[ فردا را به امروز می آوریم ]
  • آخرین شماره ۲۰۸۶
  • دوره جدید

روحانیت سفیران فرهنگی در مساجد شیراز هستند، روزنامه شیراز نوین


در نمازهای جماعت، ترویج فرهنگ شهروندی را به شهروندان ارائه نمایید تا شهروندان در قبال دریافت خدمات از مدیریت شهری حس مسئولیت بیشتری داشته باشند.
به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی شهرداری شیراز، سید ابراهیم حسینی رئیس شورای اسلامی شهر شیراز در نشست صمیمانه ائمه جماعات مراکز تابعه شهرداری با مدیریت شهری بیان کرد: با توجه به فرمایشات رهبر معظم انقلاب اسلامی که شیراز را ملقب به سومین حرم اهل‌بیت(ع) نامیدند و به برکت این نام، در جهت نیل به این لقب بسیار پرمعنا وظیفه سنگینی بر دوش مسئولان این کلان‌شهر وجود دارد و باید اعتباراتی در جهت رسیدن به نقطه هدف در نظر گرفته شود، گفت: این امر یک اقدام بزرگ و نمادین است که در حوزه فرهنگی، اجتماعی، عمرانی باید برنامه‌ریزی‌هایی بر اساس لقب سومین حرم و محوریت حرم مطهر شاهچراغ(ع) انجام و نقشه‌ راه مشخص شود و توسعه حرم مطهر در اولویت قرار گیرد.
رئیس شورای اسلامی شهر شیراز اظهار داشت: با توجه به نقش جهانی شهر شیراز و برنامه‌ریزی و اقداماتی که دشمن در این شهر انجام داده، نیاز است که یک برنامه واحد و مدون در شورای فرهنگ عمومی دیده شود.
حسینی افزود: کتاب مقدس قرآن کریم، پرفروش‌ترین کتاب در ۳ سال گذشته اروپا شناخته ‌شده و دشمن برای مقابله با این مسئله دشمنی‌های خود را در قالب‌های مختلف نشان داده است.
سید ابراهیم حسینی، در پایان سخنان خود گفت: از وظایف خطیر روحانیت، راهنمایی مردم بر اساس راه بزرگان اسلام است و امیدوارم با همکاری و همراهی همدیگر راه خدمت‌رسانی به مردم را تسهیل نماییم.
محمدحسن اسدی، شهردار کلان‌شهر شیراز در این جلسه با اشاره به همکاری و هم‌اندیشی قشر روحانیت و تفکرات مسجدمحوری، افزود: امروز باید همه دست‌به‌دست هم بدهیم و در جامعه امیدآفرینی کنیم، شهر و کشورمان را در خط سازندگی و پیشرفت قرار دهیم.
اسدی با اشاره به ترافیک شهر شیراز و سد معبری که بارفروشان ایجاد می‌کنند، گفت: به صورت روزانه ۶۰۰ تصادف در شهر شیراز اتفاق می‌افتد که برخی از این تصادفات به دلیل حضور بارفروشان در معابر شهری است و در جهت رفع سد معبر در سطح شهر تاکنون ۳۰ نفر از کارکنان اجرائیات شهرداری توسط بارفروشان مورد ضرب ‌و جرح قرار گرفته‌اند.
این مقام ارشد شهری گفت: بودجه شهرداری شیراز از ۶هزار میلیارد به بیش از ۲۳هزار و۵۰۰میلیارد در سال ۱۴۰۲ افزایش پیداکرده و همین امر موجب فعالیت شبانه‌روزی برخی از پروژه‌های شهرداری شیراز در ۳ نوبت شده است.
وی گفت: در دوره جدید مدیریت شهری نسبت به ۱۱۰ سال گذشته تأسیس شهرداری، چه از نظر ریالی و چه از نظر پروژه‌های عمرانی قابل‌مقایسه با دوره‌های قبل نبوده و ما پروژه بزرگ‌راه ۵۵متری آیت‌الله هاشمی رفسنجانی به طول ۸ کیلومتر، پروژه نواب صفوی به طول ۵.۵ کیلومتر، پروژه بزرگ‌راه شهید سلیمانی در فاز سوم به طول ۷ کیلومتر و زیرگذر گویم در حدود ۲ کیلومتر را در سه شیفت به صورت شبانه‌روزی در حال فعالیت اجرایی و عمرانی داریم.
اسدی با اشاره به اینکه پردیس سینمایی جوان با نام مرحوم امین تارخ با ۵ سالن سینما و یک سینمای روباز و یک سالن آمفی‌تئاتر و بازار پروتئین از پروژه‌های شاخص مدیریت شهری است. این مقام ارشد مدیریت شهری در پایان اضافه کرد: از دیگر اقدامات شهرداری شیراز مسافرگیری خط ۲ مترو شیراز و ادامه عملیات عمرانی پروژه خط ۳ بوده و خط ۴ مترو در آستانه کلنگ‌زنی قرار دارد.
او با اشاره به اینکه ۳ درصد از بودجه شهرداری شیراز اختصاص به موضوع مسجد و محله‌محوری دارد، از روحانیون مساجد درخواست کرد: در نمازهای جماعت، ترویج فرهنگ شهروندی را به شهروندان ارائه نمایند تا در قبال دریافت خدمات از مدیریت شهری به شهروندان این حس مسئولیت تقویت شود. متأسفانه ۸۵ درصد مالکان خودرو، ۸۰ درصد منازل مسکونی و ۹۰ درصد مشاغل خدماتی و صنفی سهم عوارض خود را به شهرداری پرداخت نمی‌کنند.
وی با اشاره به اینکه روزانه یک‌هزار و ۵۰ تن زباله جمع‌آوری می‌شود، افزود: جمع‌آوری، حمل و دفن هر کیلو زباله ۲۰۰هزار تومان و یک کیلومتر مترو ۲هزار میلیارد تومان برای شهرداری هزینه دارد.
اسدی گفت: اسم و آوازه شیراز خیلی بلند است و در برابر مردم شیراز و امامزادگان عظیم‌الشأن(ع) مدیون هستیم و باید اقداماتی درخور مردم شریف شیراز انجام دهیم.
اسدی در پایان گفت: ما با همکاری و همدلی با قشر روحانیت به عنوان سفیران فرهنگی و مذهبی در کنار هم در خدمت مردم شریف شیراز هستیم.
محمدرضا هاجری عضو شورای ششم اسلامی شهر شیراز اظهار داشت: با حضور فعال شورای اسلامی شهر و شهرداری در جمع ائمه جماعت تمامی مسائل بررسی و کاستی‌ها مورد بررسی مدیران شهری قرار گرفت. کار روحانیون بسیار سخت است و وظیفه ما تسهیل‌ در رسیدن به اهداف شریعه اسلام بوده و در این راه شریف نهایت تلاش و همکاری لازم با قشر روحانیت را خواهیم داشت.
رئیس کمیسیون فرهنگی، گردشگری و سومین حرم اهل بیت(ع) شورای اسلامی شهر شیراز بیان کرد: شهرداران مناطق با حضور پررنگ خود در نمازهای جماعت مساجد باید پرچم‌دار این امر مهم باشند و مشعل ایمان و امید را در دل شهروندان روشن نگه دارند و قشر روحانیت در مساجد به عنوان یک مسلمان ایجاد امید کنند و انتظار ظهور حضرت مهدی(عج) یعنی امید به آینده روشن و علی‌رغم تمام توطئه‌های دشمن آینده از آن ماست.
هاجری اضافه کرد: امروز در جهان کدام کشور است که در برابر این همه فشار و تحریم مقاومت کرده و این‌چنین پیشرفتی داشته باشد و در خصوص نقش و اهمیت زنان در جامعه ایران اساتید زیادی در دانشگاه‌ها و سایر حوزه‌ها مشغول فعالیت هستند و این واقعیتی غیرقابل‌کتمان است.
وی اظهار داشت: آبروی ما به خون گران‌قدر شهدای هشت سال دفاع مقدس گره‌ خورده و امروز دشمن تمام تلاش خود را برای جنگ ترکیبی دارد و ما با وجود نیروهای بسیجی جان بر کف و جهادی و آماده به خدمت مدافعین حرم آمادگی لازم را برای مقابله و ایستادگی در برابر دشمنان داریم. 
محمدعلی چوبینی، معاون شهردار و رئیس سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری شیراز، ضمن تبریک به مناسبت آغاز هفته وحدت بیان کرد: بدون حضور روحانیت کار فرهنگی و مذهبی در حوزه‌های مختلف شکل نخواهد گرفت و از وظایف ما اشاعه فرهنگ مهربانی پیامبر(ص) و دین مقدس اسلام 
است.

 

تاکنون نظری برای این خبر ثبت نشده است!
ثبت نظر جدید
نام و نام خانوادگی  

آدرس ایمیل    

متن نظر  

کد امنیتی