[ فردا را به امروز می آوریم ]
  • آخرین شماره ۲۰۹۲
  • دوره جدید

کار سخت پرسپولیس، روزنامه شیراز نوین

پرسپولیس در گروهی قرار گرفته که شاید، تیم دوم آن‌ هم نتواند به مرحله حذفی لیگ قهرمانان راه پیدا کند. به گزارش فوتبال 360، پرسپولیس در این فصل لیگ قهرمانان آسیا، تنها تیم ایرانی بود که در سید یک مسابقات قرار گرفت. آنها در قرعه‌کشی، بدشانسی بزرگی آوردند و در سخت‌ترین گروه لیگ قهرمانان قرار گرفتند. گروهی که النصر عربستان و الدحیل قطر در آن حضور دارند و ساده‌ترین تیمش یعنی استقلال تاجیکستان،‌ استاد امتیاز گرفتن از تیم‌های بزرگ است. پرسپولیسی‌ها لیگ قهرمانان را با شکست مقابل النصر آغاز کردند و بازی آینده، مهمان الدحیل در قطر هستند. بررسی وضعیت گروه‌ها، نشان می‌دهد که قرار گرفتن در رده دوم هم شاید برای صعود پرسپولیس کافی نباشد.
در فرمت فعلی لیگ قهرمانان آسیا، تعداد تیم‌ها افزایش یافته‌اند و همین، باعث شده فقط صدرنشین‌های هر گروه، مستقیم به دور بعدی برسند. از بین 5 تیم دوم گروه‌های منطقه غرب، فقط 3 تیمی که بهترین عملکرد را داشته‌اند، راهی مرحله یک‌هشتم نهایی می‌شوند. در سایر گروه‌های این فصل لیگ قهرمانان، امتیاز گرفتن برای 2 تیم اول گروه، کار چندان سختی نیست. حضور تیم‌هایی مثل آخال ترکمنستان و بمبئی‌سیتی، می‌تواند امتیازات کامل 2 بازی رفت و برگشت را برای مدعیان صعود تضمین کنند. در گروه پرسپولیس اما النصر به‌عنوان پرستاره‌ترین تیم گروه، احتمالاً امتیاز زیادی به رقبا نخواهد داد، پرسپولیس و الدحیل از هم امتیاز می‌گیرند و استقلال تاجیکستان هم، تیم از پیش بازنده‌ای مقابل آنها نیست؛ موضوعی که می‌تواند، باعث امتیازات کمتر تیم دوم این گروه، نسبت به سایر گروه‌ها شود.
در لیگ قهرمانان سال 2022 که آخرین حضور پرسپولیس و استقلال در این مسابقات بود، همین اتفاق برای تیم‌های گروه مرگ افتاد؛ استقلال ایران با 11 امتیاز، به‌عنوان صدرنشین صعود کرد. الدحیل قطر و الاهلی عربستان، 2 تیم مدعی مسابقات اما با مساوی در بازی آخر روبه‌روی هم، هم‌زمان با 9 امتیاز از لیگ قهرمانان حذف شدند. 
در عوض تیمی مثل الوحده امارات به لطف قرعه‌های خوب، تا مرحله یک چهارم نهایی صعود کرد. 
این فصل امتیاز گرفتن در گروه پرسپولیس، سخت‌تر از همیشه است و تیم یحیی گل‌محمدی برای صعود، یا باید صدرنشین شود و یا مقابل الدحیل مدعی و استقلال تاجیکستان سخت‌کوش، بیشترین امتیاز ممکن را بگیرد.

تاکنون نظری برای این خبر ثبت نشده است!
ثبت نظر جدید
نام و نام خانوادگی

آدرس ایمیل

متن نظر

کد امنیتی