[ فردا را به امروز می آوریم ]
  • آخرین شماره ۲۰۸۷
  • دوره جدید

استاندار فارس میزبان نهمین اجلاس ایران و قطر شد، روزنامه شیراز نوین

در دیدار سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی استانداری فارس با رئیس مرکز امور بین‌الملل وزارت نیرو و دبیر کمیسیون همکاری‌های مشترک اقتصادی ایران و قطر، وزیر نیرو با جانشینی استاندار فارس در کمیسیون همکاری‌های مشترک اقتصادی ایران و قطر موافقت کرد.
به گزارش اداره کل روابط عمومی و امور بین‌الملل استانداری فارس، در دیدار سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی استانداری فارس با رئیس مرکز امور بین‌الملل وزارت نیرو و دبیر کمیسیون همکاری‌های مشترک اقتصادی ایران و قطر، ضمن اعلام موافقت وزیر نیرو مبنی بر جانشینی استاندار فارس در کمیسیون همکاری‌های مشترک اقتصادی ایران و قطر توسط رئیس مرکز امور بین‌الملل، آمادگی استان فارس جهت میزبانی نهمین اجلاس کمیسیون همکاری‌های اقتصادی ایران و قطر در پاییز سال جاری توسط سیدمهدی خادمی سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی استانداری فارس اعلام شد و این پیشنهاد مورد پذیرش وزیر نیرو که خود ریاست این کمیسیون را عهده‌دار می‌باشد، قرار گرفت.
در این دیدار که در مرکز امور بین‌الملل وزارت نیرو در تهران انجام گرفت، سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی استانداری فارس عنوان داشت: روابط سیاسی و دیدگاه‌های نزدیک دو کشور ایران و قطر، بستر بسیار مناسبی برای ازسرگیری فصل جدیدی از همکاری‌های دوجانبه منطقه‌ای و بین‌المللی علی‌الخصوص در حوزه اقتصادی را برای طرفین فراهم می‌سازد.
خادمی همچنین اشاره داشت: استانداران و شهرهای زیادی از جمله بندرعباس، بوشهر، کیش و... پیگیر میزبانی نهمین اجلاس بودند که با توجه به قرابت جغرافیایی، فرهنگی و اقامت قابل توجه تعداد کثیری از اهالی استان فارس در کشور قطر و مضافاً پیشینه تبادلات تجاری دو کشور، فارس بهترین گزینه برای این موضوع بود؛ از همین روی معاونت اقتصادی استانداری فارس در کوتاه‌ترین زمان ممکن ضمن رایزنی با مسئولان وزارت نیرو، پیشنهاد جانشینی استاندار فارس در کمیسیون یادشده را به دبیرخانه کمیسیون ارائه کرد و موافقت لازم در این خصوص از سوی مقام عالی وزارت اخذ گردید. 
خادمی در ادامه عنوان داشت: انتخاب استاندار فارس به عنوان جانشین ریاست کمیسیون همکاری‌های مشترک اقتصادی ایران و قطر و همچنین برگزاری نهمین اجلاس این کمیسیون در شیراز را از بزرگ‌ترین دستاوردهای معاونت هماهنگی امور اقتصادی استانداری فارس در دولت سیزدهم دانسته و افزود: این موضوع فرصت بسیار مناسبی برای توسعه اقتصادی و تجاری استان فارس و فرصت مغتنمی است که از بین ۳۱ استان تنها برای فارس فراهم گردیده و انتظار می‌رود مسئولان و فعالان اقتصادی استان با برنامه‌ریزی مناسب بیشترین بهره‌برداری را در راستای توسعه اقتصادی استان فارس از این فرصت احصا نمایند.
کمیسیون همکاری‌های مشترک اقتصادی ایران و قطر از سال ۱۳۷۴ آغاز به کار نموده و در طول این مدت با فراز و نشیب‌های متعدد، دستاوردهای مختلفی را در زمینه‌های اقتصادی و تجاری برای دو کشور به همراه داشته است و انتظار می‌رود در دور جدید مناسبات مطلوب سیاسی دو کشور، این کمیسیون زمینه رشد و توسعه اقتصادی در حوزه‌های حمل و نقل، انرژی‌های پاک، تجارت و بازرگانی و... را برای دو کشور همسایه و دوست فراهم نماید.

 

تاکنون نظری برای این خبر ثبت نشده است!
ثبت نظر جدید
نام و نام خانوادگی  

آدرس ایمیل    

متن نظر  

کد امنیتی