[ فردا را به امروز می آوریم ]
  • آخرین شماره ۲۰۸۸
  • دوره جدید

پرونده صنعتی بیضا ۱۶ساله شد ، روزنامه شیراز نوین

 شهرام شاهد- گروه خبر 
در بازدید معاون امور زائرین و گردشگری استاندار فارس از اراضی ناحیه تخصصی صنایع دستی و شهرک دارویی بیضا، شتاب در راه‌اندازی این شهرک دارویی مورد تأکید قرار گرفت. محمد فرخ‌زاده با بیان اینکه در مصوبات دور دوم سفر رئیس‌جمهور به استان فارس اعتباری افزون بر 20میلیارد تومان جهت تسریع در راه‌اندازی ناحیه تخصصی صنایع دستی پیشنهاد شده است، گفت: راه‌اندازی این ناحیه علاوه بر حمایت از صنایع دستی، بستر مناسبی برای جذب گردشگر نیز فراهم می‌کند.
معاون امور زائرین و گردشگری استانداری فارس بیان داشت: با توجه به ظرفیت‌های استان فارس در زمینه صنایع دستی و جایگاه مناسبی که استان در حوزه صنایع دستی در کشور و جهان به خود اختصاص داده است، احداث این ناحیه تخصصی بستر مناسبی برای رشد و اعتلای صنایع دستی ایفا می‌کند.
مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی فارس نیز با بیان اینکه نخستین شهرک تخصصی صنایع دستی کشور در شیراز در اراضی به مساحت 40 هکتار در شمال غرب شیراز ایجاد می‌شود، گفت: ایجاد شهرک تخصصی صنایع دستی دارای مصوبه سال 1396 از هیئت وزیران است و با مصوبه شورای برنامه‌ریزی استان، پس از 16 سال عملیاتی می‌شود.
مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی فارس با قدردانی از حمایت‌های استاندار فارس و فرماندار شیراز و نیز همراهی نمایندگان شیراز در مجلس شورای اسلامی، به ویژه روح‌الله نجابت در زمینه تسریع در تملک اراضی و عملیات اجرایی شهرک صنعتی تخصصی صنایع دستی گفت: امیدواریم با همکاری دستگاه‌های اجرایی استان بتوانیم این شهرک صنعتی را آماده واگذاری به متقاضیان کنیم.
هاشمی تأکید کرد: منابع مالی و اعتبارات ایجاد زیرساخت‌های این شهرک تخصصی تأمین شده و با همکاری سایر دستگاه‌های خدمات‌رسان عملیات اجرایی تسریع می‌یابد. مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی فارس با بیان اینکه شهرک تخصصی صنایع‌دستی به دلیل نوع کار، از لحاظ رده‌بندی زیست‌محیطی جزء صنایع پاک و غیرآلاینده محسوب می‌شود، گفت: طراحی کارگاه‌ها در شهرک صنایع دستی به‌گونه‌ای انجام می‌شود که هم بخش تولید و هم نمایشگاهی و فروش در هر کارگاه در نظر گرفته شود. معاون امور زائرین و گردشگری استاندار فارس همچنین از عملیات اجرایی شهرک دارویی بیضا بازدید کرد.
مدیر عامل شرکت شهرک‌های صنعتی فارس در این بازدید با بیان اینکه تاکنون افزون بر 110میلیارد تومان جهت ایجاد زیرساخت‌ها در این شهرک صنعتی هزینه شده است، گفت: هم‌اکنون عملیات اجرایی طرح‌های زیرسازی و خط انتقال برق با اعتبار 65میلیارد تومان با شتاب در حال انجام است و طرح شبکه داخلی فاضلاب فاز اول نیز با اعتبار 20میلیارد تومان به پایان رسیده است.
وی با اشاره به آغاز عملیات اجرایی طرح خط انتقال برق شهرک صنعتی دارویی بیضا گفت: این خط دومداره با اعتبار 17میلیارد تومان با ظرفیت حدود 12 مگاوات برق به طول 11 کیلومتر از پست برق بیضا تا شهرک صنعتی با پیشرفت 70 درصدی در مرحله اجرا قرار دارد که با بهره‌برداری از آن برق این شهرک صنعتی تأمین می‌شود.
مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی فارس افزود: در زمینه تأمین آب نیز 10 لیتر بر ثانیه انشعاب آب با اعتبار 20میلیارد تومان خریداری شده است. عملیات اجرایی خط انتقال آب به طول 20 کیلومتر و با پیش‌بینی اعتبار 50میلیارد تومان نیز در مراحل برآورد و انجام مناقصه است. 
هاشمی بر تسریع در عملیات اجرایی طرح‌های زیرساختی تأکید کرد و گفت: این شهرک صنعتی در زمینی به مساحت ۱۸۰ هکتار ایجاد شده است.
وی افزود: این شهرک صنعتی از مصوبات هیئت دولت است که در آن بیش از ۵۰۰ واحد تولیدی و صنعتی مستقر خواهند شد که پیش‌بینی می‌شود در این واحدها برای افزون بر 5هزار نفر اشتغال پایدار ایجاد شود. هاشمی افزود: به زودی واگذاری زمین در این شهرک صنعتی را آغاز خواهیم کرد.

 

تاکنون نظری برای این خبر ثبت نشده است!
ثبت نظر جدید
نام و نام خانوادگی

آدرس ایمیل

متن نظر

کد امنیتی