[ فردا را به امروز می آوریم ]
  • آخرین شماره ۲۰۸۸
  • دوره جدید

صـدرا به پارسـایی اعتمـاد کرد، روزنامه شیراز نوین

آیین تکریم و معارفه شهردار صدرا همزمان با هفته دفاع مقدس برگزار شد؛ این مراسم صبح سه‌شنبه چهارم مهرماه با حضور فرماندار شیراز، مدیرکل دفتر امور شهری و شوراهای استانداری فارس، رئیس و جمعی از اعضای شورای اسلامی شهر صدرا، رئیس شرکت عمران صدرا، فرمانده سپاه ناحیه امیرالمؤمنین(ع) و جمعی از مسئولان  با همراهی اصحاب رسانه برگزار شد.
 هدف پاسخ‌گویی به مطالبات شهروندان است
شهردار جدید صدرا در این مراسم بر ولایت‌مداری و خدمت‌رسانی جهادی به جامعه تأکید کرد. دکتر مجتبی پارسایی با بیان اینکه هفته دفاع مقدس نمایش مجموعه‌ای از برجسته‌ترین افتخارات ایران اسلامی است از شهید مهدی باکری شهردار تراز انقلاب و شهید حامد جرفی بخشدار هویزه یاد کرد و به‌نقل از مقام معظم رهبری گفت: جوانان می‌توانند همه مشکلات را حل نمایند. وی اظهار کرد: خدمت به مردم و رفع حوائج آنان بعد از ادای فرائض بالاترین وسیله تقرب به خدای متعال است و این یک عطیه الهی به شمار می‌رود. او گفت: در نظام اسلامی مقام و مسئولیت تنها با انگیزه الهی و خدمت به مردم ارزشمند است. این مقام مسئول ضمن تقدیر و تشکر از اعتماد اعضای شورای اسلامی شهر صدرا و حمایت‌های ویژه مسئولان استانی خاطر نشان کرد: امیدوارم بتوانم با خدمت صادقانه به شهروندان صدرا که لایق بیشترین خدمت و بالاترین امکانات هستند، پاسخ‌گوی اعتماد اعضای محترم شورای اسلامی شهر باشم. شهردار صدرا در بخش پایانی سخنانش اظهار داشت: کمبودهای بسیاری در شهر صدرا وجود دارد که با تلاش‌های جهادی در کنار مسئولانی که با عشق به این مردم خدمت می‌کنند برطرف خواهد شد. وی اظهار امیدواری کرد در مدت خدمت بتواند در کنار پرسنل خدوم شهرداری صدرا، مسئولان و دستگاه‌های خدمت‌رسان شهر صدرا خدمات ارزنده به شهر و شهروندان صدرا ارائه نماید.
 هم‌افزایی برای خدمت به مردم
در ادامه این مراسم، امام جمعه صدرا خواستار هم‌افزایی دستگاه‌های خدمات‌رسان برای پیشرفت این منطقه شد؛ حجت‌الاسلام سید عباس موسوی با تبریک هفته دفاع مقدس و مناسبت‌های ربیع‌الاول از تلاش‌های دکتر پرنیان و مهندس عباسی به‌عنوان سکانداران قبلی شهرداری صدرا به نیکی یاد کرد و افزود: امروزه شهر صدرا به اتحاد و وحدت ستودنی رسیده است و برای خدمت به جامعه باید تمامی توان و امکانات را بسیج کرد. امام جمعه صدرا با اشاره به اهمیت پاسداشت جایگاه ارزنده شهدا گفت: در آیات قرآن کریم مؤمنان به خودمراقبتی تذکر داده شده‌اند و باید با ایمان، تقوا و جهاد خدمت‌رسانی به جامعه از فساد و وسوسه‌های شیطان دوری جست. او با اشاره به کمبودهای فراوانی که در زیرساخت‌های صدرا وجود دارد، اظهار داشت: مطالبات و گلایه‌های شهروندان از کمبود امکانات با جهاد خدمت‌رسانی مسئولان باید پاسخ داده شود. وی در بخش پایانی سخنانش هم گفت: صدرا به‌عنوان دومین شهر بزرگ استان فارس نیازمند توجه بیشتری است و امیدواریم با برنامه‌ریزی‌های شایسته دکتر پارسایی شاهد پیشرفت همه‌جانبه شهر صدرا باشیم.
 سوابق شهردار جدید صدرا درخشان است
در ادامه این مراسم رئیس شورای اسلامی شهر صدرا بر عزم پارلمان شهری برای بهبود زیرساخت‌های صدرا تأکید کرد. مهندس محمدی با گرامیداشت هفته دفاع مقدس و یاد و خاطره شهدا از خدمات و تلاش‌های دکتر پرنیان در زمان تصدی در پست شهردار صدرا و مهندس عباسی سرپرست شهرداری صدرا تقدیر کرد. وی با بیان اینکه بعد از استعفای دکتر پرنیان یکی از اهداف مهم شورای اسلامی ششم انتخاب شهردار بومی، مردمی، جوان، انقلابی، متخصص و متعهد بوده است، گفت: دکتر پارسایی با داشتن این ویژگی‌ها و سوابق درخشان مورد تأیید مسئولان استانی قرار گرفته است. مهندس محمدی برای دکتر پارسایی، شهردار صدرا آرزوی موفقیت نمود و ابراز امیدواری کرد تا در زمان باقی‌مانده به همراه اعضای شورای اسلامی دوره ششم با برنامه‌ریزی، مشورت و هماهنگی کمبودها و کاستی‌های موجود را برطرف نموده و شاهد رضایتمندی شهروندان صدرا باشیم.
 فرصت برای خدمت همیشگی نیست
فرماندار شیراز در این مراسم از دوران خدمت به‌عنوان فرصتی کوتاه برای پیشرفت کشور یاد کرد. لطف‌الله شیبانی با اشاره به ضرورت ساخت یک سالن مناسب و بزرگ در شهر صدرا  گفت: امروز  تغییر و تحول مدیریتی یک امر طبیعی است؛ خداوند در مقطعی امانتی را به دست ما سپرده که حق‌الناس و یک امانت است و امروز نیز این امانت از دست عزیزی به دست عزیز دیگری می‌رسد؛ البته صفر تا صد آن متعلق به خداست. وی افزود: اگر ما در این راه احمال و قصور کنیم و یا بخواهیم دوستی، رفاقت، هم‌جناحی و مواردی از این‌دست را در اولویت قرار دهیم، زیر دین هستیم و باید وقت حساب جواب دهیم.شیبانی ادامه داد: این امانت‌ها  فرصت محدودی بیش نیست و عاقل آن است که  از این فرصت برای گام اخروی خود استفاده کند. او اضافه کرد: باید حواسمان باشد در هر صورت ما هم یک روز مسئولیت را تحویل می‌دهیم و آنچه می‌ماند مسئولیت اخروی ماست. فرماندار شیراز گفت: طبق آیات قرآن کریم اگر کسی توان انجام کاری ندارد و مسئولیت آن کار را به عهده گیرد، این خیانت به خدا، رسول خدا و مؤمنین است؛ در کنار آن این مسئولیت‌هایی که به ما سپرده شده یک فرصت است و در  این فرصت هرچه خدمت به مردم کنیم، کم است و باید به مردم خیلی سخت نگیریم و هرچه می‌شود خدمت کنیم. شیبانی گفت: اگر به نفع مردم کار کنیم فردا کسی یقه ما را نمی‌گیرد، اما  آنجاهایی یقه ما را می‌گیرند  که ما نفع فردی و شخصی، هم‌حزبی، خانوادگی و مواردی از این‌دست را در اولویت قرار دهیم؛ اما اگر هدف خدمت به مردم باشد خدا هم کمک می‌کند. وی با تقدیر از زحمات دکتر پرنیان، شهردار سابق و مهندس عباسی، سرپرست سابق شهرداری صدرا در ۴ ماه گذشته نیز گفت: به دکتر پارسایی هم تبریک می‌گویم؛ خدا مقدر کرده است تا امروز این مسئولیت خدمت و فرصت خدمات‌رسانی به مردم شهر صدرا به وی محول شود؛ مسئولان مدیریت‌های دولت در شهرستان و استانداری آماده هرگونه همکاری و خدمت صادقانه به مردم این شهر بزرگ هستند.
 صدرا در مسیر رشد و آبادانی
مدیرکل دفتر امور شهری و شوراهای استانداری فارس نیز در ادامه این مراسم اظهار کرد: انتظار و توقع ما از شهردار برخورد با فساد و ارتقای کیفیت زندگی اهالی صدراست. سید احسان اصنافی با بیان اینکه شهر صدرا ویژگی‌های خاص خود را دارد، گفت: این منطقه سرعت رشد بالایی از لحاظ مساحتی و جمعیتی دارد و  از طرفی مقصد سیاست‌گذاری‌های دولت در 2 دهه اخیر بوده و موضوعات توسعه‌ای در حوزه مسکن از جمله مسکن مهر و مسکن ملی موجب رشد فزاینده این شهر شده است. وی با اشاره به این موضوع که همه این مسائل در کنار یکدیگر نشان از ظرفیت‌های بی‌نظیر صدرا دارد، افزود: اینکه ساختار شهر صدرا به صورت تدریجی در حال تکمیل است و به نوعی از شهرسازی اجباری به دور است، بیانگر ظرفیت و فرصت خوبی برای این منطقه می‌باشد، زیرا ایجاد شاخصه‌ها در هنگام ساختن شهر بسیار راحت و سهل‌الوصول شدن شاخصه‌های اصلاحی است. مدیرکل دفتر امور شهری و شوراهای استانداری فارس با اشاره به اداره شهر توسط شهرداری صدرا و شرکت عمران صدرا اظهار کرد: شاخصه‌های شهرسازی از جمله فضای سبز شهر، معابر شهر، کالبد فیزیکی شهر و حمل‌ونقل عمومی از جمله ظرفیت‌هایی است که در این شهر وجود دارد که هر 2 مسئول و مدیریت باید به آن توجه داشته باشند و در جهت تکمیل و بهبود آن تلاش کنند. اصنافی گفت: باید زیرساخت‌هایی در جهت تقویت شاخصه‌های اجتماعی و مذهبی در شهر صدرا فراهم نماییم. وی با تأکید بر سرعت رشد روزافزون شهر که مورد طمع سودجویان قرار دارد، عنوان کرد: ممکن است که برخی افراد مانند سال‌های گذشته چه در حوزه فسادهای شهرسازی و چه در حوزه زمین‌خواری دوباره چشم طمع به این شهر بدوزند؛ بنابراین توقع و انتظار ما از دکتر پارسایی برخورد با فساد و ارتقای رشد عمرانی و خدماتی و فرهنگی شهر صدراست. اصنافی افزود: نباید اجازه دهیم که افراد سودجو فضاهای مشاعی عمومی و فضاهای فرعی شهر را به فضاهای اختصاصی تبدیل نمایند؛ مدیرکل دفتر امور شهری و شوراهای استانداری فارس ضمن تشکر و قدردانی از زحمات دکتر پرنیان و مهندس عباسی گفت: مجموعه استانداری و فرمانداری همواره در کنار 2 مدیریت شهر صدراست و برای ارتقای این شهر تلاش دارد.
 عمران و آبادی صدرا با مشارکت‌های مردمی
مدیرعامل شرکت عمران شهر صدرا یکی دیگر از سخنرانان این مراسم بود. مهندس پوربهی با اشاره به راه‌اندازی ستاد مردمی‌سازی شهر صدرا اظهار داشت: خروجی جلسات این ستاد احداث یک مجموعه فرهنگی، ورزشی و مذهبی در فاز 2 شهر صدراست. وی افزود: مطالعات این پروژه انجام شده است و عملیات اجرایی آن به زودی آغاز می‌گردد. مهندس پوربهی گفت: قرارگاه مشترکی با حضور مجموعه شرکت عمران صدرا، شهرداری، دفتر امام جمعه، سپاه و سایر ادارات در حوزه صدرا در جهت رفع مشکلات و برنامه‌ریزی پروژه‌های مشترک عملیاتی گردیده است.
 توسعه از فرهنگسرا تا پارک 6 هکتاری
در ادامه این مراسم سرپرست قبلی شهداری صدرا بر اهمیت خدمت‌رسانی به مردم تأکید کرد؛ مهندس عباسی ضمن تبریک به دکتر پارسایی و تقدیر از دکتر پرنیان با بیان اینکه عملیات اجرایی پروژه‌هایی چون پارک 6 هکتاری، پارک 12 هکتاری در فاز 2 ، پارک 9 هکتاری، ساختمان اداری، فرهنگسرا، معاینه فنی و پمپ بنزین در شهر صدرا آغاز گردیده، گفت: در زمان تصدی این پست سعی کردم به نحو احسن به شهروندان صدرا خدمات ارائه شود. مهندس عباسی از همکاری‌های امام جمعه، فرماندار، رئیس و اعضای شورای اسلامی شهر، مهندس پوربهی و دیگر مسئولان تشکر نمود. وی ضمن تبریک به دکتر پارسایی، شهردار جدید صدرا، سلامت کاری و اخلاقی وی را مورد ستایش و تأکید قرار داد و گفت: امیدوارم که شهردار جدید صدرا در مسیر پیش رو نیز مانند گذشته مسیر توفیق را طی کنند.
 مروری بر سوابق شهردار جدید صدرا
بر اساس این گزارش شایان ذکر است پیش از این بهزاد پرنیان بعنوان شهردار صدرا خدمت میکرد که چندی پیش از سمت خود استعفا داد.مجتبی پارسایی دارای مدرک تحصیلی وی دکتری مدیریت دولتی و مدرس دانشگاه در رشته مدیریت می باشند .از سوابق شغلی مجتبی پارسایی شهردار جدید صدرا می توان به مدیر امور کارکنان و رفاه شرکت توزیع برق استان فارس و مدیر دفتر سازماندهی و طبقه بندی مشاغل شرکت توزیع نیروی برق استان فارس ، عضو شورای اسلامی شهر صدرا ، عضو هیئت رئیسه و نائب رئیس شورای اسلامی شهر صدرا ، سر ممیز سیستم مدیریت کیفیت ، رئیس کمیسیون خدمات شهر ،رئیس کمیسیون بهداشت و محیط زیست ، نائب رئیس کمیسیون فرهنگی ، عضو کمیسیون برنامه و بودجه ، رئیس کمیسیون سرمایه انسانی وعضو یت در کمیسیون شهرسازی می توان اشاره کرد.گفتنی است وی برای تصدی پست شهرداری شهر جدید صدرا روز گذشته از عضویت در شورای شهر صدرا استعفا داد که مورد موافقت واقع شد. در پایان این آیین، متن حکم انتصاب دکتر پارسایی بعنوان شهردار جدید صدرا قرائت گردید و توسط مادر شهید رمضان پور به وی اعطا شد.

 

تاکنون نظری برای این خبر ثبت نشده است!
ثبت نظر جدید
نام و نام خانوادگی

آدرس ایمیل

متن نظر

کد امنیتی