[ فردا را به امروز می آوریم ]
  • آخرین شماره ۲۰۹۴
  • دوره جدید

راه‌اندازی جنگ تازه در فوتبال ایران، روزنامه شیراز نوین

بعد از کسر امتیاز از سپاهان، حالا علیه پرسپولیس 2 شکایت از سوی رقبایش به ثبت رسیده است. به گزارش فوتبال 360، فوتبال ایران در یک ‌ماه گذشته در اوج تنش و اختلاف میان باشگاه‌ها دنبال شده است. مهم‌ترین اتفاق رخ‌داده، شکایت 4 باشگاه علیه سپاهان به‌ واسطه چندین تخلف طلایی‌پوشان در بازار نقل‌وانتقالات تابستانه بود؛ باشگاه‌های استقلال تهران، پرسپولیس تهران، تراکتور تبریز و پیکان تهران به دلیل عبور از حد قانونی سقف بودجه، امضای قرارداد ارزی، پذیرش مالیات بازیکن و پرداخت هزینه به کارگزاران از باشگاه سپاهان شکایت کردند که البته این 4 باشگاه مستندانی را در کمیته انضباطی ارائه نکردند.
*حالا سپاهانی‌ها خواهان کسر امتیاز از پرسپولیس هستند!
سپاهانی‌ها که حکم صادره از سوی کمیته انضباطی را نپذیرفتند، شکایت خود را به کمیته استیناف برده‌اند و حتی تهدید کرده‌اند که در صورت عدم تغییر رأی به سود آنها، شکایتشان را در دادگاه عالی ورزش(CAS) پیگیری می‌کنند. در کنار اعاده حیثیت طلایی‌پوشان در استیناف، آنها علیه روند نقل‌وانتقالات باشگاه پرسپولیس هم موضع گرفتند و به صورت رسمی شکایت خود را علیه این باشگاه در کمیته انضباطی به ‌ثبت رساندند تا غائله جدیدی در فوتبال ایران به راه بیفتد.
مدیران باشگاه سپاهان در شکایت تنظیم‌شده علیه حریف پرطرفدار خود در پایتخت عنوان کرده‌اند که باشگاه پرسپولیس نه ‌تنها پرداخت پول مالیات چند بازیکن خود را پذیرفته، بلکه آنها پرداخت‌هایی خارج از عرف از سوی هوادار متمولشان به برخی بازیکنان داشته‌اند و این موضوع در اسناد مالی باشگاه وجود ندارد و براساس این ادله، سپاهانی‌ها خواستار کسر امتیاز از پرسپولیس و جریمه این باشگاه شده‌اند؛ آن‌هم در حالی‌که پیش از این باشگاه اصفهانی، بار دیگر کارگروه ناظر بر قراردادهای ورزشی علیه باشگاه پرسپولیس در کمیته انضباطی شکایت ثبت کرده بود.
*کارگروه ورود کرد، استقلالی‌ها علیه حریف خود هم شاکی شدند!
منصور قنبرزاده، نایب‌رئیس دوم فدراسیون فوتبال که ریاست کارگروه ناظر بر قراردادهای ورزشی را برعهده دارد، در آخرین مصاحبه خود ضمن تأیید عبور باشگاه پرسپولیس از سقف بودجه قانونی، در این‌باره توضیح داد: «علاوه بر سپاهان باشگاه پرسپولیس هم از رقم سقف قرارداد بالاتر رفته که البته این رقم ناچیز است و این موضوع هم در کمیته انضباطی بررسی خواهد شد. وظیفه ما بررسی قرارداد تمام تیم‌هاست؛ ما با سپاهان دشمنی نداریم که بخواهیم امتیازشان را بی‌جهت کسر کنیم؛ ما مرجع قضایی نیستیم که رأی را صادر کنیم».
باشگاه سپاهان و کارگروه ناظر بر قراردادهای ورزشی تنها شاکیان پرونده تخطی پرسپولیس از قوانین نقل‌وانتقالاتی نیستند؛ به‌طوری‌که باشگاه استقلال هم از شرایط نقل‌وانتقالاتی پرسپولیس شاکی است و نسبت به تخلفات آنها اعتراض دارد. مسئولان باشگاه آلومینیوم اراک هم که تیمشان در هفته نخست برابر پرسپولیس قرار گرفت، نسبت به روند نقل‌وانتقالاتی سرخ‌پوشان پایتخت شکایت خود را ثبت کرده‌اند تا بعد از آنکه 4 باشگاه لیگ برتری به همراه کارگروه ناظر بر قراردادهای ورزشی از باشگاه سپاهان شکایت کرده بودند، حالا 3 باشگاه لیگ برتری به همراه این کارگروه از باشگاه پرسپولیس شکایت کرده باشند و باید دید سرنوشت این پرونده جنجالی به کجا خواهد رسید. 

 

تاکنون نظری برای این خبر ثبت نشده است!
ثبت نظر جدید
نام و نام خانوادگی

آدرس ایمیل

متن نظر

کد امنیتی