[ فردا را به امروز می آوریم ]
  • آخرین شماره ۲۰۸۹
  • دوره جدید

استقلال یک روز آرام ندارد!، روزنامه شیراز نوین

با رأی کمیته انضباطی فیفا، باشگاه استقلال به پرداخت 800 هزار دلار به رافائل سیلوا برزیلی محکوم شده است! به گزارش ورزش سه، با شکایت رافائل سیلوا، حالا یک پرونده انضباطی دیگر برای باشگاه استقلال در فیفا باز شده و آبی‌ها به پرداخت رقم سنگین 800 هزار دلار به این مدافع برزیلی محکوم شده‌اند که با در نظر گرفتن قیمت فعلی نرخ ارز، استقلال باید رقمی در حدود 40 میلیارد تومان به این بازیکن بپردازد.
رافائل سیلوا در پنجره زمستانی لیگ بیست‌ویکم و به ‌نوان سهمیه بازیکن آزاد از الفیصلی عربستان به استقلال پیوست تا بتواند جای خالی سیاوش یزدانی و حسین مرادمند که راهی خدمت سربازی شده بودند را پر کند. این بازیکن در ترکیب تیم فرهاد مجیدی عملکرد خوبی داشت و به همراه دانشگر و غلامی، توانست رکورد بهترین خط دفاعی تاریخ لیگ برتر را به ثبت برسانند و آبی‌ها نیز بدون شکست قهرمان شدند.
از آنجایی که قرارداد سیلوا در پایان فصل به اتمام رسید، مدیریت وقت استقلال در زمان مصطفی آجورلو قرارداد 2 ساله‌ای را با این بازیکن به امضا رساند که طی آن، او برای هر فصل مبلغ 500 هزار دلار دریافت می‌کرد. سیلوا در لیگ بیست‌ودوم نتوانست درخشش فصل قبلش را تکرار کند و به همین دلیل با آمدن جواد نکونام، او تمایلی به حفظ این بازیکن نداشت.
سیلوا نیز که مبلغ 300 هزار دلار از فصل قبل را طلب داشت، پس از ارسال چند نوتیس هشدار، نهایتاً ایران و استقلال را ترک کرد و به کشورش بازگشت. او با طرح شکایتی از باشگاه، خواستار دریافت مطالباتش از لیگ بیست‌ودوم شد؛ علاوه بر این، سیلوا اعلام کرد که 500 هزار دلار مبلغ قراردادش از فصل کنونی را نیز از آبی‌ها می‌خواهد تا رقم درخواستی او به عدد 800 هزار دلار برسد.
در واقع اگر سیلوا در این فصل راهی تیم دیگری می‌شد، نیازی نبود که استقلال مبلغ 500 هزار دلار از قرارداد سال دوم این بازیکن را بپردازد، اما از آنجایی که هیچ باشگاهی آفری به اندازه رقم قرارداد سیلوا با آبی‌ها را به این بازیکن پیشنهاد نداده است، او ترجیح داد تا این فصل را از میادین به دور باشد، ولی تمام رقم قرارداد سال دومش را از استقلال بگیرد!
حالا و پس از شکایت سیلوا، فدراسیون جهانی فوتبال نیز باشگاه استقلال را به پرداخت 800 هزار دلار محکوم کرده است. 
تیم حقوقی آبی‌ها نیز اعتراض خود به برخی خواسته‌های سیلوا از جمله رقم پاداش‌ها و برخی آپشن‌ها را به فیفا ارسال کرده است و باید دید در نهایت استقلال باید چه رقمی را به این مدافع خانه‌نشین پرداخت کند!
لازم به ذکر است که استقلال درگیر پرونده‌های شکایت ریکاردو ساپینتو و دستیارانش و همچنین عزیزبک آمانوف ازبکستانی است و حالا پرونده 800 هزار دلاری رافائل سیلوا نیز به آن اضافه شده است.

 

تاکنون نظری برای این خبر ثبت نشده است!
ثبت نظر جدید
نام و نام خانوادگی

آدرس ایمیل

متن نظر

کد امنیتی