگزار شده است؛ چهار دوره مربیگری به صورت تئوری نیز برگزار شده و سه رویداد تئوری مربیگری هم در دست اقدام است. 
او با اشاره به راه‌اندازی نخستین سمپوزیوم آمادگی جسمانی تناسب اندام با حضور ٣٠٠ نفر از مربیان جنوب کشور در فارس، از راه‌اندازی نخستین آکادمی آمادگی جسمانی با همکاری اداره کل ورزش و جوانان استان در آینده‌ای نزدیک هم خبر داد و یادآور شد: هم‌زمان با برگزاری اردوی تیم ملی فانکشنال فیتنس ایران، نخستین نشست هم‌اندیشی هیئت‌های آمادگی جسمانی جنوب کشور در شیراز نیز برگزار شد.
دبیر فدراسیون آمادگی جسمانی نیز در این جلسه ضمن تشکر از هیئت فارس که در برگزاری این اردو نهایت همکاری را انجام داد، گفت: این اردو جهت اعزام به مسابقات جهانی با حضور ٣٢ ورزشکار مرد و ١٧ ورزشکار زن برگزار شد.
مظفر علی شائی افزود: توانمندی‌های استان فارس بر کسی پوشیده نیست و این استان می‌تواند در ابعاد جهانی هم میزبان مسابقات بزرگ ورزشی باشد؛ برگزاری چنین رویدادهایی هم می‌تواند در معرفی این استان مهم کشورمان به جهانیان مؤثر باشد و هم ظرفیت‌های بالایی را برای شیراز و فارس ایجاد می‌کند.
وی با بیان اینکه در حوزه ورزش فرصت‌های نهفته در بُعد قهرمانی و حرفه‌ای مشاهده می‌شود که با تمرکز بر آنها می‌توان به سلامت جامعه کمک کرد، خاطر نشان کرد: فدراسیون آمادگی جسمانی یکی از ضرورت‌های کشور بود که از فدراسیون همگانی جدا و مستقل شد و اکنون یک سال از عمر آن فدراسیون می‌گذرد؛ ما در این مدت سعی کردیم ساختار این فدراسیون را تشکیل و معرفی آمادگی جسمانی را در دستور کار قرار دهیم. متأسفانه اکثر مردم ایران از آمادگی جسمانی ضعیفی برخوردار هستند و ارتقای سطح آمادگی جسمانی، نیازمند برنامه‌ریزی وسیع برای افزایش سطح تندرستی جامعه است تا به همان نسبت انواع بیماری‌ها و ورودی به بیمارستان‌ها کاهش پیدا کند.
علی شائی اضافه کرد: این فدراسیون در حوزه تندرستی و حوزه تخصصی فعال است؛ در حوزه تندرستی چشم‌انداز این است که به معنای مختلف، مردم به یک دانش در آمادگی جسمانی برسند. در راستای همگانی کردن آمادگی جسمانی، نخستین راهبرد ما توسعه دانش و نگرش عامه مردم نسبت به فعالیت‌های ورزشی است که در این راهبرد همه رسانه‌ها نقش‌آفرین هستند.
 نایب‌رئیس فدراسیون آمادگی جسمانی نیز در این نشست گفت: فدراسیون آمادگی جسمانی یک سال از عمر کاری خود را سپری می‌کند و با توجه به اینکه بنده مسئولیت کوچکی در وزارت ورزش نیز دارم، همکاری خوبی با فدراسیون داریم؛ وزارت هم روی این مسئله تأکید دارد که کار همگانی بیشتر باید انجام شود. 
ندا مُطَلبی ادامه داد:  ٨٣ درصد جمعیت این فدراسیون را بانوان تشکیل می‌دهند و خوشحال هستیم که بالاترین قشر بانوان را در این فدراسیون داریم.
وی اضافه کرد: با همکاری معاونت امور بانوان وزارت ورزش و جوانان 2 طرح پایش و تربیت مربیان تخصصی آمادگی جسمانی را اجرایی و در این راستا از ۵ رشته المپیکی به صورت پایلوت شروع کردیم.
مسئول انجمن فانکشنال فیتنس ایران نیز در ادامه این نشست بیان کرد: این رشته نه تنها در کشور ما، بلکه در دنیا هم یک رشته جدید است و اکنون ٧٥ کشور عضو فدراسیون فانکشنال فیتنس هستند، اما در همین مدت کوتاه، این ورزش توانسته عضو سازمان های ورزشی زیادی شود و درخواستش برای المپیکی شدن هم پذیرفته شده و در حال طی مراحل قانونی است؛ اتفاقاتی برای این رشته رخ داده که بعضی فدراسیون‌ها با 40 سال سابقه به آن دست پیدا نکرده‌اند.
عسگرِ آزادیان افزود: فانکشنال فیتنس،  یک ورزش کامل است و می‌تواند به همه ورزش‌های مختلف در ابعاد قهرمانی، همگانی و ... کمک کند. تیم ملی فانکشنال فیتنس قرار است در دهه اول آذرماه به نروژ با سه ورزشکار زن و سه ورزشکار مرد برای نخستین بار شرکت کند؛ احتمال دعوت از 2 ورزشکار مرد و یک ورزشکار زن دیگر نیز وجود دارد.
آزادیان ضمن تقدیر از میزبانی استان فارس اعلام کرد که ٣٢ ورزشکار از ١٣ استان در بخش مردان و ١٧ ورزشکار از ٩ استان در بخش زنان در اردوی انتخابی تیم ملی شرکت کردند.
مربی تیم ملی فانکشنال فیتنس ایران نیز گفت: ما به‌عنوان یک کمیته که کارمان را تازه شروع کرده‌ایم، هم در بُعد سلامت و هم در حوزه قهرمانی فعالیت‌های خوبی داریم و سعی کرده‌ایم بهترینِ خودمان را ارائه بدهیم؛ برنامه‌ریزی‌های زیادی انجام داده‌ایم و هدف اصلی‌مان این است که پرچم کشورمان را در میادین مختلف بین‌المللی بالا ببریم.
پویا کوهی با بیان اینکه در اردوی انتخابی تیم ملی، سنجش‌های مختلفی از ورزشکاران انجام و تست‌هایی در دستور کار قرار گرفت که در شمار استاندارد‌ها و کلاس جهانی بود، عنوان کرد: در این حوزه جای کار زیاد است، اما از طرفی در زمان اندکی که سپری شد، پیشرفت‌های قابل‌توجهی انجام شده است.
وی با بیان اینکه فانکشنال فیتنس، ورزشی مناسب همه اقشار جامعه است، گفت: از تمام استان‌ها خواستیم که افراد برتر را برای رویداد انتخابی تیم ملی معرفی کنند که از بین ٣٢ ورزشکار مرد سه ورزشکار و بین ١٧ ورزشکار زن هم ٣ ورزشکار انتخاب شدند.
این مربی جوان افزود: این مسابقات در شش رویداد اصلی بین ورزشکاران سنجش شد که سطح بسیار بالایی از نظر فنی داشتند.
معاون اداره کل ورزش و جوانان فارس نیز در این جلسه اظهار داشت: از رشته فانکشنال فیتنس می‌توانیم به‌عنوان یکی از ستون‌های اصلی رشته‌های دیگر یاد کنیم.
رحیم خداجو افزود: یکی از مؤلفه‌های اصلی هر ورزشکاری، چه در بُعد سلامت و چه در حوزه قهرمانی، آمادگی جسمانی است؛ رشته‌ای که برای همه رشته‌ها کاربرد و اهمیت دارد.
این پیشکسوت فارس با بیان اینکه فارس ظرفیت سرآمد بودن در رشته آمادگی جسمانی را دارد، گفت: از مسئولان فدراسیون خواهش می‌کنم که در کنار سایر حوزه‌ها، به خصوص حوزه آموزش، یک نگاه ویژه‌ای هم به استان فارس داشته باشند تا بتوانیم مربیان خوبی تربیت کنیم و خروجی آن را در همه رشته ها ببینیم. 
وی تصریح کرد: همان‌طور که فارس در کمترین زمان ممکن توانسته 11 ورزشکارش را به تیم ملی فانکشنال فیتنس معرفی کند، نشان‌دهنده توانمندی‌های زیاد ورزش فارس است که باید مورد توجه قرار بگیرد.

 

تاکنون نظری برای این خبر ثبت نشده است!
ثبت نظر جدید
نام و نام خانوادگی  

آدرس ایمیل    

متن نظر  

کد امنیتی