[ فردا را به امروز می آوریم ]
  • آخرین شماره ۲۰۸۸
  • دوره جدید

ظرفیت تصفیه‌خانه فاضلاب دو برابر می‌شود ، روزنامه شیراز نوین

 شهرام شاهد- گروه خبر 
مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی فارس با اشاره به اینکه طرح‌های ارتقا، توسعه و افزایش ظرفیت تصفیه‌خانه فاضلاب شهرک صنعتی بزرگ شیراز با ۹۰میلیارد تومان اعتبار در حال اجراست، گفت: این طرح‌ها در دو بخش شامل پروژه ارتقای تصفیه‌خانه فاضلاب و اجرای واحد ذخیره اضطراری و متعادل‌ساز جهت مدول‌های موجود و نیز اجرای مدول سوم تصفیه‌خانه در حال اجراست. این طرح‌ها که در راستای الزامات زیست محیطی و حفظ پایدار محیط زیست در حال انجام است، ظرفیت فعلی تصفیه‌خانه را به دو برابر افزایش می‌دهد.
وی از انجام شبانه‌روزی عملیات اجرایی طرح ارتقا و افزایش ظرفیت تصفیه‌خانه فاضلاب شهرک صنعتی بزرگ شیراز خبر داد و گفت: بخش نخست این طرح تا دی‌ماه امسال و بخش تکمیلی تا یک سال آینده به بهره‌برداری می‌رسد.
سیدمصطفی هاشمی در بازدید از پروژه مدول سوم، طرح لاگون‌های متعادل‌ساز و ذخیره اضطراری تصفیه‌خانه فاضلاب شهرک صنعتی بزرگ شیراز و جلسه با مشاوران و پیمانکاران طرح با بیان اینکه این پروژه‌ها از طرح‌های مهم و اولویت‌دار زیست محیطی شهرک صنعتی و بخشی از مصوبات سفر ریاست محترم جمهوری به استان فارس است، با تأکید بر انجام پروژه‌ها بر اساس برنامه زمان‌بندی گفت: سرعت بخشیدن به اجرای پروژه‌ها و اتمام در مهلت مقرر یکی از دغدغه‌های ماست تا به نتایج مطلوب که رضایتمندی سرمایه‌گذاران و صنعتگران و ایجاد امیدآفرینی است، دست یابیم.
وی افزود: در قالب پروژه ارتقای ظرفیت تصفیه‌خانه فاضلاب، طرح ساخت دو لاگون ذخیره اضطراری و متعادل‌ساز جهت مدول‌های موجود و مدول سوم تصفیه‌خانه فاضلاب شهرک شیراز با اعتبار 23میلیارد تومان از سال گذشته آغاز شده و با پیشرفت بیش از ۷۰ درصدی در حال انجام است که تا دی ماه امسال به بهره‌برداری می‌رسد. 
هاشمی تصریح کرد: طرح خرید و اجرای حوضچه‌های هوادهی و ته‌نشینی جهت تکمیل لاگون‌های ذخیره اضطراری و مدول سوم شهرک صنعتی بزرگ شیراز نیز با 67میلیارد تومان از نیمه سوم مرداد امسال در حال انجام است که پیشرفت فیزیکی این طرح به بالای ۳۰ درصد رسیده است و در قالب این پروژه نیز عملیات گودبرداری، شفته‌ریزی، سنگ‌چینی با ملات، بتن مگر، آرماتوربندی و قالب‌بندی حوضچه‌های هوادهی، شفته‌ریزی، سنگ‌چینی با ملات، لوله‌گذاری و شیب‌بندی و مگر تانک‌های دوار ته‌نشین، سنگ‌چینی و مگر ایستگاه پمپاژ انجام شده است. مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی فارس افزود: با اجرای این دو پروژه تا سال آینده ظرفیت تصفیه‌خانه فاضلاب شهرک صنعتی بزرگ شیراز به ۸هزار مترمکعب در روز افزایش می‌یابد.

 

تاکنون نظری برای این خبر ثبت نشده است!
ثبت نظر جدید
نام و نام خانوادگی

آدرس ایمیل

متن نظر

کد امنیتی