[ فردا را به امروز می آوریم ]
  • آخرین شماره ۲۰۹۴
  • دوره جدید

نگاهی به عجایب فصل جدید لیگ آزادگان، روزنامه شیراز نوین

4 هفته ابتدایی لیگ آزادگان با ثبت نتایجی جالب‌توجه به نقطه پایان کار خود رسیده است. به گزارش فوتبال 360، لیگ دسته اول فوتبال ایران برخلاف رقابت‌های لیگ برتر با برنامه‌ریزی منظم در جریان است و با وجود حواشی پرشمار از جمله درگیری بازیکنان و تیم داوری که در تقابل هفته گذشته خیبر خرم‌آباد و داماش گیلان رخ داد و یا مسمومیت دسته‌جمعی بازیکنان خوشه‌طلایی ساوه، رقابت‌ها پیگیری می‌شود. براساس برنامه‌ریزی انجام‌شده، مسابقات لیگ آزادگان به پایان فعالیت خود در هفته چهارم رسیده و از روز یکشنبه نهم مهرماه هم قرار است هفته پنجم مسابقات شروع به کار کند.
4 هفته ابتدایی لیگ آزادگان در حالی به پایان کار خود رسیده که در این‌میان، تنها یک تیم توانسته رکورد 100 درصد پیروزی را به‌ثبت برساند؛ از سوی دیگر، هم‌امتیاز بودن 6 تیم پایانی جدول هم از جمله دیگر اتفاقات جالب‌توجه فصل جدید لیگ آزادگان تا پایان هفته چهارم محسوب می‌شود؛ آن‌هم در شرایطی‌که تیم‌های نفت مسجدسلیمان و مس کرمان که از فصل گذشته رقابت‌های لیگ برتر به لیگ دسته اول سقوط کردند، شرایط پرنوسانی را تجربه می‌کنند و تیم تازه لیگ‌یکی‌شده مس سونگون ورزقان هم با عملکردی خیره‌کننده توانسته نگاه‌ها را به سوی خود خیره کند. مس سونگون به‌عنوان یکی از تیم‌هایی که توانست از لیگ دسته دوم به لیگ دسته اول صعود کند، در فصل جدید لیگ آزادگان شرکت کرد. شاگردان مهدی بخشی‌زاده با عملکردی طوفانی کار خود را در فصل جدید لیگ دسته اول آغاز کردند؛ به‌طوری‌که آنها تنها تیمی هستند که 100درصد امتیاز را در فصل جدید به‌ دست آورده و با 12 امتیاز قاطعانه صدرنشین جدول هستند. در کنار رسیدن به رکورد 12 امتیاز در 4 مسابقه، آنها بهترین خط حمله را هم در اختیار دارند تا با عملکردی رؤیایی کار خود را در قامت شگفتی‌ساز در فصل جدید لیگ آزادگان آغاز کنند.
استقلال ملاثانی قرار بود با هدایت آرش برهانی کارش را در لیگ آزادگان آغاز کند، اما او به دلیل مشکلات مالی از این تیم جدا شد؛ جالب آنکه آبی‌های اهوازی با کسر 3 امتیاز در فصل جدید لیگ دسته اول شرکت کردند، اما 3 تساوی پیاپی بدون گل باعث شد تا استقلالی‌ها امتیاز خود را به صفر برسانند و این هفته موفق شدند اولین برد فصل جدید را به ‌دست آورند تا نه ‌تنها کسر امتیاز ایجاد شده جبران شود، بلکه آنها بدون شکست و حتی گل خورده کار خود را پیش ‌ببرند تا با وجود بحران‌های پیش‌فصل، عملکردی خیره‌کننده داشته باشند.
مس کرمان در بازگشت دوباره‌اش به لیگ دسته اول، روزهای خوبی را پشت سر نمی‌گذارد؛ به‌ طوری‌که مسی‌ها از 12 امتیاز ممکن تنها 4 امتیاز به‌ دست آورده‌اند و در 3 بازی اخیر خود در لیگ دسته اول هیچ بردی را به‌ دست نیاورده‌اند تا نه‌ تنها از کورس مدعیان برای بازگشت به لیگ برتر عقب بمانند، بلکه در خطر نزدیک‌شدن به منطقه قرمز جدول هم باشند! نارنجی‌پوشان در حال حاضر با صدرنشین جدول 8 امتیاز فاصله دارند، اما در نقطه مقابل در فاصله 3 امتیاز تیمِ قعرنشین هستند! خیبر خرم‌آباد همواره در سالیان گذشته گزینه صعود به لیگ برتر بوده، اما هیچ‌گاه نتوانسته به سطح اول فوتبال ایران برسد. خیبری‌ها در فصل جدید هم تیم پرستاره‌ای دارند، اما از مجموع 12 امتیاز ممکن تنها 6 امتیاز به‌ دست آورده‌اند که 3 امتیاز آنها به لطف حکم کمیته انضباطی بوده است تا با 2 شکست و 2 پیروزی، نوسان در عملکرد شاگردان رضا مهاجری نمایان باشد. نفت مسجدسلیمان با کسب 7 امتیاز در 4 مسابقه و فجر شهید سپاسی شیراز با رسیدن به 6 امتیاز در 4 دیدار جزو دیگر تیم‌های سرشناس دارای نوسان در فصل جدید لیگ دسته اول فوتبال ایران محسوب می‌شوند.

تاکنون نظری برای این خبر ثبت نشده است!
ثبت نظر جدید
نام و نام خانوادگی

آدرس ایمیل

متن نظر

کد امنیتی