[ فردا را به امروز می آوریم ]
  • آخرین شماره ۲۰۸۹
  • دوره جدید

برپایی ضیافت نور و نشاط در کوشک میدان، روزنامه شیراز نوین

 سعیدرضا امیرآبادی - گروه گزارش
amirabadi_shznvn@yahoo.com

جشن باشکوه و مردمی هفته وحدت هم‌زمان با سالروز ولادت باسعادت حضرت نبی اکرم(ص) در شهرداری منطقه 5 شیراز برگزار شد. این مراسم شامگاه دوشنبه 10 مهرماه با حضور رئیس کمیسیون برنامه، بودجه، امور حقوقی و املاک شورای اسلامی شهر شیراز، شهردار منطقه 5، جمعی از یاوران شورا و مسئولان محلی و با استقبال گسترده شهروندان ولایت‌مدار شیراز در منطقه کوشک میدان برگزار شد.
 تحکیم بنیان خانواده با مبانی ارزشمند فرهنگی
رئیس کمیسیون برنامه، بودجه، امور حقوقی و املاک شورا شورای اسلامی شهر شیراز در این مراسم گفت: صیانت و تحکیم بنیان خانواده با ترویج سبک زندگی اسلامی- ایرانی و بسط مبانی ارزشمند فرهنگی محقق می‌شود. دکتر افسانه خواست‌خدایی با تبریک فرارسیدن هفته وحدت، از منطقه 5 شهرداری به عنوان یکی از مناطق کم‌برخوردار شیراز یاد کرد و افزود: با تقدیر از تلاش‌های انجام‌شده، محلات کم‌برخوردار منطقه 5 شایسته خدمت‌رسانی مطلوب‌تر و منسجم‌تری در حوزه‌های مختلف بوده و برای بدرقه کاستی‌ها نیازمند جهاد خدمت‌رسانی با عزمی انقلابی هستیم. او در ادامه از نگاه ویژه پارلمان شهری نسبت به مناطق کم‌برخوردار خبر داد و اظهار داشت: با توجه به سیاست‌گذاری‌های شورای اسلامی شهر، در منطقه 5 شهرداری شیراز توجه ویژه‌ای به گسترش عدالت‌محور و متوازن خدمات در حوزه‌های عمرانی، فرهنگی، خدماتی و سایر موارد می‌شود. ناظر شورای اسلامی شهر در منطقه 5 شهرداری شیراز با اشاره به این موضوع که محلات کمتربرخوردار از سرانه جمعیتی بالایی برخوردار هستند، اظهار داشت: رسالت خدمت‌رسانی به شهروندان در حوزه‌های عمرانی و فرهنگی به عنوان یکی از رویکردهای اصلی در حوزه سیاست‌گذاری شورا در منطقه 5 دنبال می‌شود و بر این اساس در مناسبت‌های مختلف مذهبی و ملی به دنبال فضاسازی‌های فاخر برای شهروندان در سومین حرم اهل بیت(ع) هستیم.
 نشاط‌آفرینی با رویدادهای ارزشمند فرهنگی
دکتر خواست‌خدایی با تأکید بر این موضوع که مباحث فرهنگی از اهمیت یکسانی نسبت به فعالیت‌های عمرانی و خدماتی برخوردار هستند، اظهار داشت: برپایی رویدادهایی نظیر یادواره شهدا، برنامه‌های موضوعی در محلات، برپایی آیین‌های مناسبتی و اقداماتی از این دست در زمره مهم‌ترین برنامه‌هایی قرار دارند که با رویکرد فرهنگی دنبال می‌شوند. او از حضور گسترده مردم در آیین‌ها به عنوان سرمایه‌ای گران‌بها یاد کرد و افزود: مردم شریف شیراز در سومین حرم اهل بیت(ع) همواره از برنامه‌های فرهنگی و ارزشی استقبال قابل‌ملاحظه‌ای به عمل می‌آورند و از آنجایی که با کم‌کاری‌ها در این حوزه توسط برخی از دستگاه‌ها روبه‌رو هستیم، شهرداری و شورای اسلامی شهر شیراز برای جبران خلأهای موجود برنامه‌های متنوعی را در حوزه‌های فرهنگی در دستور کار قرار داده‌اند. عضو هیئت‌رئیسه شورای اسلامی شهر شیراز در بخش دیگری از سخنانش از بانوان به عنوان مرکز ثقل خانواده یاد کرد و بیان داشت: استقبال پرشور اقشار مختلف جامعه و به ویژه بانوان و کودکان از برنامه‌های مناسبتی نشان از علاقه خانواده‌ها دارد و بر همین اساس وظیفه داریم در زمینه فعالیت‌های فرهنگی تلاش بیشتر و مؤثرتری را در دستور کار قرار دهیم.
 ضرورت سرمایه‌گذاری در عرصه‌های فرهنگی
رئیس کمیسیون برنامه، بودجه، امور حقوقی و املاک شورای ششم در ادامه از اهتمام ویژه برای افزایش بودجه‌های فرهنگی خبر داد و افزود: با وجود گام‌های مؤثری که در این حوزه برداشته شده، ضرورت سرمایه‌گذاری در عرصه‌های فرهنگی هنوز وجود دارد. او با بیان اینکه فعالیت‌های فاخر فرهنگی می‌تواند روح جامعه را سیراب کند، افزود: مدیریت شهری به صورت ویژه در حوزه‌های عمرانی و خدماتی فعالیت چشمگیری دارد و در کنار آن باید به مسائل فرهنگی نیز توجه دوچندانی نماید. دکتر خواست‌خدایی با تذکر نسبت به این موضوع که برنامه‌های فرهنگی باید به صورت محتوامحور اجرایی شوند، اظهار داشت: با توجه به جنگ ترکیبی که علیه ملت شریف ایران توسط نظام سلطه و استکبار در جریان است، جامعه به امیدواری و نشاط‌آفرینی نیاز دوچندانی داشته و یکی از دستاوردهای برنامه‌های فرهنگی بسط شور و نشاط در جامعه است.
 پاسخ‌گویی به نیازهای عمرانی و فرهنگی شهروندان
شهردار منطقه 5 کلان‌شهر شیراز در این مراسم از پاسخ‌گویی به نیازهای عمرانی و فرهنگی مناطق کم‌برخوردار خبر داد. مهندس رضا مسعودی با تبریک فرارسیدن سالروز میلاد باسعادت پیامبر عظیم‌الشأن اسلام(ص) و آغاز هفته وحدت اظهار داشت: شهرداری منطقه 5 شیراز پاسخ‌گوی مطالبات شهروندان در حوزه‌های مختلف عمرانی، ورزشی، فرهنگی، تفریحی و سایر نیازهای جامعه است و در این راستا فعالیت‌های گسترده‌ای در دستور کار قرار گرفته است. او از میلاد باسعادت پیامبر اکرم(ص) به عنوانی فرصتی گران‌بها برای وحدت امت بزرگ اسلام یاد کرد و افزود: جشن میلاد باسعادت میلاد رسول اکرم(ص) در محله کوشک میدان به عنوان یکی از مناطق محروم کلان‌شهر شیراز برگزار شد که با استقبال گسترده عموم جامعه همراه بود. این مقام ارشد شهرداری شیراز از استقبال مردم از رویدادهای مناسبتی به عنوان ظرفیتی ارزنده یاد کرد و افزود: در منطقه کوشک میدان به عنوان یکی از مناطق کمتربرخوردار شهرداری منطقه 5 رویدادهای فرهنگی مختلفی در دستور کار قرار دارد که برگزاری برنامه‌های مناسبتی و میز خدمت در مساجد از مهم‌ترین آنها هستند. مهندس مسعودی از راه‌اندازی خانه خوداشتغالی برای بانوان بی‌سرپرست و بدسرپرست در محله کوشک میدان خبر داد و افزود: این مجموعه در سال گذشته راه‌اندازی شد که در حال حاضر با قدرت به فعالیت خود ادامه می‌دهد.
 رونق پروژه‌های عمرانی در مناطق کم‌برخوردار
وی با اشاره به این موضوع که پروژه‌های عمرانی در شهرداری منطقه 5 شیراز از رونق مناسبی برخوردار هستند، بیان داشت: در حوزه پروژه‌های ورزشی، عملیات احداث سالن‌های ورزشی سرپوشیده در حال احداث است و به‌موازات آن در منطقه 5 شهرداری شیراز اولین پارک بانوان «مهربانو» در محله کمتربرخوردار کوشک میدان به بهره‌برداری خواهد رسید. او از نگاه ویژه شهرداری شیراز نسبت به مناطق کمتربرخوردار خبر داد و افزود: به منظور صیانت از جان و مال شهروندان، عملیات لوله‌گذاری و لای‌روبی به صورت ویژه در دستور کار قرار گرفته و برای مدیریت آب‌های سطحی در آستانه فصل بارش آمادگی داریم. شهردار منطقه 5 کلان‌شهر شیراز با اشاره به دیگر اقداماتی که در محله کوشک میدان در دستور کار قرار دارد، اظهار داشت: پاک‌سازی جداول، زیرسازی آسفالت و ایجاد مسیرهای دسترسی جدید، نقش ارزنده‌ای در ارتقای کیفیت زندگی شهروندان خواهد داشت. مهندس مسعودی در بخش پایانی سخنانش از اتخاذ تدابیر ویژه برای بازگشایی مدارس خبر داد و افزود: تلاش شده است تا خاطره خوبی را برای دانش‌آموزان و خانواده‌ها در مهرماه رقم بزنیم که بر اساس آن آماده‌سازی معابر و کمک‌هایی به وضعیت مدارس برای آغاز سال تحصیلی صورت گرفته است.
 ضیافت نور و نشاط در کوشک میدان
در ادامه این مراسم، آیین تجلیل از خانواده‌های معزز شهدا، جانبازان و یادگاران جنگ تحمیلی به همراه برنامه‌های شاد و مفرح فرهنگی و ورزشی و مولودی‌خوانی برگزار شد که با استقبال پرشور جمعیت حاضر همراه بود.
 بر اساس این گزارش گفتنی است، این مراسم به همت شهرداری منطقه 5 شیراز، سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری و با همکاری پایگاه شهیدان ملک‌پور و کارگروه و هیئت جهادی جوانان انقلابی برگزار شد. 
گفتنی است دومین برنامه شهرداری منطقه 5 شیراز به مناسبت میلاد پرسعادت رسول اکرم(ص) و هفته وحدت در پارک شهید هاشمی شامگاه سه‌شنبه 11 مهرماه برگزار شد که با استقبال گسترده شهروندان ولایت‌مدار شیراز همراه بود.

 

تاکنون نظری برای این خبر ثبت نشده است!
ثبت نظر جدید
نام و نام خانوادگی

آدرس ایمیل

متن نظر

کد امنیتی