[ فردا را به امروز می آوریم ]
  • آخرین شماره ۲۰۹۲
  • دوره جدید

ارتقای امنیت با مشارکت‌های مردمی، روزنامه شیراز نوین

 سعیدرضا امیرآبادی- گروه خبر
فرمانده انتظامی استان فارس خواستار تداوم مشارکت رسانه‌ها با پلیس در حوزه فرهنگ‌سازی برای اجرای قانون شد. سردار رهام‌بخش حبیبی در نشست مطبوعاتی با اصحاب رسانه که با هدف تشریح برنامه‌های هفته انتظامی بر شعار شهروند قانون‌مدار، پلیس خدمتگزار تأکید کرد و افزود: تلاش‌ها و زحمات خبرنگاران در راستای بسط و گسترش امنیت در جامعه نقش بسزایی دارد.
 تعالی اجتماعی با شهروندانی قانون‌مدار
او با تقدیر هفته نیروی انتظامی به عموم جامعه و به ویژه کارکنان خدوم پلیس و خانواده‌های گران‌قدر آنها اظهار داشت: داشتن شهروندانی قانون‌مدار در جامعه، یکی از ضرروت‌ها و خواسته‌هایی است که برای تحقق آن باید تلاش کرد و مبانی پیشرفت با چنین ظرفیت‌هایی حاصل می‌شود. فرمانده انتظامی استان فارس گفت: پلیس به پشتوانه مشارکت شهروندان قانون‌مدار و با رویکردها و راهبردهای علمی، دانشی و پژوهشی می‌تواند ایفای نقش مؤثر و ارزنده‌ای در ارتقای امنیت جامعه داشته باشد. وی با اشاره به شعار «شهروند قانون‌مدار، پلیس خدمتگزار» در هفته انتظامی سال 1402، افزود: جامعه قانون‌مدار، زمینه داشتن جامعه‌ای امن، باثبات، توسعه‌یافته و الهام‌بخش است. فرمانده انتظامی استان فارس با تشریح برنامه‌های هفته نیروی انتظامی گفت: روز پنجشنبه 13 مهرماه با عنوان پلیس انقلابی، سرباز فداکار، ایثار و شهادت نام‌گذاری شده و 14 مهر با عنوان پلیس ولایی، جامعه ایمانی، حفظ ارزش‌هاست. سردار حبیبی با بیان اینکه شنبه 15 مهر به عنوان «پلیس مقتدر، قانون‌مداری، انضباط اجتماعی» در نظر گرفته شده است، افزود: 16 مهرماه پلیس هوشمند، مشارکت عمومی، توسعه امنیت نام‌گذاری شده و برنامه‌هایی از جمله مراسم امحای نزدیک به 15 تن انواع مواد مخدر، مراسم تجلیل از تلاشگران عرصه امنیت و سلامت اجتماعی (مروجان آموزش همگانی) اجرایی خواهد شد.
 رشد اعتماد عمومی با پلیس پاسخ‌گو
وی افزود: در روز دوشنبه 17 مهر با عنوان پلیس خدمتگزار، شهروند قانون‌مدار، امنیت پایدار و 18 مهر پلیس دانش‌بنیان، حرفه‌ای، روزآمد نام‌گذاری شده است. سردار حبیبی با اشاره به اینکه چهارشنبه 19 مهر «پلیس پاسخ‌گو، اعتماد عمومی، انسجام اجتماعی» نام‌گذاری شده است، گفت: در آخرین روز از هفته انتظامی برنامه‌هایی همچون حضور کارشناسان انتظامی در مدارس به منظور آموزش و پیشگیری از اعتیاد، ارتباط مستقیم فرماندهان و مسئولان با مردم در محفل انس با قرآن و رزمایش و گردهمایی یگان‌های حفاظت سازمان‌ها و دستگاه‌های اجرایی انجام خواهد شد.
 کشفیات پلیس در راه صعود
در ادامه این نشست خبری، سردار حبیبی به کشف 574میلیارد تومان کالای قاچاق با افزایش 36 درصدی نسبت به مدت مشابه سال گذشته اشاره کرد و افزود: کشف حدود 23 تن انواع مواد مخدر، کشف 85 درصدی پرونده‌های پلیس فتا، افزایش 10 درصدی کشفیات سرقت و مصالحه بیش از 70 درصد پرونده‌های ارجاع شده به مراکز مشاوره پلیس از مهم‌ترین اقدامات و عملکرد مجموعه انتظامی استان فارس در 6ماهه اول سال جاری بوده است. وی خدمتگزاری به مردم را افتخار پلیس عنوان کرد و گفت: در مقابل کسانی که بخواهند امنیت مردم را خدشه‌دار کنند، با اقتدار و قانونی می‌ایستیم. فرمانده انتظامی استان همچنین از کشف 143 کیلوگرم تریاک در عملیات مأموران انتظامی شهرستان داراب خبر داد. سردار حبیبی اظهار داشت: مأموران پلیس مبارزه با مواد مخدر شهرستان داراب با اقدامات فنی و تخصصی مطلع شدند قاچاقچیان قصد دارند مقادیری تریاک را از طریق محورهای مواصلاتی این شهرستان انتقال دهند.
 مهار سوداگران مرگ
وی افزود: بلافاصله تیم‌های عملیاتی پلیس مبارزه با مواد مخدر به محور مورد نظر اعزام شدند و با اقدامات اطلاعاتی و پلیسی و همچنین گشت‌‌زنی‌های محسوس و نامحسوس، سواری تیبا حامل تریاک را شناسایی کردند و دستور ایست دادند که راننده بدون توجه اقدام به فرار کرد. فرمانده انتظامی استان با بیان اینکه پس از طی مسافتی تعقیب و گریز، مأموران انتظامی موفق شدند خودرو را توقیف و قاچاقچی را نیز دستگیر کنند، گفت: در بازرسی از آن سواری 143 کیلوگرم تریاک کشف شد. فرمانده انتظامی استان فارس با بیان اینکه قاچاقچی برای سیر مراحل قانونی روانه دادسرا شد، تأکید کرد: مبارزه بی‌امان با مواد مخدر و سوداگران مرگ به صورت ویژه در دستور کار این فرماندهی قرار 
دارد.

 

تاکنون نظری برای این خبر ثبت نشده است!
ثبت نظر جدید
نام و نام خانوادگی

آدرس ایمیل

متن نظر

کد امنیتی