[ فردا را به امروز می آوریم ]
  • آخرین شماره ۲۰۸۸
  • دوره جدید

خرید زمان در آزادراه ، روزنامه شیراز نوین

آزادراه شیراز به اصفهان که عملیات اجرایی آن از سال ۱۳۸۹ آغاز شد و از آن به عنوان یکی از بزرگ‌ترین پروژه‌های آزادراهی کشور یاد می‌شود، امروز با اهتمام ویژه دولت‌مردان در دولت سیزدهم در چندقدمی افتتاح و بهره‌برداری قرار گرفته است.
به گزارش ایرنا، تأمین اعتبار و تکمیل این اَبَرپروژه در سفر نخست رئیس‌جمهور به استان فارس (مهرماه ۱۴۰۰) مطرح و مصوب شد و به دنبال آن و با پیگیری شبانه‌روزی مسئولان در سطح استانی و ملی، این آزادراه امروز در آستانه افتتاح قرار گرفته و بناست هم‌زمان با سفر قریب‌الوقوع رئیس‌جمهور به فارس، زیر بار ترافیک برود.
مسیر فعلی شیراز به سمت اصفهان ۴۸۵ کیلومتر است و مدت زمان سفر نیز حدود ۶ ساعت به طول می‌انجامد که با افتتاح آزادراه شیراز- اصفهان، طول مسیر ۱۳۰ کیلومتر کوتاه‌تر شده و نزدیک به ۲ ساعت از زمان سفر نیز کاسته می‌شود.
آزادراه شیراز- اصفهان با رعایت کامل ضوابط ایمنی افتتاح می‌شود
مدیرکل دفتر فنی، امور عمرانی و حمل و نقل و ترافیک استانداری فارس، روز شنبه هشتم مهرماه ۱۴۰۲ در حاشیه بازدید خبرنگاران از پروژه آزادراه شیراز- اصفهان گفت: فاز نخست پروژه آزادراه شیراز- اصفهان شامل قطعه یک تا ۶ به طول حدود ۲۱۱ کیلومتر با رعایت کامل ضوابط ایمنی و استانداردهای لازم افتتاح می‌شود.
امیرحسین جمشیدی افزود: تمام علائم و تابلوهای راهنمایی و رانندگی، خط‌کشی‌ها و همچنین محورهای دسترسی به آزادراه در زمان افتتاح این پروژه تکمیل خواهد بود.
وی ادامه داد: همچنین این پروژه در زمان افتتاح در ۸۵ درصد مسیر از پوشش مخابراتی شامل ارتباط تلفن همراه و اینترنت برخوردار خواهد بود.
او اظهار کرد: در بحث ایجاد مراکز خدمات بین راهی نیز هم‌اینک و با پیگیری‌های انجام شده یک مرکز آماده افتتاح است و یک مرکز دیگر نیز حدود ۶۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد که ظرف ۲ تا سه ماه آتی آماده بهره‌برداری خواهد شد.
مدیرکل دفتر فنی، امور عمرانی و حمل و نقل و ترافیک استانداری فارس گفت: علاوه بر این، به زودی ۲ ایستگاه پلیس نیز که هم‌اینک پیشرفت بیش از ۸۰ درصدی دارد را با هماهنگی پلیس راه افتتاح خواهیم کرد.
عجله‌ای در کار نیست
جمشیدی افزود: برخلاف دغدغه‌های مطرح‌شده، این پروژه بنا نیست که با عجله و بدون رعایت جوانب ایمنی افتتاح شود و با توجه به سرمایه‌گذاری بیش از ۲۰۰هزار میلیارد ریالی صورت گرفته در این پروژه و همچنین تأثیراتی که در کاهش زمان سفر، تقویت گردشگری، کاهش مصرف سوخت و از همه مهم‌تر کاهش حوادث و تصادفات جاده‌ای و تلفات و خسارت‌های ناشی از آن دارد، افتتاح این پروژه در دستور کار قرار دارد.
وی، در خصوص آخرین وضعیت قطعه هفت این پروژه نیز گفت: این قطعه نیز که جزو فاز دوم پروژه محسوب می‌شود و محور تنگ خیاره تا محور شیراز- سپیدان را به هم وصل می‌کند، تا پایان امسال یا اوایل سال آتی افتتاح خواهد شد.
او اظهار کرد: با توجه به عدم تکمیل زیرگذر گویم و دغدغه انتقال کل ترافیک آزادراه به محور شیراز- سپیدان، برای جلوگیری از شکل‌گیری چنین ترافیکی سه راهکار اندیشیده شد که در گام نخست اداره کل راه و شهرسازی پروژه‌ای شامل بهسازی و ۲بانده کردن محور تنگ خیاره به لپویی را تعریف کرد که با اجرای آن بخشی از ترافیک از این محور بعد از تنگ خیاره به لپویی و از آنجا به محور فعلی شیراز- اصفهان منتقل می‌شود.
مدیرکل دفتر فنی استانداری فارس افزود: همچنین در گام دوم امیدواریم که ظرف ۲ ماه آتی و با افتتاح زیرگذر گویم، شاهد عبور ترافیک از این زیرگذر نیز باشیم.
جمشیدی افزود: آن دسته از شهروندان و کاربران جاده‌ای نیز که قصد ورود به آزادراه از سمت شیراز را دارند، می‌توانند از شهر صدرا و قبل از دوکوهک و فاز دوم شهر صدرا به آزادراه وارد شوند.

 

تاکنون نظری برای این خبر ثبت نشده است!
ثبت نظر جدید
نام و نام خانوادگی  

آدرس ایمیل    

متن نظر  

کد امنیتی