[ فردا را به امروز می آوریم ]
  • آخرین شماره ۲۰۸۶
  • دوره جدید

تفکر داعش، حذف اسلام اصیل است، روزنامه شیراز نوین

معاون اول قوه قضائیه با بیان اینکه در راستای شناسایی متهمان شهادت سردار سلیمانی تاکنون بیش از ۸۰۰ مکاتبه قضایی خطاب به ضابطان حقوقی انجام شده است، گفت: همچنین به ۹ کشور که در جریان ترور، احتمال دخالت وجود داشته، درخواست همکاری قضایی جداگانه ارسال شده شده است.
به گزارش ایسنا، حجت‌الاسلام و المسلمین محمد مصدق روز ۵ مهرماه در دهمین نشست تخصصی حقوق بشر آمریکایی که با موضوع حادثه تروریستی حرم مطهر حضرت شاهچراغ(ع) در این حرم مطهر برگزاری شد، با اشاره به اقدامات داعش در کشور ایران گفت: یکی از اقدامات تروریستی که علیه منافع امنیت و حاکمیت ملی ایران صورت گرفت، به شهادت رساندن سردار سلیمانی بود.
وی با بیان اینکه دولت و قوه قضائیه با پشتیبانی مردم رسیدگی به این جنایت را در دستور کار قرار داده است، افزود: در راستای شناسایی متهمان شهادت حاج قاسم سلیمانی تاکنون بیش از ۸۰۰ مکاتبه قضایی خطاب به ضابطان حقوقی انجام شده است؛ همچنین بیش از ۱۲هزار برگ مستندات حقوقی در قالب ۶۰ جلد جمع‌آوری شده است.
مصدق اظهار کرد: به ۹ کشور که در جریان ترور، احتمال دخالت آنها در هماهنگی‌های حمله تروریستی وجود داشته، درخواست همکاری قضایی جداگانه ارسال شده و چندین پاسخ نیز در این زمینه از کشورها دریافت شده است.
معاون اول قوه قضائیه همچنین گفت: یکی دیگر از اقدامات خبیثانه داعش حملاتی به شاهچراغ(ع) بود که داعش مسئولیت آن حملات را پذیرفت و تمام مقصران حامیان مالی آنها حتی اگر در کشورهای دیگر هم باشند، قابل تعقیب و محاکمه توسط جمهوری اسلامی ایران هستند.
وی در ادامه سخنان خود با بیان اینکه بعد از حادثه ۱۱ سپتامبر، مبارزه با تروریسم‌ محور عمده مباحث حقوق در عرصه حقوق کیفری و بین‌الملل شد، افزود: بعد از این حادثه، آمریکا با استفاده از فضای احساسی، پیرامون انهدام برج‌های دوقلو و کشته شدن غیرنظامیان توانست افکار عمومی را برای حمله به افغانستان و عراق با خود همراه کند، اما مرتکب نقض حقوق بشر شد.
مصدق با بیان اینکه آمریکا، اعضای القاعده را مبارزان غیرقانونی معرفی کرد تا از مقررات حاکم خارج شود، اضافه کرد: در سال‌های اخیر به ویژه پس از ایجاد نهضت بیداری اسلامی در خاورمیانه و شمال آفریقا و رهایی ملت از یوغ قذافی و مبارک و گرایش آن‌ها به اسلام ناب، نظام سلطه که موقعیت خود را در خطر دید، در یک ابتکار شیطانی نسخه جعلی از اسلام را شکل داد.
معاون اول قوه قضائیه ادامه داد: استکبار جهانی با تشکیل دولت‌های به ظاهر اسلامی قصد دارد به نام اسلام، دولت‌های خشن و خودکامه را حاکم کند؛ البته یکی از اهداف اصلی نظام سلطه از ایجاد و تقویت گروهک‌های تکفیری، از بین بردن محور مقاومت و تفکر شیعه به‌عنوان معروف‌ترین نهاد مقاومت اصیل بود؛ لذا مشاهده شد که تمرکز اصلی نظام سلطه بر سوریه و عراق قرار گرفت و شجره خبیثه داعش را در این دو کشور بنیان نهادند.
وی بیان کرد: اگر داعش در عراق و سوریه موفق می‌شد، اکنون شاهد این بودیم که آمریکا و جهان استکبار روابط گرمی را با آنها شکل می‌دادند؛ اما رهبری بی‌نظیر مقام معظم معظم رهبری و شجاعت مدافعان حرم باعث شد، ماهیت کثیف داعش برای جهانیان افشا شود.
مصدق تصریح کرد: مطالعه رفتار داعش نشان می‌دهد که تفکرشان، حذف اسلام ناب و اصیل است و این تفکری است که منشأ آن در اتاق فکر اندیشه گروه‌های صهیونیست است.
وی با بیان اینکه ماهیت اقدامات داعش، تروریستی است که در قالب اقداماتی از قبیل قتل، شکنجه، به بردگی گرفتن، نشر تنفر مذهبی، حمله به غیر نظامیان و... صورت می‌گیرد، افزود: این رفتارها حسب مورد تحت عنوان نسل‌کشی، جنایت علیه بشریت و جنگی طبقه‌بندی شده است.

 

تاکنون نظری برای این خبر ثبت نشده است!
ثبت نظر جدید
نام و نام خانوادگی  

آدرس ایمیل    

متن نظر  

کد امنیتی