[ فردا را به امروز می آوریم ]
  • آخرین شماره ۲۰۸۸
  • دوره جدید

مربی تیراندازی ارسنجان: امکانات ما متعلق به ۱۵ سال پیش است!، روزنامه شیراز نوین

 میثم محجوبی - گروه ورزش
مربی تیراندزای شهرستان ارسنجان نیز مانند سایر فعالان ورزش استان فارس، اعتقاد دارد که شهرش مملو از استعداد، اما فاقد امکانات است.
زهرا صبری، سالیان سال در رشته تیراندازی فعالیت داشته؛ یعنی از 13 سالگی تاکنون. چهار سال پیش از طرف اداره ورزش و جوانان شهرستان ارسنجان به او پیشنهاد می دهند که به‌عنوان مربی در این رشته فعالیت کند، او در این زمینه می‌گوید: با اینکه دوست داشتم خودم تیرانداز باشم، اما با ورود به عرصه مربیگری، کم‌کم از قالب یک ورزشکار خارج شده و شروع به آموزش تیراندازان در ارسنجان کردم.
وی در خصوص عملکرد خود به‌عنوان یک تیرانداز ادامه می‌دهد: مقام استانی زیاد به دست آوردم؛ 2 بار هم در مسابقات کشوری حضور پیدا کردم و مقام آوردم؛ یک مسابقه هم از طرف سپاه پاسداران برگزار شد که با سلاح جنگی بود و مقام اول را کسب کردم. رشته تخصصی خودم تپانچه است، ولی در رشته تفنگ بادی هم فعالیت دارم.
این فعال ورزشی اضافه می‌کند: من هم‌اکنون نایب‌رئیس هیئت شهرستان هستم، در حالی که رئیس نداریم. یک سالن داریم که 4 سال پیش شهرداری لطف کرد و در اختیار تیراندازان ارسنجان قرار داد، اما این سالن هم به طور اختصاصی در اختیارمان نیست. 
صبری درباره فعالیت تیمی تیراندازان ارسنجان عنوان می‌کند: ما حدود سه سال پیش در لیگ دسته یک کشور با تیم ارسنجان فارس شرکت کردیم و مقام اول را کسب کردیم؛ پس از آن در مسابقات رده نونهالان کشور که به خاطر شرایط کرونا به صورت آنلاین برگزار شد، مقام اول را کسب کردیم. 2 ماه پیش هم مسابقات بسیج سراسر کشور برگزار شد که 2 تن از نوجوانان ما به نام‌های علی اکبر ابراهیمی و محمد شهابی در آن شرکت کردند و مقام اول را به دست آوردند. همچنین خانم بهنوش یارمحمودی در رشته اهداف پروازی رده نوجوانان، مقام اول کشور را به دست آورد و به اردوی استعدادیابی تیم ملی هم دعوت شد. آقای ابوالفضل اسکندری هم در رشته تپانچه به تیم ملی دعوت شد که در مرحله دوم اردوی استعدادیابی در تهران انتخاب شد و آنجا مقام سوم کشوری را به دست آورد.
وی در خصوص وضعیت امکاناتی تیراندازان در ارسنجان می‌گوید: امکاناتمان در پایین‌ترین سطح قرار دارد، اما با این‌حال توانسته‌ایم افتخارات زیادی به دست بیاوریم که نشان می‌دهد تیراندازان شهرستان ارسنجان خیلی خوب کار کرده‌اند. متأسفانه هزینه ورزش تیراندازی نسبت به رشته‌های دیگر خیلی بالاست. ما 2 سلاح مدل سال 2008 داریم که از قدیم اداره ورزش در اختیارمان گذاشته که آن را چندین بار برای تعمیر به تهران فرستاده‌ایم که فقط 20 روز کار می‌کند و دوباره باید آن را به تهران بفرستیم. نزدیک به 30 نوجوانان تمرین می‌کنند که با این امکانات، نهایتاً هفته‌ای 2 بار بتوانند از سلاح‌ها استفاده کنند. اگر تیزاندازان ارسنجانی تجهیزات مناسب و هم‌سطح سایر نقاط کشور داشتند، می‌توانستند حرف اول را در کشور بزنند.
مربی تیراندازی شهرستان ارسنجان ادامه می‌دهد: 2 نونهال ارسنجانی داریم که در دنیا می‌توانند حرف اول را بزنند! آنها 2 بار در مسابقات آزاد کشور شرکت کردند و جزو افتخارات ما هستند؛ امیدواریم مسئولان نگاه ویژه‌ای به این ورزش داشته باشند که بتوانیم تجهیزاتی را فراهم و نفرات بیشتری را جذب این رشته کنیم.
زهرا صبری در پایان صحبت‌های خود در خصوص وضعیت تیراندازی استان نیز اظهار می کند: فارس دارای افرادی هست که می‌توانند عضو تیم ملی باشند، ولی نیاز به امکانات بهتری دارند. 
فکر می‌کنم بازیکنان ارسنجانی بتوانند در سال‌های آینده عضو تیم ملی شوند؛ شهرستان ما 2 تیم در لیگ برتر استان دارد به نام‌های سپاه و شهرداری که تیم‌های بسیار خوبی هستند. 

 

تاکنون نظری برای این خبر ثبت نشده است!
ثبت نظر جدید
نام و نام خانوادگی

آدرس ایمیل

متن نظر

کد امنیتی