[ فردا را به امروز می آوریم ]
  • آخرین شماره ۲۰۷۵
  • دوره جدید

مدیریت درد عمل جراحی به کمک گیاهی خوشبو، روزنامه شیراز نوین

روغن نعناع فلفلی برای کاهش درد، بهبود خواب و تقویت حافظه مؤثر است.
به گزارش بهداشت نیوز، محققان تأیید کرده‌اند که رایحه‌درمانی با روغن نعناع فلفلی پتانسیل باورنکردنی برای تسکین درد دارد؛ این مطالعه بر روی بیمارانی متمرکز بود که پس از جراحی قلب باز با درد بعد از عمل مواجه بودند. درمان با روغن نعناع فلفلی نه تنها در کاهش درد مؤثر بود، بلکه کیفیت خواب بیماران را نیز بهبود بخشید.
نویسندگان این مطالعه اظهار کردند که نتایج نشان می‌دهد که استنشاق اسانس نعناع فلفلی می‌تواند شدت درد بیماران را پس از جراحی قلب باز و در نتیجه استفاده بیماران از مسکن‌ها را کاهش دهد.
همچنین استفاده از این محصول گیاهی می‌تواند کیفیت خواب بیماران را در شب‌های اول بعد از عمل بهبود بخشد و آرامش بیشتری را برای آنان به ارمغان آورد. با توجه به تأثیر استنشاق اسانس نعناع فلفلی بر درد و کیفیت خواب، می‌توان نتیجه گرفت که این محصول گیاهی می‌تواند با خیال راحت به‌عنوان یک درمان مکمل در تسکین درد و ایجاد آسایش بیماران پس از جراحی قلب مورد استفاده قرار گیرد.
محققان دریافتند که روغن نعناع فلفلی برای سلامت دستگاه گوارش نیز مفید است و می‌تواند علائم سندرم روده تحریک‌پذیر از جمله نفخ، گاز و درد معده را کاهش دهد.
روغن نعناع فلفلی می‌تواند ماهیچه‌های دستگاه گوارش را شل کند و برای افرادی که از سوء‌هاضمه رنج می‌برند، مفید است.
نتایج تحقیقات نشان می‌دهد که استفاده موضعی از روغن نعناع فلفلی می‌تواند به تسکین انواع خاصی از دردها از جمله سردرد و دردهای عضلانی کمک کند؛ احساس خنکی آن می‌تواند درد سوختگی‌های جزئی را نیز کاهش دهد.
منتول موجود در روغن نعناع فلفلی می‌تواند به پاکسازی دستگاه تنفسی کمک کند و آن را به یک ماده انتخابی در بسیاری از داروهای سرماخوردگی و آنفلوآنزای بدون نسخه تبدیل می‌کند. تولیدکنندگان از آن در عطرسازی و داروهای استنشاقی برای کاهش علائمی مانند احتقان و سرفه نیز استفاده می‌کنند.
نتایج تحقیقات نشان داده است که عطر روغن نعناع فلفلی باعث تقویت حافظه و افزایش هوشیاری می‌شود.
می‌توانید از روغن نعناع به روش‌های مختلفی استفاده کنید؛ مثلاً آن را برای رایحه‌درمانی استنشاق کرد یا پس از رقیق‌ شدن با روغن حامل روی پوست اعمال و یا در پخش‌کننده برای پخش عطر در تمام اتاق استفاده کرد. روغن‌های حامل که با نام‌های روغن پایه و روغن گیاهی نیز شناخته می‌شوند، روغن‌های تهیه‌شده از گیاهان هستند که به تنهایی و یا برای رقیق کردن روغن های اسانسی به‌عنوان روغن پوست و برای مراقبت از پوست دست و صورت، ماساژ و آرموتراپی به کار می‌روند.
برخی از افراد نیز چند قطره از این ماده خوشبو را به آب حمام خود اضافه می‌کنند.
علی‌رغم فواید آن، افراد باید در استفاده از روغن نعناع احتیاط کنند؛ این روغن یک روغن قوی است و زمانی که مستقیماً روی پوست استفاده شود، می‌تواند باعث واکنش‌های آلرژیک یا تحریک پوست در برخی افراد گردد. همیشه توصیه می‌شود قبل از استفاده گسترده از آن، این ماده را بر روی پوست امتحان کنید.
کودکان، یا زنان باردار یا شیرده، باید فقط با تأیید یک ارائه‌دهنده مراقبت‌های بهداشتی از آن استفاده کنند، زیرا توصیه‌های عمومی معمولاً استفاده از آن را تأیید نمی‌کند.
افراد روغن نعناع فلفلی را نمی‌خورند و باید این کار را فقط تحت راهنمایی یک متخصص انجام دهند، زیرا می‌تواند عوارض جانبی مانند سوزش سر دل، گرگرفتگی، زخم‌های دهان و سردرد ایجاد کند.

تاکنون نظری برای این خبر ثبت نشده است!
ثبت نظر جدید
نام و نام خانوادگی  

آدرس ایمیل    

متن نظر  

کد امنیتی