[ فردا را به امروز می آوریم ]
  • آخرین شماره ۲۰۷۵
  • دوره جدید

رؤیای بعدی حضور در میدان المپیک است ، روزنامه شیراز نوین

 میثم محجوبی - گروه ورزش
ستاره شیرازی دوچرخه‌سواری بانوان ایران، پس از موفقیت تاریخی در هانگژو روز پنجشنبه به شیراز بازگشت؛ بازگشت او با سفر معاون رئیس جمهور به شیراز هم‌زمان شد و فرانک پرتوآذر در نشستی با انسیه خزعلی هم‌صحبت شد و درباره دغدغه‌های خود و سایر دوچرخه‌سواران گفت که خزعلی هم قول مساعدت داد. 
فرانک گفت: خرید دوچرخه و کلاً رشته دوچرخه‌سواری هزینه‌های زیادی دارد و برای من که باید ورزش کنم و نمی‌توانم سر کار بروم، تأمین این هزینه‌ها خیلی سخت است. این دغدغه، خیلی از ما انرژی می‌گیرد و ذهنم را درگیر می‌کند؛ در حالی که باید هنگام مسابقه با آرامش فقط به عبور از خط پایان فکر کنم، اما این دغدغه‌ها همیشه همراهم است.
برنده مدال برنز بازی‌های آسیایی هانگژو ادامه داد: فکر می‌کنم با نتایجی که در چند سال اخیر و مخصوصاً امسال گرفته شد، ثابت شد که بانوان می‌توانند در دوچرخه‌سواری مدال بگیرند و پرچم ایران را بالا ببرند. در رشته‌ای که هیچ‌کس تصورش را نمی‌کرد، توانستم مدال بگیرم؛ برای بار دوم بود که در بازی‌های آسیایی شرکت می‌کردم و برای خبرنگاران چینی هم عجیب بود که یک دختر ایرانی توانسته به این موفقیت برسد. 
پرتوآذر همچنین به هدف بعدی خود اشاره کرد و گفت: گرفتن سهمیه المپیک، رؤیای من است که اگر به حقیقت برسد، نه فقط برای من که برای کل ورزش بانوان کشور یک دستاورد بزرگ است.
قهرمان بین‌المللی دوچرخه‌سواری شیراز با اشاره به تلاش‌های پنج‌ساله برای دست‌یابی به این موفقیت بزرگ خاطر نشان کرد: مسابقات آسیایی با هدف کسب سهمیه المپیک سه هفته دیگر برگزار می‌شود و امیدوارم شرایطی مهیا شود که با آمادگی کامل در این مسابقات حاضر شده و برای کشور افتخار‌آفرینی کنم.
وی در ادامه خواستار توجه و سرمایه‌گذاری بیشتر نسبت به ورزش بانوان شد و اظهار داشت: با ایجاد و گسترش زیرساخت‌ها برای ورزش بانوان با جامعه‌ای سالم، خانواده‌ای پویا، دختران و زنانی پرنشاط و شاداب روبه‌رو خواهیم بود که کشور را در مسیر رشد و بالندگی قرار می‌دهند.
این قهرمان جهانی از برنامه‌محوری در مسیر تمرینات سخت و فشرده خبر داد و افزود: با آنالیزهایی که با کمک مربی‌‌ام از مسیر مسابقه داشتم، کاملاً با برنامه رکاب زدم و موفق شدم با وجود مشکلات بهترین نمایش را در این مسیر دشوار و هوای گرم به نمایش بگذارم.
مادر این قهرمان تاریخ‌ساز ورزش فارس هم در این نشست حضور داشت و ابتدا از چگونگی ورود دخترش به عرصه دوچرخه‌سواری گفت: دخترم در رشته متالوژی دانشگاه دولتی یزد قبول شده بود؛ جو دانشگاه یزد خیلی خوب بود و خیلی به دانشجوها اهمیت می‌دادند و حتی دوچرخه و امکانات دوچرخه‌سواری در محیط دانشگاه برای دختران فراهم شده بود و فرانک هم به این رشته ورزشی علاقه‌مند شد. 
مادر فرانک پرتوآذر ادامه داد: او وقتی متوجه شد که در این رشته استعداد دارد، بعد از آمدن به شیراز دوچرخه‌سواری را ادامه داد و چندین مقام کشوری به دست آورد؛ 4 سال پیش هم در بازی‌های آسیایی اندونزی شرکت کرد و با اینکه توانایی‌اش از حالا هم بیشتر بود، اما زنجیر چرخش پاره شد و نتوانست مقام بیاورد. 
وی گفت: این اتفاق ضربه بزرگی برای فرانک بود، اما او ناامید نشد و گفت دست از تلاش بر نمی‌دارم؛ با اینکه هیچ حمایتی هم وجود نداشت و مشکلات زیادی برای تمرین کردن داشت. فرانک دختر کوشایی است و به او تبریک می‌گویم که برای هدفش تا این حد تلاش می‌کند.
مادر دارنده مدال برنز بازی‌های آسیایی هانگژو همچنین به موفقیت‌های تحصیلی دخترش اشاره کرد و گفت: فرانک دارای مدرک فوق لیسانس مهندسی عمران از دانشگاه شیراز است، اما هنوز دنبال کار و استخدامش نرفته تا بتواند ورزش را ادامه دهد. خدا را شاکرم که نگهدار دخترم است تا بتواند ورزش را ادامه دهد؛ آن‌هم در این رشته سخت و پرمخاطره؛ فکر می‌کنم رشته دوچرخه‌سواری کوهستان، سخت‌ترین رشته ورزشی برای یک دختر است و خوشحالم که فرانک توانسته در چنین رشته‌ای به موفقیت برسد. 
وی در پایان ادامه داد: امیدوارم تمامی ورزشکاران با تمام وجود پیگیر اهدافشان باشند تا به نتیجه برسند؛ همه قهرمان‌ها مشکلات زیادی داشته‌اند، اما کم نیاورده‌اند تا به موفقیت برسند.
به گزارش شیرازنوین، رقابت دوچرخه‌سواری کوهستان زنان بازی‌های آسیایی هانگژو، بامداد دوشنبه هفته گذشته به وقت ایران برگزار شد و فرانک پرتوآذر به مقام سوم دست یافت.
ملی‌پوش شیرازی در ماده کراس کانتری زنان زمان یک ساعت و ۴۲ دقیقه و ۴۴ ثانیه را ثبت کرد و سوم شد؛ پرتوآذر توانست تاریخ‌سازی کند و به مدال برنز رسید؛ این اولین مدال دوچرخه‌سواری زنان ایران در تاریخ بازی‌های آسیایی است. 
در این ماده ۱۵ رکابزن شرکت کرده بودند که سه رکابزن ژاپن، نپال و قزاقستان مسابقه را تمام نکردند و 2 رکابزن چینی مدال‌های طلا و نقره را تصاحب کردند.
آیین استقبال از فرانک پرتو آذر، بانوی دوچرخه‌سوار شیرازی و دارنده نخستین مدال دوچرخه سواری در بازی‌‌های آسیایی هانگژو عصر پنجشنبه 6 مهرماه با حضور معاون رئیس جمهور و جمعی از مسئولان ورزشی استان در فرودگاه شهید آیت‌الله دستغیب شیراز برگزار شد.

 

تاکنون نظری برای این خبر ثبت نشده است!
ثبت نظر جدید
نام و نام خانوادگی  

آدرس ایمیل    

متن نظر  

کد امنیتی