[ فردا را به امروز می آوریم ]
  • آخرین شماره ۲۰۷۵
  • دوره جدید

بی‌خبر در مناطق شهری حاضر می‌شویم ، روزنامه شیراز نوین

در دومین بازدید نظارتی مدیریت شهری از مناطق ۱۱‌گانه، سازمان‌ها، معاونت‌ها و دیگر دوایر شهرداری شیراز به‌منظور بررسی خدمات‌رسانی بهتر و ایجاد امید، از منطقه ۴ شهرداری شیراز بازدید شد. به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی شهرداری شیراز، در دومین بازدید نظارتی مدیریت شهری از مناطق ۱۱‌گانه، سازمان‌ها، معاونت‌ها و دیگر دوایر شهرداری شیراز به‌منظور بررسی خدمات‌رسانی بهتر و ایجاد امید، از منطقه ۴ شهرداری شیراز بازدید شد.
سید ابراهیم حسینی در دومین بازدید نظارتی مدیریت شهری از منطقه ۴ اظهار داشت: این بازدید به دیدارهای مردمی و چهره به چهره با کارکنان خدوم شهرداری در منطقه چهار اختصاص یافت و گزارش فعالیت‌ها، بیان موانع و مشکلات از مواردی بود که در این بازدید مورد بررسی قرار گرفت و پیشنهادهایی هم مطرح شد. 
رئیس شورای اسلامی شهر شیراز در این بازدید، بحث کنترل و نظارت شورا بر اجرای مصوبات را بسیار مهم و ضروری دانست و گفت: قطعاً این مصوبات آثار و نتایجی به دنبال دارد و ما در این بازدیدها به دنبال آن هستیم که عیوب و نواقص این مصوبات در روند خدمات‌رسانی سریع به شهروندان را دانسته و در رفع آن تلاش کنیم. 
حسینی تصریح کرد: هدف شورا و مدیریت شهری در این بازدیدها، خدمت بدون واسطه و با کیفیت بالا به شهروندان و رضایتمندی آنان است. در این بازدیدها سعی شده شرایط به‌گونه‌ای فراهم شود که شهروندان شفاف و رودررو مسائل و مشکلات خود را بیان نموده و دیدگاه‌هایشان را نسبت به عملکرد ما بیان کنند. 
او در پایان از شهرداران مناطق مختلف شهرداری خواست که تمرکز خود را بر پروژه‌های مهم و شاخص بگذارند و بعضاً پروژه‌های پراکنده و بی‌اثر را حذف کرده تا زودتر به نتیجه رسیده و مردم بتوانند از آن‌ها بهره‌برداری کنند.
پاسخ‌گویی به درخواست‌ها و حل مشکلات مراجعان
شهردار کلان‌شهر شیراز در دومین بازدید نظارتی با حضور در منطقه ۴ شهرداری شیراز گفت: این بازدیدها به پیشنهاد رئیس شورای اسلامی شهر شیراز و با همراهی جمعی از اعضای شورا، عضو و ناظر شورای اسلامی در منطقه 4، معاونان و مدیران شهرداری به‌صورت هفتگی برگزار می‌شود و در دومین بازدید از منطقه ۴ در قالب میز خدمت به صورت حضوری در خدمت کارکنان منطقه، مراجعان و شهروندان بودیم. با توجه به تعداد زیاد مراجعان، شهروندان و درخواست‌های متفاوت آنها، مسائل و مشکلات آن‌ها بررسی و تصمیماتی اتخاذ گردید.
محمدحسن اسدی گفت: هدف از این بازدیدها حضور بی‌واسطه شهردار، رئیس و اعضای شورای اسلامی شهر، معاونان و مدیران شهرداری با شهروندان و کارکنان است که در میز خدمت مسائل و مشکلات و درخواست‌های خود را اعلام کنند و موارد زیادی مطرح و در همان مکان بررسی و پاسخ‌هایی در چارچوب قوانین و ضوابط ارائه شود. 
شهردار کلان‌شهر شیراز بیان کرد: از دیگر اهداف ما در این بازدیدهای نظارتی سرکشی به همکارانمان در منطقه و دیدار چهره به چهره با آنها و شنیدن موضوعات، مسائل، مشکلات، پیشنهاد‌ها و انتقادات آنها و در انتها تقدیر و تشکر از زحمات بی‌شائبه آنهاست.
اسدی گفت: بازدیدهای نظارتی بازخوردهای بسیار مثبت و مؤثری داشته است. تا زمانی که همه مسئولان در منطقه حاضر نشویم، سختی کار در مناطق را به‌صورت ملموس احساس نخواهیم کرد. از دیگر مزایای میز خدمت، سرکشی به تمام کارکنان شاغل در منطقه و ارائه عملکرد و بیان مشکلات آنهاست.
خدمت بدون واسطه در کوتاه‌ترین زمان و بالاترین کیفیت از اهداف بازدیدهای نظارتی مدیریت شهری است
مصطفی کیانی رحیمی اظهار کرد: در راستای تکریم ارباب‌رجوع در محلات و مناطق ۱۱‌گانه شهرداری میز خدمت تخصصی با حضور ارباب‌رجوع‌ها و یاوران منطقه تشکیل‌ تا مسائل و مشکلات آن‌ها موردبررسی قرار گیرد.
عضو و ناظر شورای اسلامی شهر در شهرداری منطقه ۴ تصریح کرد: هدف شورا و مدیریت شهری در این بازدیدها، خدمت بدون واسطه در کوتاه‌ترین زمان و بالاترین کیفیت به درخواست‌های مشروع و قطعاً کارگشای شهروندان است.
او با بیان اینکه منطقه ۴ وسیع‌ترین و مهم‌ترین منطقه شهرداری شیراز است، گفت: این منطقه، بالاترین سرانه سکونتی جمعیت، بالاترین سرانه فضای سبز و از حیث خانواده محترم شهدا و جانبازان بالاترین سرانه را به خود اختصاص داده است و این مهم می‌طلبد نگاه ویژه‌ای به شهرداری منطقه ۴ و ساکنان آن شود.
کیانی رحیمی افزود: منطقه ۴ از حیث ظرفیت‌های ورزشی و فرهنگی نیز دارای ظرفیت بالایی است و ورزشکاران و فرهنگیان معتبر و معززی در منطقه هستند که ان‌شاءالله با همراهی شهرداری و شورای اسلامی شهر تدابیر بسیار ویژه‌ای برای این منطقه در سنوات آتی و سال جاری تدوین و خدمات درخوری به شهروندان و مردم این منطقه عرضه شود.
نظارت بر مصوبات شورا و بازخورد آنها در میدان کار از وظایف مهم شورای اسلامی شهر است
محمدتقی تذروی، ارتباط مردمی و نظارت بر مصوبات شورا در میدان کار را از وظایف مهم شورای اسلامی شهر دانست و افزود: این بازدید به دیدارهای مردمی و چهره به چهره با مردم در منطقه ۴ اختصاص یافت.
نایب‌رئیس شورای اسلامی شهر شیراز تصریح کرد: در این بازدید میدانی و ملاقات با مراجعان، جلسه‌ای برگزار شد و مطالبی که شهروندان بیان کردند، موردبررسی قرار گرفت و با توجه به موضوعیت به معاونت‌های تخصصی و شهردار منطقه جهت رفع مشکلات ارجاع داده شد.
بررسی بودجه، میزان پیشرفت پروژه‌های عمرانی هر منطقه و روند اجرای مصوبات در دستور کار قرار گیرد
محمود صفایی اظهار کرد: این بازدیدها به‌صورت هفتگی از مناطق، سازمان‌ها و دیگر دوایر شهرداری شکل ‌گرفته است که در نخستین بازدید، از شهرداری منطقه ۱۰ بازدید به عمل آمد و در این هفته هم برای رفع مسائل و مشکلات در خدمت شهروندان منطقه ۴ هستیم تا آنچه در توان اجرایی شورا و شهرداری است، بررسی‌ شده و حتی‌الامکان رضایتمندی مردم فراهم شود.
او اظهار امیدواری کرد: با این روش امیدواریم بتوانیم کمک‌رسان مردم در رفع مسائل و مشکلات آنان باشیم و آنچه شهرداران و مدیران شهرداری امکان تصمیم‌گیری برای آن را داشته، بدانیم و آنچه را که نیاز به مصوب شدن است نیز به سرانجام برسانیم.
وی یکی دیگر از اهداف این بازدیدها را بررسی بودجه، میزان پیشرفت پروژه‌های عمرانی هر منطقه و روند اجرای مصوبات بیان کرد و گفت: در این بازدیدها تصمیم بر آن است که اگر نقصی در مصوبات وجود دارد، اصلاح شود و به مرحله اجرا برسد.
بررسی پروژه‌های عمرانی، عملیاتی و بودجه‌ای شهرداری منطقه چهار توسط مدیریت شهری
حسام‌الدین اسدزاده شهردار منطقه ۴ در حاشیه این بازدید اظهار داشت: بنا بر مصوبه شورای اسلامی شهر شیراز در راستای اجرای برنامه‌های مردم‌محور و میز خدمت در مناطق، سازمان‌ها و دیگر دستگاه‌های شهرداری، با حضور رئیس و اعضای شورای اسلامی شهر، شهردار، معاونان و مدیران شهرداری شیراز در بازدیدی 5ساعته و ملاقات چهره به چهره، میز خدمت و ملاقات عمومی با مردم، ساکنان شهرداری منطقه 4 و همکاران برگزار شد. اسدزاده در ادامه جلسه بیان کرد: در پایان جلسه با ارائه عملکردی از پروژه‌های عمرانی، عملیاتی و بودجه‌ای منطقه چهار در طی شش‌ماهه ابتدایی سال 1402، نقطه‌نظرات توسط شهردار کلان‌شهر شیراز و رئیس شورای اسلامی شهر جمع‌بندی شد و چشم‌اندازی برای ادامه راه در شش‌ماهه دوم سال جاری ارائه گردید تا شاهد عملکرد بهتر این منطقه از شهرداری کلان‌شهر شیراز جهت خدمتگزاری به شهروندان باشیم.
در پایان این مراسم، هم‌زمان با گرامیداشت هفته دفاع مقدس و ضمن یادی از شهدا، جانبازان، ایثارگران و رزمندگان، از پدر شهید محمد اسلامی از شهدای مدافع امنیت شهر شیراز تجلیل و یاد و خاطره آن شهید بزرگوار گرامی داشته شد.

 

تاکنون نظری برای این خبر ثبت نشده است!
ثبت نظر جدید
نام و نام خانوادگی  

آدرس ایمیل    

متن نظر  

کد امنیتی