[ فردا را به امروز می آوریم ]
  • آخرین شماره ۲۰۸۸
  • دوره جدید

ظهور آقای گل جدید اروپا از اشتوتگارت!، روزنامه شیراز نوین

درخشش سرهو گویراسی، مهاجم اشتوتگارت در فصل جدید نام این بازیکن را بر سر زبان‌ها انداخته است. به گزارش ورزش سه، باز کردن دروازه حریف برای هیچ تیمی آسان نیست؛ هر تیم بزرگی نیازمند ساختار مشخصی است که بتواند راهش را برای گلزنی هموار کند. 
خط میانی که توانایی حفظ سرعت بازی را داشته باشد و خط حمله که بتواند سرنوشت‌ساز ظاهر شود و از فرصتی که به دست آورده به درستی استفاده کند؛ داشتن مهاجم درجه یک بخش مهمی از موفقیت تیم در فوتبال امروز است. 
در اختیار داشتن بازیکنی که بتواند در خط حمله درخشان ظاهر شود، معمولاً نیازمند پرداخت هزینه قابل‌توجهی است و به همین دلیل وقتی بازیکنی به صورت ناگهانی قدرتش را به نمایش می‌گذارد، توجه بسیاری از باشگاه‌های بزرگ را به خود جلب می‎کند. اگر به آمارهایی که از ابتدای فصل جدید تا به حال ثبت شده نگاه کنیم، همه‌چیز مشخص است؛ هیچ بازیکنی در پنج لیگ معتبر اروپایی بیشتر از سرهو گویراسی موفق به باز کردن دروازه حریفان نشده است؛ این بازیکن اهل گینه در هفته‌های ابتدایی فصل درخششی چشمگیر را در اشتوتگارت به نمایش گذاشت و موفق شد در تنها پنج بازی 10 گل به ثمر برساند و یک پاس گل هم ارسال کند. تنها بازیکنی در فوتبال دنیا که عملکرد بهتری از او داشته، کریستیانو رونالدو است که 9 گل و چهار پاس گل در کارنامه دارد. گویراسی توانسته هر 43 دقیقه یک گل برای تیمش به ثمر برساند که آماری دیوانه‌کننده است. کافی است او را با بهترین مهاجمان حال حاضر دنیا مقایسه کنیم تا متوجه درخشش او شویم. ارلینگ هالند هشت گل زده که هر 66 دقیقه یک گل است و کیلیان امباپه هفت گل زده که هر 61 دقیقه یک گل به حساب می‌آید، اما زندگی این مهاجم همیشه به این سادگی نبوده است؛ او وقتی سن کمی داشت بارها از سوی آکادمی اوسر رد شد، چون از نظر آنها به سطح مورد نیاز نرسیده بود، اما پس از آن در سال 2013 اولین بازی را در استادو لاوالوآ انجام داد. درخشش او باعث شد که راهی لیل شود و پس از آن هم تجربه بازی در اوسر، کلن و رن را داشت و در همین تیم بود که با ادوارد مندی، رافینیا و ادواردو کاماوینگا دیدار کرد. همه استعداد او را می‌دیدند و اشتوتگارت فصل گذشته این بازیکن را به صورت قرضی به خدمت گرفت و در پایان فصل قراردادش را دائمی کرد. اگر گویراسی بتواند همین روند گلزنی را تا پایان فصل ادامه دهد به رکورد 76 گل زده خواهد رسید که شاید غیرممکن به نظر برسد. بدون شک او هم در طول فصل افتی را تجربه خواهد کرد، اما درخشش او همین حالا باعث شده که اشتوتگارت در جایگاه سوم جدول رده‌بندی بوندسلیگا قرار بگیرد. پسری که در کودکی خواسته نشد، حالا مورد توجه تمام اروپا قرار گرفته و این در حالی است که فصل جدید تازه شروع شده است.

 

تاکنون نظری برای این خبر ثبت نشده است!
ثبت نظر جدید
نام و نام خانوادگی  

آدرس ایمیل    

متن نظر  

کد امنیتی