[ فردا را به امروز می آوریم ]
  • آخرین شماره ۲۰۷۵
  • دوره جدید

انقلاب عمرانی در جنوب شیراز، روزنامه شیراز نوین

 سعیدرضا امیرآبادی- گروه گزارش
amirabadi_shznvn@yahoo.com

هم‌زمان با هفته دفاع مقدس آیین بازدید از پروژه‌های عمرانی منطقه 5 شهرداری شیراز برگزار شد. این بازدید صبح دوشنبه سوم مهرماه با حضور جمعی از اعضای شورای اسلامی شهر، شهردار منطقه 5 شیراز و با همراهی اصحاب رسانه در محل پروژه‌های شاخص شهرداری منطقه 5 برگزار شد.
 تحولات عمرانی در مناطق کم‌برخوردار
محمدیان، رئیس کمیسیون عمران، حمل و نقل و ترافیک شورای اسلامی شهر شیراز خواستار توجه بیشتر به پروژه‌های عمرانی در این منطقه از کلان‌شهر شیراز شد. مهندس رضا محمدیان با اشاره به اهمیت اجرای پروژه‌های عمرانی در مناطق کم‌برخوردار افزود: هم‌اکنون پروژه‌های متعدد و خوبی در سطح این منطقه در حال اجراست که برخی از آنان با برنامه‌ریزی و تلاش‌های انجام شده تا پایان سال و برخی دیگر نیز تا تابستان سال آینده به بهره‌برداری می‌رسد. او خواستار اجرای پروژه‌های بیشتر در این منطقه از کلان‌شهر شیراز شد و اظهار داشت: پروژه‌های توسعه فضای سبز، گسترش زیرساخت‌های حوزه کتاب و کتاب‌خوانی، احداث سالن‌های توپی و غیرتوپی، احداث زمین‌های ورزشی روباز و سرپوشیده به همراه همچنین پروژه‌های متعدد فرهنگی در این منطقه در حال اجراست که با اتمام آنان چهره منطقه متحول خواهد شد.
 رشد همه‌جانبه زیرساخت‌های شهری
در ادامه این بازدید، عضو ناظر شورا در شهرداری منطقه پنج از افزایش صددرصدی اعتبارات عمرانی نسبت به سال گذشته خبر داد. افسانه خواست‌خدایی با اشاره به این موضوع که افزایش اعبتارات عمرانی به ارتقای کیفیت زندگی شهروندان می‌انجامد، اظهار کرد: بر همین اساس اجرای پروژه‌ها در سطح منطقه تسریع شده و پروژه‌های جدیدی نیز تعریف شده است. وی با ارائه آمار و ارقامی در این حوزه افزود: سال گذشته بودجه شهرداری منطقه پنج معادل 280میلیارد تومان بوده است که با پیگیر‌های مستمر در شورای اسلامی شهر شیراز مبلغ بودجه به ۵۲۰میلیارد تومان افزایش یافته که رقم خوبی برای اجرای پروژه‌ها به شمار می‌رود. عضو هیئت‌رئیسه شورای اسلامی شهر شیراز در ادامه با بیان اینکه اتفاقات بزرگ و خوبی از لحاظ عمرانی در سطح منطقه روی داده است، گفت: مگاپروژه تقاطع نواب صفوی به عنوان بزرگ‌ترین پروژه عمرانی شهر شیراز در سطح منطقه 5 در حال اجراست که با تکمیل آن اراضی و املاک این منطقه دارای ارزش افزوده مضاعفی خواهند شد. 
عضو ناظر شورا در شهرداری منطقه پنج با بیان اینکه شهرداری منطقه 5 قطب ورزشی کلان‌شهر شیراز است، عنوان کرد: در این منطقه بیشترین سالن‌های ورزشی توپی و غیرتوپی در حال اجرا و راه‌اندازی است و بیشترین فضاهای تفریحی نیز در این منطقه در دست احداث می‌باشد. وی با بیان اینکه یکی از اساسی‌ترین نیازهای منطقه توجه داشتن به ایمنی شهروندان است، گفت: منطقه پنج تنها یک ایستگاه آتش‌نشانی داشت که نمی‌توانست به خوبی ایمنی منطقه را تأمین نماید. بنابراین احداث ایستگاه آتش‌نشانی در خیابان بنی‌هاشمی و خیابان سپاه از سال گذشته در دستور کار قرار گرفت که ایستگاه آتش‌نشانی بنی هاشمی دارای 40 درصد پیشرفت فیزیکی است.
 اجرای پروژه‌های فرامنطقه‌ای در شیراز
معاون فنی و عمرانی شهرداری شیراز هم در حاشیه این بازدید به خبرنگاران گفت: پروژه‌های منطقه ۵ بیشتر حول محور حوزه ورزشی و تفریحی است که در این رابطه سه پروژه ورزشی در حال اجرا را در این منطقه داریم. دکتر محمد امین با تشریح این پروژه‌ها افزود: ساخت سالن غیرتوپی در کنار سالن پهلوانان نصیری، سالن تیراندازی پارک مادر و ساخت مجموعه دیگری در کنار پیست موتورسواری پارک مادر از جمله پروژه‌های در حال احداث است. در کنار این پروژه ما در حوزه محرومیت‌زدایی از سطح منطقه نیز اقداماتی را انجام دادیم که در این راستا از سال گذشته تاکنون پروژه‌های محرومیت‌زدایی بسیاری در محور بنی‌هاشمی و کوشک میدان آغاز شده و در دست اجراست. وی در خصوص وضعیت پروژه منطقه ۵ شهرداری شیراز هم گفت: منطقه ۵ دارای ظرفیت زیادی در زمینه بوستان‌سازی است که از جمله مهم‌ترین بوستان‌هایی که نقشی فرامنطقه‌ای دارد، می‌توان به پارک مادر اشاره کرد که دارای ظرفیت بسیاری برای توسعه است.معاون شهردار شیراز افزود: امروز حجم بالایی از پروژه‌های عمرانی با اعتباری بیش از ۵۵۰میلیارد تومان در این منطقه در حال انجام است که اجرای این پروژه‌ها نیازمند حجم بالایی از اعتبارات مالی بوده که با توجه به مشکلات سعی کردیم با استفاده از ظرفیت‌های مالی به نوعی عمل کنیم که هیچ پروژه‌ای متوقف نشده و روند توسعه و سازندگی تداوم یابد. معاون فنی و عمرانی شهرداری شیراز گذری هم به وضعیت چند کلان‌پروژه عمرانی شهرداری شیراز در این منطقه شهرداری زد و گفت: یکی از مهم‌ترین پروژه‌های ما در این منطقه تقاطع غیرهم‌سطح قائم به رحمت است که دارای پیشرفت خوبی است و عملیات اجرای شمع‌های آن در بخش جنوبی پروژه آغاز شده و امیدواریم سال ۱۴۰۳ در زمان مقرر شاهد افتتاح این پروژه‌های اثرگذار باشیم. وی افزود: از مهم‌ترین پروژه‌های منطقه 5 شهرداری شیراز تقاطع غیرهم‌سطح نواب به کمربندی و احمد بن موسی(ع) است که این پروژه نیز پیشرفت خوبی دارد و تنها برای اجرای تقاطع نواب در منطقه ۵ نیازمند تملک بیش از ۸هکتار زمین بودیم که انجام شد و امیدواریم سال۱۴۰۳ در زمان مورد نظر این پروژه هم به بهره‌برداری برسد. امین گفت: یکی دیگر از مهم‌ترین پروژه‌هایی که در امنیت شهروندان اطراف کمربندی اثرگذار است، سامان‌دهی و ایمن‌سازی اطراف کمربندی جنوبی است که این پروژه نیز هم‌اکنون در حال اجراست و امیدواریم تابستان سال آینده شاهد افتتاح این پروژه و ایمن‌سازی کمربندی در منطقه ۵ باشیم.
ارتقای کیفیت زندگی شهروندان با پروژه‌های عمرانی
شهردار منطقه 5 کلان‌شهر شیراز از ارتقای کیفیت زندگی شهروندان به‌واسطه اجرای پروژه‌های عمرانی خبر داد.مهندس رضا مسعودی با تبریک فرارسیدن هفته دفاع مقدس اظهار داشت: در سال گذشته بودجه پروژه‌های عمرانی شهرداری منطقه 5 شیراز معادل 260میلیارد تومان بود که در سال جاری با رشد بیش از 100درصدی به 534میلیارد تومان افزایش یافته است. او هدف از افزایش بودجه عمرانی را ارائه خدمات بهتر و بهبود کیفیت زندگی شهروندان بیان کرد و افزود: امیدواریم به واسطه تلاش‌های عمرانی جایگاه منطقه را تعالی بخشیده و شاهد ارتقای سرانه فضای سبز، افزایش سرانه ورزشی، تقویت آمادگی در زمان بروز سوانح و مواردی از این دست باشیم. وی در ادامه از اجرای عملیات کلنگ‌زنی پروژه‌های جدید در آینده نزدیک خبر داد و افزود: در حال حاضر 160 پروژه در قالب‌های عمرانی، خدمات شهری و فضای سبز داریم که بخشی از آنها به اتمام رسیده و شماری در مراحل سازندگی هستند. این مقام مسئول از احداث انبار بحران در محدوده شهرداری منطقه 5 خبر داد و افزود: امیدواریم تا پایان سال پارک شهدا، ایستگاه آتش‌نشانی بنی‌هاشمی، فاز اول تقاطع نواب، پارک تفریحات سالم، سالن تیراندازی، پروژه‌های لوله‌گذاری، بلوار ذاکرعباسعلی و بسیاری دیگر از پروژه‌ها به بهره‌برداری برسند. شهردار منطقه 5 کلان‌شهر شیراز در بخش دیگری از سخنانش با تأکید بر این موضوع که جهش آسفالت در بسترهای کالبدی و در قلب محلات اجرا می‌شود، بیان کرد: بیش از 315هزار مترمربع روکش آسفالت در سطح منطقه 5 اجرایی می‌شود که با عملیات بهسازی، جدول‌سازی و زیرسازی جمع کلی آن به بیش از 800هزار مترمربع می‌رسد.
مسعودی در بخش دیگری از سخنانش به احداث بلوار ذاکرعباسعلی با تمامی زیرساخت‌های لازم اشاره کرد و افزود: پروژه‌ها بر اساس نیازهای شهر و شهروندان با اولویت خدمت‌رسانی اجرا می‌شوند. او با اشاره به اجرایی‌سازی پروژه‌های نواب و قائم گفت: بزرگ‌ترین پروژه تقاطع غیرهم‌سطح تاریخ شیراز در محدوده منطقه 5 و در محور کمربندی در حال اجراست. کمربندی شیراز یکی از محورهای پرخطری است که متأسفانه شاهد سوانح بسیاری در آن هستیم و با احداث این پروژه‌ها شاهد افزایش ایمنی در تردد، تسهیل دسترسی به حرم مطهر شاهچراغ(ع)، تسهیل عبور و مرور، حفظ هوای پاک و ایجاد ارزش افزوده برای مناطق کم‌برخوردار و بسیاری دیگر از مزیت‌ها خواهیم بود. شهردار منطقه 5 با قدردانی از حمایت‌های شورای اسلامی شهر و نگاه ویژه شهردار کلان‌شهر شیراز به مناطق کمتربرخوردار افزود: در منطقه 5 شهردرای شیراز مگاپروژه‌های عمرانی و طرح‌های کوچک و متوسط به‌موازات یکدیگر به پیش می‌روند. وی از استقبال گسترده شهروندان از پروژه‌های تفریحی و ورزشی در سطح منطقه 5 خبر داد و افزود: رویکرد پارک مادر بر مبنای دهکده ورزشی متنوع تعریف شده که مجهز به پیست موتورسواری، زمین اسب‌دوانی، سالن 2هزار نفره و سایر امکانات ورزشی است که در جنوب کشور بی‌همتاست.

 

تاکنون نظری برای این خبر ثبت نشده است!
ثبت نظر جدید
نام و نام خانوادگی  

آدرس ایمیل    

متن نظر  

کد امنیتی