[ فردا را به امروز می آوریم ]
  • آخرین شماره ۲۰۹۴
  • دوره جدید

انسجام در خط دفاعی، کلید پیروزی‌ها، روزنامه شیراز نوین

 محمدرضا جوکار - گروه ورزش
هفته پنجم رقابت‌های لیگ یک برای تیم‌های شیرازی بسیار خوش‌یمن و دلچسب بود و در حالی که هر دو تیم شیرازی میهمان رقیبان مدعی خود بودند، با دو پیروزی ارزشمند خارج خانه به سه امتیاز باارزش این مسابقات دست یافتند. 
حال نگاهی کوتاه به عملکرد هر دو نماینده شیراز در هفته پنجم خواهیم داشت:
*مس سونگون - شهر راز شیراز
عصر یکشنبه تیم شهر راز در تبریز و ورزشگاه بزرگ یادگار امام(ره) این شهر، میهمان تیم صدرنشین و متمول مس سونگون بود و در یک بازی منطقی و برتر موفق شد میزبان خود را با یک گل مغلوب کند. 
یاران ستار زارع کار را با سیستم چهار-سه-سه شروع کردند و از همان ابتدای مسابقه با برنامه پیش رفتند.؛ دفاع منطقی و ضدحملات سریع و پرتعداد، کار را برای تبریزی‌ها سخت کرده بود.
انتقال سریع توپ از فاز دفاعی به حمله و سرعت دادن به بازی از شاخصه‌های مثبت تیم شهر راز در نیمه اول بود؛ به طوری که حداقل سه موقعیت مسلم گلزنی هم در نیمه اول به دست آمد که با بدشانسی و بی‌دقتی مهاجمان این تیم از دست رفت.
شرایط بازی در نیمه دوم هم به نفع شیرازی‌ها بود و تداوم عملکرد خوب این تیم در فاز دفاعی و هجومی، باعث عقب نگه داشتن تیم مس در زمین خودی شده بود، تا اینکه روی یک ضربه کرنر و غافلگیری مدافعان سونگون، گلزن آماده این روزهای شهر راز یعنی رضا آقا بابایی موفق شد با یک ضربه سر دیدنی گل اول بازی را به ثمر برساند.
بعد از این گل تیم‌ مس با حملات پراکنده قصد جبران نتیجه از دست‌رفته را داشت، ولی عملاً هرچه زد به خط دفاعی مستحکم تیم شهر راز برخورد کرد و به‌جز یک‌ موقعیت مسلم گلزنی در دهانه دروازه تیم شهر راز که از دست رفت، دیگر صاحب موقعیت جدی نشد. 
همچنین شیرازی‌ها هم یکی دو بار در ضدحملات خطرناک خود تا آستانه زدن گل دوم ‌پیش رفتند، اما گل دیگری به ثمر نرسید و در پایان این  شیرازی‌ها بودند که از این آوردگاه سخت بیرون از خانه، صاحب سه امتیاز شیرین این مسابقه شدند.
تیم بدون شکست شهر راز شیراز با دو پیروزی و سه تساوی و کسب ۹ امتیاز در رده چهارم جدول رده‌بندی قرار گرفت.
همچنین این تیم با تنها یک گل خورده به همراه سایپا  بهترین خط دفاعی لیگ تا پایان هفته پنجم را در اختیار دارد.
*مس کرمان- فجر شهید سپاسی
در دیگر بازی هفته پنجم که عصر روز دوشنبه در کرمان و ورزشگاه شهید باهنر این شهر برگزار شد، طلایی‌پوشان شیرازی میهمان رقیب سنتی خود مس کرمان بودند. 
سال‌هاست که دیدار دو تیم فجر شهید سپاسی و مس کرمان همواره دیدنی و حساس دنبال شده است؛ دو تیم قدیمی کشور که روزگار خوبی در لیگ برتر داشتند و همچنین در لیگ یک هم همواره این دو تیم ‌جزو رقیبان جدی همدیگر برای صعود به لیگ برتر بوده‌اند.
یاران مهدی رجب زاده که با پیروزی دلچسب هفته قبل با روحیه بالا پای به این دیدار حساس خارج خانه گذاشته بودند با همان سیستم چهار- چهار-دو وارد زمین مسابقه شدند.
شروع هیجانی تیم مس کرمان در اوایل بازی به خوبی توسط فجری‌ها کنترل شد و رفته‌رفته بازی متعادل دنبال شد. مسی‌ها که در میانه میدان اسیر بازی محکم و منظم هافبک‌های فجر شهید سپاسی شده بودند در بازی‌سازی و ایجاد موقعیت جدی روی دروازه فجر شهید سپاسی چندان موفق نبودند.
از طرفی فجری‌ها هم با دفاع منطقی و همچنین سرعت دادن به بازی و ایجاد ضدحملات سریع، اجازه پیشروی بیشتر مدافعان و هافبک‌های  مس را برای شرکت در حملات نمی‌دادند.
بازی در نیمه اول متعادل و بیشتر در میانه میدان دنبال شد و البته هر دو تیم یکی دو موقعیت خطرناک روی دروازه حریف ایجاد کردند.
بازی در شروع نیمه دوم در حالی که باز هم متعادل در حال انجام بود، روی یک توپ‌گیری عالی از هافبک‌های فجر شهید سپاسی و یک حمله پرتعداد در زمین تیم مس توسط علی فتحی به زیبایی به گل اول مسابقه دست یافت؛ تک‌گل حساسی که سرنوشت بازی را به سود فجری‌ها رقم زد.
بعد از این‌گل عملاً تیم مس موفق به ایجاد موقعیت جدی روی دروازه فجر شهید سپاسی نشد؛ خط دفاعی و هافبک فجر شهید سپاسی که روز بسیار عالی و کم‌اشتباهی را پشت سر گذاشت با اعتماد به نفس کافی و منطقی تا پایان، بازی را به سود فجری‌ها اداره کرد و تیم مس کرمان را در زمین خود زمین‌گیر کرده بودند. این سومین برد پیاپی فجر شهید سپاسی در سه سال اخیر در کرمان بود؛ فجر شهید سپاسی نشان داده که همواره راه شکست تیم مس در کرمان را بلد است. تیم ‌فجر شهید سپاسی که با این برد ارزشمند خارج خانه با کسب سومین برد این فصل تا پایان هفته پنجم با ۹ امتیاز و تفاضل گل کمتر نسبت به دو حریف هم امتیاز خود در رده ششم جدول رده‌بندی قرار گرفت و خیلی زود به همراه تیم شهر راز خود را در صف تیم‌های مدعی این فصل قرار دادند.
به نظر هر دو تیم شیرازی با ادامه این روند رو به رشد در هفته‌های آتی هم همچنان جزو مدعیان جدی این فصل قرار خواهند گرفت.

 

تاکنون نظری برای این خبر ثبت نشده است!
ثبت نظر جدید
نام و نام خانوادگی

آدرس ایمیل

متن نظر

کد امنیتی