[ فردا را به امروز می آوریم ]
  • آخرین شماره ۲۰۸۸
  • دوره جدید

فاز اول باغ‌موزه مشاهیر راه‌اندازی می‌شود، روزنامه شیراز نوین

سیدمؤید محسن‌نژاد دیروز در نشست خبری به مناسبت هفته گردشگری که در هتل شاه‌پریون برگزار شد، ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدا، مردم و مدیران را بدهکاران مادم‌العمر شهدا دانست و گفت: هرچه و هر زمان از رشادت شهدا بگوییم، کم صحبت کرده‌ایم؛ چراکه آنان با نثار جانشان موجب شدند تا این کشور باقی بماند و بتوانیم امروز به‌راحتی در مورد سفر و گردشگری صحبت کنیم. به گزارش شیرازنوین، مدیرکل میراث ‌فرهنگی، گردشگری و صنایع ‌دستی فارس افزود: پنجم مهرماه روز جهانی صنایع دستی است و از پنجم تا یازدهم مهرماه به عنوان هفته گردشگری شناخته می‌شود و این هفته را می‌توان تمرینی برای برگزاری برنامه‌های ویژه گردشگری در طول سال دانست و امسال هفته گردشگری با شعار «سفر به فردای ایران با گردشگری سبز» مشخص شده است. وی با اشاره به اینکه فعالیت‌های متناسب با گردشگری باید در طول سال رقم بخورد، اضافه کرد: زیرساخت‌های لازم را برای حضور گردشگر باید در تمام فصول و تمام مناطق فارس شکل گیرد؛ به‌گونه‌ای که در هر زمان و هر مکان استان فارس گردشگر مداوم حضور داشته باشد.
محسن نژاد از رایگان بودن بازدید از مکان‌های تاریخی زیر نظر اداره کل میراث فرهنگی استان در روز پنجم مهرماه برای تمام گردشگران داخلی و خارجی خبر داد و گفت: قیمت اقامتگاه‌های استان فارس و شیراز به تناسب سایر استان‌ها کمتر است و برای همه گروه‌ها از لحاظ اقتصادی و کیفیت، بسته سفر وجود دارد. وی افزود: برای جذب گردشگر و ایجاد سفر، تخفیف‌های مختلف بین ۱۰ تا ۳۰ درصد در زمان‌های مختلف در نظر گرفته شده است.
وی از برگزاری آموزش‌های ویژه گردشگری برای دانش‌آموزان با همکاری آموزش و پرورش در شیراز خبر داد و گفت: ۱۰ مدرسه برای این موضوع انتخاب شده است که متناسب با سن دانش‌آموزان آموزش‌های گردشگری به آنان ارائه می‌شود. محسن‌نژاد، غبارروبی و زیارت قبور شهدا را از دیگر برنامه‌های هفته گردشگری عنوان کرد و گفت: مراسمی برای گرامیداشت روز جهانی گردشگری هم‌زمان با ایام میلاد حضرت رسول(ص) برگزار می‌شود.
وی با اشاره به اینکه دومین استانی هستیم که انجمن حرفه‌ای گردشگری سلامت را راه‌اندازی کرده‌ایم، اظهار کرد: فارس و شیراز مخاطبان خاصی در عرصه گردشگری سلامت دارد. محسن‌نژاد افزود: اجرای تورهای گردشگری تاریخی، زیارتی و فرهنگی به منزله فرهنگ‌سازی برگزار می‌شود؛ از این رو تور بزرگ شهروندی با همکاری شهرداری با حضور ۲هزار نفر برپا خواهد شد و ما در تورها توجه ویژه‌ای به سالمندان هم داریم که یکی از آژانس‌های مسافرتی تورهای ویژه سالمندان را برگزار می‌کند.
وی گفت: چند سال پیش جشنواره سفره ایرانی و فرهنگ گردشگری برگزار شد و از اکنون جشنواره فرهنگ غذایی و سفره ایرانی با الهام گرفتن از آن جشنواره، با همکاری یکی از انجمن‌ها برگزار می‌شود. مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی فارس اظهار کرد: به اقامتگاه بوم‌گردی مجوز می‌دهیم، اما لازم است اقامتگاه‌های بوم‌گردی از طریق فضاهای مختلف اقامتگاه خود را معرفی کرده تا بتوانند مشتریان خود را جذب کنند.
وی از رونمایی از کتاب «بازارچه‌های محلی شیراز» با همکاری شهرداری شیراز خبر داد و گفت: برگزاری جشنواره انگور، جشنواره‌های مختلف صنایع دستی و نقالی و اجرای تورهای طبیعت‌گردی با رویکرد حفظ و پاک‌سازی از دیگر برنامه‌های هفته گردشگری است. محسن‌نژاد با اشاره به اینکه ۱۱ اقامتگاه شامل هتل، هتل‌آپارتمان، اقامگاه بوم‌گردی و هتل‌بوتیک در فارس با حضور وزیر میراث فرهنگی افتتاح می‌شود، اضافه کرد: ۱۹ پروژه دیگر هم آماده افتتاح داریم. وی درمورد فرونشست زمین هم گفت: با تبدیل اشتغال روستائیان از کشاورزی به صنایع دستی می‌توانیم منابع را نگهداریم.
محسن‌نژاد در مورد باغ‌موزه مشاهیر هم گفت: اگر شرایط فراهم شود، فاز اول باغ‌موزه مشاهیر راه‌اندازی می‌شود که الان هنوز انشعاب آب و فاضلاب آن انجام نشده و برای انجام این انشعاب‌ها منتظر ۲ پلاک تملک هستیم که با همکاری اداره کل راه و شهرسازی فارس در حال انجام است. باغ‌موزه مشاهیر نماکاری شده و ۸۵ تا ۹۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد و در صورت اجرای تملک تا پایان سال به بهره‌برداری می‌رسد. 

تاکنون نظری برای این خبر ثبت نشده است!
ثبت نظر جدید
نام و نام خانوادگی

آدرس ایمیل

متن نظر

کد امنیتی