[ فردا را به امروز می آوریم ]
  • آخرین شماره ۲۰۸۸
  • دوره جدید

روحیه ایثار باعث‌ پیروزی ما در دفاع مقدس شد، روزنامه شیراز نوین

شهردار شیراز گفت: آن چیزی که کشور ما را از دیگر کشورها متمایز می‌کند، روحیه ایثار و جهادی است که در بین مردم وجود دارد و این باعث پیروزی ما در هشت سال دفاع مقدس شده است. به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی شهرداری شیراز، محمدحسن اسدی در ویژه برنامه زنده تلویزیونی «دفاع همچنان باقی است» که با حضور خانواده معظم شهدا، جانبازان رزمندگان و ایثارگران شهرداری شیراز با تسلیت شهادت امام حسن عسکری(ع) و تبریک آغاز امامت حضرت ولی‌عصر(عج) و هفته دفاع مقدس اظهار کرد: از جمعیت ۱۳هزار نفری خانواده بزرگ شهرداری، یک‌هزار و ۶۲۰ نفر از همکاران شاغل، از خانواده شهدا، جانبازان، ایثارگران و رزمندگان هستند که نزدیک به ۲۵ درصد از کارکنان شهرداری را تشکیل می‌دهند و این مایه مباهات است.
او در این آیین از خاطرات حضور دوساله خود در جبهه‌های حق علیه باطل از جنوبی‌ترین نقطه آن از طلاییه تا شمالی‌ترین نقطه سردشت در جنگل‌های آلواتان تصریح کرد: در سال ۱۳۴۶ در حلبچه، زمانی ‌که رژیم صدام خاک خود را بمباران شیمیایی کرد، در جبهه بودم و امروز در سنگر خدمت‌رسانی به مردم شریف شیراز هستم. 
این مقام ارشد مدیریت شهری کلان‌شهر شیراز با تصریح بر روحیه ایثار و جهاد تأکید کرد: آن چیزی که کشور ما را از دیگر کشورها متمایز می‌کند، روحیه ایثار و جهادی است که در بین مردم وجود دارد و همین باعث پیروزی ما در جنگ تحمیلی شد.
اسدی با بیان اینکه دوران هشت‌ساله دفاع مقدس بسیار عجیب و خاص بود و ما در تنگناهای زیادی بودیم، گفت: کشور تحت‌تأثیر هجمه‌های متعددی از سوی کشورهای دیگر بود و روحیه ایثارگری و جهاد باعث شد تا در جنگ پیروز شویم.
او در ادامه به فعالیت‌های در حال اجرای شهرداری شیراز اشاره و بیان کرد: ما بنا به تکلیف شورای اسلامی شهر شیراز به‌صورت هم‌زمان بیش از ۲هزار پروژه خرد و کلان با عناوینی همچون جهش عمرانی، جهش آسفالت و پروژه‌های محرومیت‌زدایی در حال اجرا داریم. 
شهردار شیراز اعلام کرد: هرکسی در هر نقطه شهر بایستد، می‌تواند در شعاع ۵۰۰ تا هزار متری خود شاهد اجرای یک پروژه توسط شهرداری این کلان‌شهر باشد.
او بیان کرد: ما امروز علاوه بر اجرای خط یک مترو که روزانه بیش از ۱۰۰هزار نفر مسافرگیری انجام می‌دهد، عملیات ساخت خطوط ۲ و ۳ مترو را به صورت هم‌زمان در حال اجرا داریم.
اسدی عنوان کرد: عملیات خط ۴ مترو نیز از خیابان رازی به سمت میدان دفاع مقدس و در انتها به خیابان نادر و سپس به سمت میدان احسان به طول ۲۵ کیلومتر به‌زودی به مرحله اجرا می‌رسد.
این مقام ارشد مدیریت شهری شیراز با اشاره به اجرای پروژه‌های کلانی همچون بزرگ‌راه‌های سردار شهید استوار، سپهبد شهید سلیمانی و ۵۵متری مرحوم آیت‌الله هاشمی رفسنجانی که همه در سال جاری به بهره‌برداری می‌رسند، گفت: کمتر کلان‌شهری است که بتواند در یک سال سه پروژه بزرگ‌راهی را به‌طور هم‌زمان به بهره‌برداری برساند. 
اسدی افزود: در سفر قریب‌الوقوع آیت‌‌الله رئیسی و هیئت دولت، نزدیک به ۵هزار میلیارد تومان پروژه نظیر پروژه بزرگ‌مقیاس بازار بزرگ پروتئین که در سطح کشور و حتی خاورمیانه بی‌نظیر است، آماده افتتاح و ۱۴هزار میلیارد تومان پروژه آماده کلنگ‌زنی داریم.
او گفت: از دیگر پروژه‌های قابل‌افتتاح، پردیس سینمایی زنده‌یاد امین تارخ است که آمادگی آن را داریم که طی دهه فجر جشنواره فیلم فجر را در مجموعه پردیس سینمایی آن برگزار کنیم.
آب‌نمای موزیکال بوستان آزادی نیز از دیگر پروژه‌های آماده بهره‌برداری است که شهردار شیراز به آن پرداخت.
او به اتمام عملیات پروژه لوله‌گذاری محور دروازه قرآن و تعریض پل سلمان فارسی که‌ طی مدت محدودی برای رفاه شهروندان تکمیل شد، اشاره کرد.
نایب‌رئیس شورای اسلامی شهر شیراز نیز از خاطرات دوران جنگ و دفاع مقدس گفت: تا زنده هستیم رزمنده هستیم؛ چراکه آن زمان در جبهه‌های حق علیه باطل خدمت می‌کردیم و اکنون هم به مردم شریف خدمت می‌کنیم و درواقع سنگرها عوض شده، اما ما هنوز رزمنده‌ایم.
محمدتقی تذروی تصریح کرد: یک زمان اسلحه به‌ دست گرفته و خدمت به مردم کردیم و امروز در شهر شیراز کارهای جهادی، خدماتی، عمرانی و فرهنگی که نیاز شهرمان است را انجام می‌دهیم.
عضو هیئت‌رئیسه شورای اسلامی شهر شیراز از افزایش ۴۰۰درصدی بودجه طی یک ‌سال خبر داد و گفت: بودجه شهرداری از رقمی بالغ ‌بر ۶هزار میلیارد تومان به ۲۳هزار و ۵۰۰میلیارد تومان رسیده است‌.
او بیان کرد: امروز یک انقلاب کارکردی و عمرانی در شیراز در حال اتفاق است و در ۲ سال آینده اثرات این فعالیت‌ها را مردم به وضوح خواهند دید‌. تذروی از شکیبایی در اجرای پروژه‌ها قدردانی و تصریح کرد: سال آینده، سال بهره‌برداری از آنهاست.
ارزیابی شهردار شیراز از روند اجرای پروژه‌های بزرگ‌مقیاس و تسریع در پیشبرد آنها
شهردار کلان‌شهر شیراز آخرین وضعیت پروژه‌های بزرگ‌مقیاس و میزان پیشرفت آن‌ها را مورد بررسی و موارد لازم جهت رفع موانع و تسریع در پیشبرد این پروژه‌های عمرانی، حمل‌ونقل، فرهنگی، سرمایه‌گذاری و خدماتی را مدنظر قرار داد.
به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی شهرداری شیراز، محمدحسن اسدی در جلسه‌ای با حضور محمود صفایی نایب‌رئیس کمیسیون شهرسازی، معماری و هوشمندسازی شورای اسلامی شهر، آرش فرج‌زاده قائم‌مقام شهردار، معاونان و مدیران حوزه‌های مختلف، آخرین وضعیت پروژه‌های بزرگ‌مقیاس و میزان پیشرفت آنها را مورد بررسی و موارد لازم جهت رفع موانع و تسریع در پیشبرد این پروژه‌های عمرانی، حمل‌ونقل، فرهنگی، سرمایه‌گذاری و خدماتی را مدنظر قرار داد.
او فعالیت‌های این پروژه‌های بزرگ‌مقیاس را در قالب محورهای مانع‌زدایی مستمر اجرای پروژه‌ها، نظارت و پایش و میزان پیشرفت هریک از پروژه‌ها مدنظر قرار داد.
برخی از این پروژه‌ها نظیر بازار بزرگ پروتئین و سینما زنده‌یاد امین تارخ مطابق برنامه زمان‌بندی در حال اجرا و آماده افتتاح و بهره‌برداری هستند که شهردار کلان‌شهر شیراز بر موارد پایانی اجرایی آنها تأکید کرد.
اسدی از اهتمام ویژه مدیریت ارشد شهری برای تسریع در اجرای پروژه‌های بزرگ‌مقیاس خبر داد و گفت: ضرورت تسریع در اجرای این پروژه‌ها به‌منظور الگوسازی و ارتقای سطح این کلان‌شهر از اهداف مدیریت شهری است که در این راستا، عزم خود را برای بهره‌برداری به‌موقع و رفاه حال شهروندان جزم کرده‌ایم.
بنا به اظهار شهردار شیراز، اجرای پروژه‌های شهری از رشد بالایی برخوردار است و در این مسیر پیشرفت کلان‌شهر که برخی پروژه‌های بزرگ‌مقیاس و حتی متوسط‌مقیاس به صورت شبانه‌روزی در حال اجرا هستند، هیچ پروژه غیرفعال و نیمه‌فعالی وجود ندارد.
پروژه‌های متعددی نظیر اجرای خطوط ۲ و ۳ مترو و ایستگاه‌های آن، بازار بزرگ پروتئین، پردیس سینمایی امین تارخ، زیرگذر گویم، بزرگ‌راه سپهبد شهید سلیمانی، بزرگ‌راه سردار شهید استوار و ۵۵متری مرحوم آیت‌الله هاشمی رفسنجانی از جمله پروژه‌هایی بودند که روند اجرایی عملیات آنها مورد بررسی قرار گرفتند.

 

تاکنون نظری برای این خبر ثبت نشده است!
ثبت نظر جدید
نام و نام خانوادگی

آدرس ایمیل

متن نظر

کد امنیتی