[ فردا را به امروز می آوریم ]
  • آخرین شماره ۲۰۹۳
  • دوره جدید

تأمین مسکن مددجویان با جدیت ، روزنامه شیراز نوین

مدیرکل بنیاد مسکن فارس در نشستی با مدیرکل کمیته امداد: 
تأمین مسکن مددجویان با جدیت 

حمیدی: نقشه راه برای تأمین مسکن مددجویان، ایتام و خانوارهای دارای معلول ترسیم شده است

 سیده رقیه یحیوی- گروه خبر:
سید علیرضا حمیدی مدیرکل بنیاد مسکن استان فارس در نشستی با مدیرکل کمیته امداد امام(ره) استان فارس و معاونین در راستای اجرای تفاهم‌نامه ساخت منزل مسکونی برای خانواده‌های تحت پوشش و محرومین گفت: نقشه راه برای تأمین مسکن مددجویان، ایتام و خانوارهای دارای معلول به روشنی ترسیم شده است.
حمیدی در این نشست که با حضور مرتضی موصلی مدیرکل کمیته امداد امام(ره) استان فارس و معاونان در سالن جلسات اداره کل برگزار گردید، تأمین مسکن مددجویان و افراد تحت پوشش را یک اولویت برای بنیاد مسکن دانست و گفت: بسیاری از این واحد‌های مسکونی در قالب تفاهم‌نامه یا طرح نهضت ملی مسکن قابل تأمین است.
وی با بیان اینکه تولید مسکن مددجویان کمیته امداد و نهادهای حمایتی در فصل کاری امسال در اولویت پیگیری مدیران شهرستانی هم قرار می‌گیرد، افزود: فرصت پالایش پرونده‌های مددجویان و اعلام نیازمندی آنها باید در مهلت تعیین شده انجام شود تا ما بتوانیم از فرصت موجود برای برنامه‌ریزی بیشتر بهره‌گیری کنیم.
مدیرکل بنیاد مسکن استان فارس اضافه کرد: اصلی‌ترین تأکید ما در سال‌جاری پیگیری ساخت و تکمیل واحدهای مسکونی مددجویان است که با قول مساعد مسئولان کمیته امداد قرار است مددجویان روستایی فاقد مسکن در سال‌های پیش رو به صورت صددرصد صاحب مسکن شوند. حمیدی مدیرکل بنیاد مسکن استان فارس با ارائه گزارشی از روند پیشرفت طرح نهضت ملی مسکن در این استان یادآور شد: شمار متقاضیان و افراد ثبت‌نام شده در این حوزه افزایش یافت. بسیاری از مددجویان در این قالب هم می‌توانند صاحب مسکن شوند. مدیرکل بنیاد مسکن استان فارس با بیان اینکه طرح‌های نهضت ملی مسکن در ۱۱۰ شهر استان فارس اجرایی شده است، اظهار کرد: زمین مورد نیاز برای اجرای این طرح‌ها در ۲۶ شهر در محدوده راه و شهرسازی لارستان و ۸۴ شهر در محدوده راه و شهرسازی فارس در اختیار بنیاد مسکن قرار گرفته است. حمیدی با بیان اینکه 202هزار و 720 متقاضی در طرح‌های نهضت ملی مسکن استان فارس نام‌نویسی کرده‌اند، افزود: ۳۷هزار و 158 متقاضی در محدوده شهرستان لارستان و 165هزار و 562 متقاضی در سایر مناطق استان فارس در این طرح تاکنون نام‌نویسی کرده‌اند. او ادامه داد: برای 20هزار و 566 متقاضی تاکنون پروژه و زمین مناسب اختصاص یافته و طرح‌های نهضت ملی مسکن با مشارکت این متقاضیان آغاز شده است. هفت‌هزار و 315 متقاضی در بانک‌های عامل حساب بانکی افتتاح کرده‌اند و زمینه دریافت تسهیلات برای آنان فراهم شده است.
مرتضی موصلی مدیرکل کمیته امداد امام(ره) استان فارس هم در این نشست با تقدیر از خدمات بنیاد مسکن گزارشی از شمار مددجویان فاقد مسکن ارائه داد و گفت: در پنج‌ماهه نخست امسال ۵۶۵ خانواده از مددجویان استان با مشارکت خیران و دریافت تسهیلات بلاعوض این نهاد صاحب‌خانه شدند.

 

تاکنون نظری برای این خبر ثبت نشده است!
ثبت نظر جدید
نام و نام خانوادگی

آدرس ایمیل

متن نظر

کد امنیتی