[ فردا را به امروز می آوریم ]
  • آخرین شماره ۲۰۹۲
  • دوره جدید

میوه‌ای سرشار از فیبر و آنتی‌‌اکسیدان با ۸۷ درصد آب، روزنامه شیراز نوین

آلو، میوه‌ای سرشار از فیبر و آنتی‌‌اکسیدان است که حدود 87 درصد آب دارد و به تأمین آب بدن کمک می‌کند. گنجاندن آلو در رژیم غذایی یکی از توصیه‌های تغذیه صحیح است و بسیاری از متخصصان اهمیت مصرف این میوه را تأیید می‌کنند.
به گزارش بهداشت نیوز، نکته جالب اینکه بررسی‌ها نشان می‌‌دهد آلو می‌تواند در کاهش زمینه خطر ابتلا به سرطان نیز مؤثر باشد. در ادامه این مطلب به فواید عادت به خوردن این میوه اشاره خواهیم کرد که به ترتیب عبارتند از:
آلو روند تکثیر سلول‌های سرطانی را کاهش می‌دهد
مطالعات علمی ‌متعدد نشان می­د‌هد این میوه تابستانی حاوی ترکیبات آنتی‌اکسیدانی متعدد از جمله اسیدهای فنولیک و فلاونوئیدهاست. این ترکیبات آنتی‌اکسیدانی در کاهش روند تکثیر سلول‌های سرطانی و پیشگیری از سرطان‌های سینه و روده نقش دارند. پژوهش‌‌های دیگری حاکی از آن است که عصاره آلو می‌تواند باعث ایجاد روند خودتخریبی سلول‌های سرطانی کبد شود و تأثیر بعضی داروهای شیمی‌درمانی را بهبود بخشد. 
آلو برای قلب، کلیه‌ها و روده‌ها مفید است
آلو حاوی ترکیبات مفیدی مانند آهن، منیزیوم، مس، روی و پتاسیم است. پتاسیم بر سیستم قلبی‌عروقی تأثیر مثبت دارد چراکه موجب کنترل فشارخون می‌شود. آلو همچنین مقدار فراوانی آب دارد و از همین‌رو، دفع مواد زائد از کلیه‌ها را تسهیل می‌کند. به‌علاوه، 100 گرم آلو 6 درصد از نیاز روزانه بدن به فیبرها را تأمین می‌کند که برای بهبود عملکرد روده مفید خواهد بود. فیبرها همچنین در احساس سیری سریع نیز نقش دارند. 
آلو موجب تقویت حافظه می‌شود
آلو سرشار از فلاونوئیدها به‌خصوص آنتوسیانین‌ها و فلاونویید‌هاست. حال آنکه فلاونوئیدها در تقویت توانایی شناختی مؤثر هستند. مطالعه‌ای توسط محققان ایرانی تأیید می‌کند که مصرف منظم آلو تأثیر مثبتی بر حافظه و قابلیت‌های شناختی دارد. آلو همچنین حاوی ترکیبی به‌نام اسید کلروژنیک است که بر گیرنده‌های مغز که داروهای آرام‌بخش گروه بنزودیازپین‌ها اثر می‌گذارند، تأثیر دارد و از همین‌رو در کاهش اضطراب نقش دارد.

 

تاکنون نظری برای این خبر ثبت نشده است!
ثبت نظر جدید
نام و نام خانوادگی

آدرس ایمیل

متن نظر

کد امنیتی