[ فردا را به امروز می آوریم ]
  • آخرین شماره ۲۰۸۸
  • دوره جدید

۶ فایده فوق‌العاده میوه کاکتوس، روزنامه شیراز نوین

میوه کاکتوس سرشار از مواد مغذی مورد نیاز برای سلامتی بدن است.
به گزارش بهداشت نیوز، میوه کاکتوس سرشار از مواد مغذی از جمله اسیدهای آمینه، اسیدهای چرب و آنتی‌اکسیدان‌های مفید مانند بتاآلانین، پلی‌فنول‌ها و فلاونوئیدها برای بدن است. در ادامه این مطلب با برخی از مهم‌ترین فواید سلامتی کاکتوس آشنا می‌شویم:
۱. کمک به سلامت قلب و عروق
بسیاری از افراد مبتلا به دیابت نوع دوم به‌خاطر بالابودن سطح تری گلیسیرید و کسترول بد خون، در معرض خطر بیماری‌های قلبی عروقی قرار دارند. مصرف میوه کاکتوس با تزریق آنتی‌اکسیدان‌های مفید به بدن به ‌قدر چشمگیری سطح تری گلیسیرید و کلسترول مضر خون را پایین آورده و خطر ابتلا به بیماری قلبی را کاهش می‌دهد.
۲. تقویت سیستم گوارش
کاکتوس به ‌خاطر محتوای بتاآلانین و پتاسیم بالا می‌تواند عملکرد سیستم گوارش و فرایند هضم را تقویت کند. بتاآلانین‌ها به‌عنوان آمینواسیدهای غیرضروری اثر ضدالتهابی در ناحیه دستگاه گوارش دارند و پتاسیم باعث جذب بهتر غذا می‌شود.
۳. مدیریت و تنظیم قندخون
یکی دیگر از مزایای احتمالی میوه کاکتوس، کمک به مدیریت قندخون و پیشگیری از عوارض دیابت است. مطالعات نشان می‌دهند این میوه می‌تواند سطح قند خون ناشتا و سطح انسولین پس از صرف غذا را در بزرگسالان سالم و افراد مبتلا به دیابت نوع دوم کاهش دهد.
۴. کمک به کاهش وزن
یک عدد میوه کاکتوس متوسط حدود ۳ گرم فیبر و مقدار ناچیزی کالری دارد؛ این محتوای فیبر به چربی رژیم غذایی وصل می‌شود و اجازه جذب آنها را نمی‌دهد؛ در واقع دفعشان را راحت‌تر می‌کند. تحقیقات نشان می‌دهد حتی مصرف مکمل‌های فیبر کاکتوس نقش مؤثری در کاهش وزن افراد ایفا می‌کنند.
۵. درخشش پوست و مو
برخی از ترکیبات و مواد مغذی این میوه شامل ویتامین سی و رنگ‌دانه‌های بتاآلانین، اثرات ضدالتهابی و آنتی‌اکسیدانی دارند و از پوست در برابر آسیب‌های ناشی از استرس اکسیداتیو، التهاب و پیری ناشی از نور آفتاب محافظت می‌کنند. از طرفی اسیدهای چرب اشباع‌نشده به‌طرز چشمگیری در سلامت پوست و مو نقش دارند.
۶. بهبود سلامت کبد
میوه کاکتوس از گذشته برای درمان مشکلات کبد تجویز و مصرف می‌شد. امروز یافته‌های تحقیقاتی فایده این میوه برای سلامت کبد را اثبات می‌کند. ترکیبات آنتی‌اکسیدانی کاکتوس جلوی التهاباتی که به کبد آسیب می‌رسانند را می‌گیرد و با کاهش استرس اکسیداتیو، احتمال ابتلا به کبد چرب را کم می‌کند.

تاکنون نظری برای این خبر ثبت نشده است!
ثبت نظر جدید
نام و نام خانوادگی

آدرس ایمیل

متن نظر

کد امنیتی