[ فردا را به امروز می آوریم ]
  • آخرین شماره ۲۰۸۸
  • دوره جدید

به مدال طلای فتحی‌پور خوش‌بینم، روزنامه شیراز نوین

 میثم محجوبی - گروه ورزش
امروز دوشنبه یکی از ورزشکاران پرامید فارس در یکی از بزرگترین میادین ورزشی به مبارزه با حریفانش خواهد پرداخت. 
مهدی فتحی‌پور، جودوکار شیرازی و باتجربه تیم ملی در دسته منفی 81 کیلوگرم، روی تاتامی بازی‌های آسیایی هانگژو خواهد رفت. قرار بود یک جودوکار دیگر از شیراز نیز به این رقابت‌ها اعزام شود، اما سامان منصوری‌نژاد به‌رغم حضور مداوم در اردوهای تیم ملی، این شانس بزرگ را از دست داد.
رئیس هیئت جودو استان فارس در این‌باره می‌گوید: با توجه به سهمیه‌ای که کمیته ملی المپیک برای فدراسیون جودو در نظر گرفت، قرار شد تنها در سه وزن شرکت کنیم. متأسفانه و آقای منصوری‌نژاد به این مسابقات اعزام نشد و از فارس، فقط آقای فتحی‌پور در هانگژو به میدان می‌رود.
وحید زارع‌نژاد درباره میزبان امیدش به مدال‌آوری فتحی‌پور گفت: فدراسیون جودو در چند سال اخیر تدابیر خوبی را برای آماده‌سازی بچه‌ها اندیشید و به‌رغم محرومیت از میادین بزرگ آسیایی و جهانی، آنها را به برخی مسابقات بین‌المللی و چندجانبه اعزام کرد. بچه‌های ما آمادگی خوبی دارند، اما جودو ورزش لحظه‌هاست و قابل پیش‌بینی نیست. بین نفراتی که اعزام شده‌اند، به اعتقاد من، مهدی فتحی‌پور شانس بیشتری برای مدال‌آوری دارد؛ امیدوارم تمامی بچه‌ها نتایج خوبی بگیرند. شرایط زیادی هم برای موفقیت دخیل است و حتی قرعه‌کشی هم می‌تواند در مدال‌آوری افراد تأثیرگذار باشد.
وی افزود: آسیا مهد جودو است و کشورهایی مثل ژاپن، کره جنوبی، مغولستان، ازبکستان و قزاقستان، حرف‌های زیادی برای گفتن دارند و صاحب‌نام و عنوان هستند. امیدواریم شرایط پیش بیاید که فتحی‌پور بتواند مدال طلای رقابت‌ها را از آن خود کند. سامان منصوری‌نژاد هم یک جودوکار جوان است که به تازگی به رده بزرگسالان رسیده و مطمئن باشید در سال‌های آینده خیلی زیاد از او خواهید شنید.
متولی جودو استان در خصوص فعالیت اخیر هیئت نیز گفت: ما حدود یک ماه پیش مسابقات منطقه چهار کشور را در رده نوجوانان و جوانان و در هر 2 بخش دختران و پسران میزبانی کردیم؛ 4 مسابقه سنگین برگزار کردیم و در هر 4 مسابقه هم با اقتدار قهرمان شدیم؛ همچنین از 20 تا 30 شهریورماه هم مسابقات انتخاب تیم ملی در 2 رده نوجوانان و جوانان و در هر 2 بخش پسران و دختران برگزار شد که از استان فارس، 20 پسر و 18 دختر به مرحله نهایی اردوی تیم ملی راه یافتند. امیدواریم چند جودوکار از فارس بتوانند به عضویت تیم ملی درآمده و به مسابقات قهرمانی آسیا که در لبنان برگزار خواهد شد، اعزام شوند.
زارع‌نژاد درباره برنامه‌های هیئت جودو برای رسیدن به شرایط ایده‌آل نیز اظهار کرد: در سال‌های تعلیق جودوی کشور، مسابقات سطح استان و کشور به طور مرتب برگزار می‌شد و بچه‌ها مدام در تمرینات حضور داشتند. به همت فدراسیون جودو، بچه‌های ما در چند رویداد بین‌المللی هم شرکت کردند؛ اردوهای بین‌المللی در کشورهای روسیه، تاجیکستان، سوریه و عراق برگزار شد؛ یک مسابقه بین‌المللی هم سال گذشته در کشور خودمان برگزار شد، اما خب این رقابت‌ها شکل رسمی نداشت و قطعاً یک عقب‌ماندگی بزرگی را حس کردیم؛ کم‌کم باید این عقب‌افتادگی را جبران کنیم تا خیلی زودتر به روزهای اوجمان برگردیم.
ترکیب تیم ملی مردان جودو اعزامی به هانگژو را ابوالفضل محمودی در 66 کیلوگرم، مهدی فتحی‌پور در 81 کیلوگرم و قاسم باغچقی در 90 کیلوگرم تشکیل می‌دهند. 
مریم بربط هم تنها نماینده زن ایران در این مسابقات است که در وزن 70 کیلوگرم روی تاتامی می‌رود. حسین قمی، سرمربی تیم ملی مردان و تکتم بیدل، سرمربی تیم ملی بانوان است.
فتحی‌پور و بربط، 2 نماینده‌ای هستند که امروز دوشنبه مبارزات خود را برگزار خواهند کرد.

 

تاکنون نظری برای این خبر ثبت نشده است!
ثبت نظر جدید
نام و نام خانوادگی

آدرس ایمیل

متن نظر

کد امنیتی