[ فردا را به امروز می آوریم ]
  • آخرین شماره ۲۰۹۵
  • دوره جدید

حفظ حیات آبی و خاکی با اصلاح الگوی کشت، روزنامه شیراز نوین

در جلسه هم‌اندیشی اصلاح الگوی کشت استان مطرح شد:
حفظ حیات آبی و خاکی
 با اصلاح الگوی کشت
استاندار فارس بر ضرورت اصلاح الگوی کشت در استان تأکید کرد و گفت: با شیوه امروزی کاشت، حیات استان به مشکل برمی‌خورد؛ لذا ادامه حفظ حیات آبی و خاکی استان در گروی اصلاح الگوی کشت است؛ اقدامات مقرون به صرفه برای کشاورزان همراه با بیشترین بازدهی از عوامل ترغیب‌کننده برای تغییر در شیوه کشاورزی و باغداری است. به گزارش اداره کل روابط عمومی و امور بین‌الملل استانداری فارس، دکتر محمدهادی ایمانیه در جلسه اصلاح الگوی کشت، بر ضرورت تغییر در شیوه کشاورزی و باغداری استان تأکید کرد و گفت: اصلاح الگوی کشت با پشتوانه اقدامات علمی و پژوهشی از ضروریات استان است. استاندار فارس افزود: طبیعتاً در اجرای این طرح موانع، مشکلات و ضعف‌هایی وجود دارد که برای رفع آنان بایستی تلاش شود. وی بر ضرورت اصلاح الگوی کشت در استان تأکید کرد و گفت: با شیوه امروزی کاشت، استان به مشکل برمی‌خورد؛ لذا ادامه حفظ حیات آبی و خاکی استان در گروی اصلاح الگوی کشت است؛ اقدامات مقرون به صرفه برای کشاورزان همراه با بیشترین بازدهی از عوامل ترغیب‌کننده برای تغییر در شیوه کشاورزی و باغداری است. دکتر ایمانیه ادامه داد: چند شرکت فناور و دانش‌بنیان، به صورت نمونه ۵ دشت استان را بر اساس الگوهای جدید، زیر کشت محصول ببرند و در پایان برداشت محصول، در صورت ایجاد تفاوت با نمونه فعلی و تأثیرگذار بودن، این شیوه‌ها به سایر مناطق نیز تسری یابد.
وی افزود: شاید در برخی موارد برای انجام این مهم نیازمند اصلاح قانون باشیم که قطعاً می‌بایست در ابتدا پژوهش و اقدامات عملی آن نتیجه‌بخش بوده باشد.
نماینده عالی دولت در فارس، مشغله‌های زیاد برخی مدیران را دلیل توجه کمتر آنها به مباحث علمی دانست و گفت: مدیران اجرایی به نخبگان علمی اعتماد کنند و امور تحقیقاتی و پژوهشی خود را به آنها واگذار نمایند تا پس از مطالعات لازم راه‌های علمی و عملی مناسب ارائه شود.

 

تاکنون نظری برای این خبر ثبت نشده است!
ثبت نظر جدید
نام و نام خانوادگی

آدرس ایمیل

متن نظر

کد امنیتی