[ فردا را به امروز می آوریم ]
  • آخرین شماره ۲۰۸۸
  • دوره جدید

تسهیل دسترسی به حرم با پروژه قائم، روزنامه شیراز نوین

پروژه قائم- رحمت- احمدی به همت سازمان عمران و بازآفرینی شهرداری شیراز در دست احداث است. به گزارش روابط عمومی سازمان عمران و بازآفرینی فضاهای شهری شهرداری شیراز، آیین بازدید از پروژه قائم- رحمت- احمدی با حضور جمعی از اعضای شورای اسلامی شهر شیراز، معاون فنی و عمرانی شهرداری شیراز، رئیس سازمان عمران و بازآفرینی شهرداری شیراز و جمعی دیگر از مسئولان شهری برگزار شد. در این بازدید، رئیس کمیسیون عمران و حمل‌ونقل و ترافیک شورای اسلامی شهر شیراز بر گسترش زیرساخت‌های شهری و پاسخ‌گویی به نیازهای شهروندان تأکید کرد.
رضا محمدیان با تشریح جزئیاتی از این پروژه گفت: تقاطع قائم- رحمت- احمدی، محور احمدی جنوبی را به سمت کمربندی شیراز متصل کرده و نقشی ارزنده در دسترسی به حرم مطهر شاهچراغ(ع) و تسهیل عبور و مرور شهروندان و مبانی ایمن‌سازی دارد.
وی از این پروژه به عنوان یکی از طرح‌های فاخر شورا و شهرداری شیراز یاد کرد و افزود: امیدواریم با تلاش‌های سازمان عمران شهرداری شیراز این پروژه تا پایان سال 1403 به بهره‌برداری برسد. در ادامه این بازدید، رئیس سازمان عمران و بازآفرینی فضاهای شهری شهرداری شیراز از تلاش برای بهره‌برداری این پروژه بر اساس برنامه زمان‌بندی خبر داد. علی حسین عباسی با اشاره به جزئیاتی از این پروژه افزود: این پروژه دارای 2 عرشه مجزا به طول هرکدام 227 متر بوده و هر یک یازده و نیم متر عرض دارد. وی با اشاره به گنجاندن مسیر عبور عابر پیاده و مسیر دوچرخه‌سواری در این تقاطع گفت: سیستم سازه‌ای عرشه پل از نوع دال مجوف درجا ریز در طرفین بلوار رحمت و عرشه با تیر‌های پیش‌ساخته بتنی پیش تنیده روی بلوار رحمت است و 72 شمع و 48 ستون در آن اجرایی می‌شود. او پروژه قائم- رحمت- احمدی را بر مدار سازندگی ارزیابی کرد و افزود: بیش از ۱۰۰۰ مترمکعب بتن‌ریزی و بیش از 326هزار کیلوگرم آرماتوربندی انجام شده است. رئیس سازمان عمران و بازآفرینی فضاهای شهری شهرداری شیراز در بخش پایانی سخنانش خواستار همکاری بیشتر دستگاه‌های خدمات‌رسان برای جابه‌جایی تأسیسات و پیشرفت پروژه شد.

 

تاکنون نظری برای این خبر ثبت نشده است!
ثبت نظر جدید
نام و نام خانوادگی

آدرس ایمیل

متن نظر

کد امنیتی