[ فردا را به امروز می آوریم ]
  • آخرین شماره ۲۰۹۳
  • دوره جدید

اماکن ورزشی به هیئت‌های شیراز بازمی گردند، روزنامه شیراز نوین

 میثم محجوبی - گروه ورزش
مسئله واگذاری غیراصولی برخی اماکن ورزشی که از سال گذشته کلید خورد، دردسرهای زیادی را برای برخی هیئت‌های ورزشی ایجاد کرد. ورزشی‌ها که همیشه از کمبود منابع مالی، امکانات و زیرساخت‌ها گلایه داشتند، حالا با معضل جدیدی روبه‌رو شده اند که باعث شده همان داشته‌های اندکشان را هم از دست‌رفته ببینند.
هرچند مسئولان اداره ورزش و جوانان فارس، هنوز هم از این بحث حمایت می‌کنند و منطق خاص خود را دارند. 
یکی از رشته‌های آسیب‌دیده در بحث واگذاری ها، اسکواش است؛ زمانی که کار از کار گذشته بود، رئیس پیشین اداره ورزش و جوانان شیراز تلاش زیادی کرد تا حق را به بچه‌های اسکواش بازگرداند، اما از لحاظ قانونی دستش بسته بود و موفق نشد.
حالا ورزش شیراز متولی دیگری دارد و اسکواشی‌ها امیدوار هستند تا به وسیله او، حقشان احقاق شود. به همین منظور، جمعی از اهالی این رشته به دیدار سیدکمال پاک فطرت رفتند تا بلکه از او قول مساعدی گرفته و به آینده کمی امیدوار شوند.
رئیس هیئت اسکواش شهرستان شیراز که تلاش‌هایش برای این رشته ورزشی غیرقابل انکار است، در دیدار با رئیس اداره ورزش و جوانان شیراز با اشاره جایگاه مطلوب استان فارس در سطح کشور گفت: استان فارس در مجمع فدراسیون دارای 5 رأی است که نشان از اعتبار بچه‌های شیراز و استان در سطح کشور دارد، اما متأسفانه در استان فارس، انگار جایگاهی نزد مسئولان و اهالی ورزش ندارد.
امین مولایی ادامه داد: ما تنها یک سالن استاندارد که بتوان مسابقات کشوری را در آن برگزار کرد در اختیار داشتیم؛ در سایر شهرستان‌ها هم هیچ هیئت فعالی نداریم و به‌رغم این کمبودها، همان تنها سالنمان هم وارد بحث مناقصه شد. معضل اصلی ما هم همین سالن والفجر است که از ما گرفته شد؛ نمی‌دانم با چه منطقی و با چه طرز فکری.
مولایی می‌گوید شاید قصوری هم از سوی هیئت شیراز و فارس بوده، اما این اتفاقات از دسترس هیئت‌ها خارج بوده است. سال 1402 را می‌توان سال شکست و بحران برای جامعه اسکواش فارس دانست. یک هیئت زمانی می‌تواند زنده باشد که بتواند تیم‌های ورزشی خود را به مسابقات اعزام کند، اما با خارج شدن سالن والفجر از اختیار هیئت، دیگر حتی نمی‌توانیم زمان تمرین مشخصی را برای بازیکنان داشته باشیم؛ واگذاری غیراصولی به بخش خصوصی، عواقب خود را نشان داده و حالا ما مانده‌ایم و تنها یک کورت غیراستاندارد در نیایش که به هیچ عنوان پاسخ‌گوی نیازهای اسکواش نیست.
مدیر جوان اسکواش شیراز در پایان گفت: تنها خواسته ما از متولیان ورزش این است که مال خودمان را به خودمان برگردانند؛ این کمترین حق بچه‌های اسکواش است.
رئیس اداره ورزش و جوانان شهرستان شیراز هم در همان شروع صحبت‌هایش، این درخواست را کاملاً منطقی دانست و قول حمایت داد و گفت: خیالتان راحت باشد؛ اگر من در خدمت شما باشم، به هیچ عنوان اجازه نخواهم داد که سالن‌های تخصصی از هیئت‌ها گرفته شود. همین حالا هم چندسالن را به هیئت ها برگردانده‌ایم؛ برای من هیئت‌های شیراز مهم هستند و از آنها حمایت می‌کنم، اما با رؤسای هیئت‌هایی که کم‌کاری می‌کنند هم برخورد می‌کنم و شک نکنید که ماندگار نخواهند بود.
پاک فطرت در ادامه به مسئله ناراحت‌کننده‌ای اشاره می‌کند و می افزاید: به خاطر ضعف قانون و تشکیلات ما، یک نفر توانسته در چند مناقصه برنده شود! باید یک‌سری اصول برای این مسئله تعریف شود تا چنین اتفاقی رخ ندهد، وگرنه هیچ کس از امکانات و درآمد بیشتر بدش نمی‌آید. این افراد هم کار غیرقانونی نکرده‌اند و شاید من و شما هم اگر بودیم این کار را انجام می‌دادیم؛ بنابراین معضل جای دیگری باید پیگیری شود.
این مدیر باتجربه تأکید کرد: از روزی که مسئولیت را پذیرفته‌ام، تمام مجموعه‌های ورزشی را در اختیار گرفته‌ایم؛ چون می‌دانم اگر این مجموعه‌ها به بخش خصوصی گرفته شود، دیگر نمی‌توان جلوی افزایش هزینه‌ها را گرفت؛ دیگر هر کسی برای ما نرخ تعیین می‌کند و در نهایت فشار آن را فقط خانواده‌ها باید تحمل کنند. پاک فطرت در پایان از برنامه‌هایش برای افزایش زیرساخت‌ها جهت برخی رشته‌های ورزشی از جمله اسکواش نیز خبر داد و گفت: من با بچه‌های سازمان فرهنگی شهرداری صحبت می‌کنم که در ساخت مجموعه‌های ورزشی، مکانی را هم برای اسکواش در نظر بگیرند؛ من شاهد هستم که حرکت‌های خوبی توسط جامعه اسکواش انجام شده، اما ما نتوانسته‌ایم حق مطلب را در حق این دوستان ادا کنیم. هر قصوری که بوده، خیانت محسوب می‌شود و من حتماً این سالن را به بچه‌های اسکواش برمی‌گردانم؛ اگر این اتفاق نیفتد، مطمئن باشید من هم دیگر نخواهم بود. 

 

تاکنون نظری برای این خبر ثبت نشده است!
ثبت نظر جدید
نام و نام خانوادگی

آدرس ایمیل

متن نظر

کد امنیتی