[ فردا را به امروز می آوریم ]
  • آخرین شماره ۲۰۷۵
  • دوره جدید

ستار زارع: دل هواداران را به دست آورده‌ایم، روزنامه شیراز نوین

 میثم محجوبی - گروه ورزش
لیگ دسته اول فوتبال ایران در سال‌های اخیر دچار اتفاقات عجیبی شده؛ اتفاقاتی که کیفیت و حتی ماهیت مسابقات را زیر سؤال برده. ناراحت‌کننده‌ترین مسئله‌ای که خیلی توی ذوق می‌زند، وضعیت اسف‌بار مالی و ساختاری برخی تیم‌هاست. از اواسط دهه 90 شمسی و با نابسامانی وضع اقتصادی کشور، دیگر نمی‌توان به آن شکلی که پیشتر شاهد بودیم، تیم‌داری کرد؛ بنابراین هرساله شاهد حضور تیم‌هایی هستیم که بدهی مالی زیادی دارند و در هزینه‌های جاری خود نیز می‌مانند. 
برخی از این تیم ها ممکن است نتوانند فصل را به پایان برسانند و یا اگر هم با هر سختی و بیچارگی فصل را به پایان بردند، مجبورند بالاخره امتیازشان را بفروشند که در این میان نیز برخی افراد سودجو که با اهدافی غیرورزشی وارد فوتبال شده‌اند، می‌توانند پول بی‌زحمتی را به جیب زده و روح ورزش را خدشه‌دار کنند.
به هرحال وجود چنین تیم‌هایی باعث می‌شود تا فرصت برای برخی تیم‌های دیگر فراهم شود؛ به همین علت است که در سال‌های اخیر، چندین تیم به صورت غیرفوتبالی، یعنی با خرید امتیاز تیمی دیگر، راهی لیگ دسته اول فوتبال کشور شده‌اند؛ اتفاقی که خدا را شکر، تاکنون برای لیگ برترمان رخ نداده!
در همین شهر خودمان طی سال‌های اخیر، سه تیم امتیاز لیگ یک خود را به شهرهای دیگر واگذار کرده‌اند و دو تیم هم با خرید امتیاز تیم‌های دیگر، راهی لیگ یک شده‌اند.
در سال 94 بود که بهمن شیراز با یک ترکیب کاملاً بومی توانست به لیگ دسته اول فوتبال کشور صعود کند، اما امتیازش را به خونه به خونه بابل واگذار کردند.
در سال 97 برق جدید شیراز که یک سال قبل‌تر توانسته بود به صورت فوتبالی به لیگ یک صعود کند، قید تیم‌داری را زد و امتیازش را به دیگر تیم شیرازی یعنی قشقایی واگذار کرد.
قشقایی چند سالی در لیگ یک خوش درخشید، اما بالاخره مالک این تیم نیز قید تیم‌داری را زد و امتیازش را به چادرملوی اردکان یزد واگذار کرد.
و بالاخره در تابستان سال جاری، تیمی به نام شهر راز شیراز تأسیس شد و امتیاز تیم لیگ‌یکی آرمان گهر سیرجان را خرید.
امروز دو تیم از بین نام هایی که از آنها یاد شد به مصاف هم خواهند رفت؛ یعنی تیم‌هایی که با خرید امتیاز راهی لیگ یک شده‌اند: شهر راز شیراز و چادرملوی اردکان.
اتفاقاً هر دو تیم هم نتایج خوبی در رقابت‌ها کسب کرده‌اند؛ شهر راز پس از 5 بازی هنوز شکستی در کارنامه ندارد و چادرملو هم به‌رغم ثبت یک شکست، توانسته 10 امتیاز جمع کند و بالاتر از شهر راز بایستد.
تیم سعید اخباری هفته گذشته شکست تلخی را در خانه مقابل خیبر خرم آباد متحمل شد، اما تیم ستار زارع موفق شد مس سونگون صدرنشین را در خانه‌اش شکست دهد و اهالی فوتبال شیراز را شگفت‌زده کند. حالا عملکرد شهر راز کاملاً قابل‌قبول است و امیدواری‌های زیادی نسبت به آینده این تیم خصوصی وجود دارد.
ستار در خصوص عملکرد تیمش در هفته‌های گذشته می‌گوید: خدا را شکر می‌کنم که توانستیم در زمینه نتیجه‌گیری تا حدودی دل هواداران را به دست بیاوریم. مجموعه‌ای را توانسته‌ایم جمع کنیم که همگی علاوه بر بار فنی بالا، اخلاق‌مدار هم هستند و با توجه به اینکه بازیکنانی را به خدمت گرفته‌ایم که تجربه خوبی در لیگ یک دارند، امیدوار هستیم که فصل خوبی را در کنار هم داشته باشیم.
سرمربی شهر راز درباره میزان استقبال هواداران از بازی‌های این تیم گفت: ما کانون هواداران را تشکیل داده‌ایم و شاهد استقبال خوبی هم بوده‌ایم. 
هواداران فوتبال شیراز و به خصوص برقی‌ها، همیشه خیلی به من لطف داشته‌اند؛ دوست هم داشتیم که از نام برق شیراز استفاده کنیم، اما می‌دانید که این نام از سال‌ها پیش دچار مشکلات عدیده‌ای شده و کارمان برای استفاده از نام برق خیلی سخت شده است. 
زارع افزود: هواداران خیلی علاقه‌مند هستند که بتوانیم از نام برق استفاده کنیم و اقداماتی هم انجام دادیم، اما همین چند هفته پیش، مجدداً یک شکایت از فیفا به دستمان رسید که کار را سخت‌تر کرد. امیدواریم شرایط طوری پیش برود که دوباره بتوانیم این نام را زنده کنیم؛ باید فکری اساسی برای احیای برق شیراز صورت گیرد.
امروز از ساعت 17 در ورزشگاه حافظیه، تیم‌های سوم و چهارم جدول به مصاف هم خواهند رفت. شهر راز این شانس را دارد که با کسب پیروزی، حداقل یک یا حداکثر دو پله در جدول صعود کند. 
در دو دیدار دیگر امروز، تیم‌های شهرداری آستارا و داماش گیلان، داربی گیلان را در آستارا برگزار خواهند کرد و تیم استقلال آبی‌پوش ملاثانی نیز نبرد حساسی را با نفت و گاز گچساران خواهد داشت.
پنج بازی دیگر این هفته فردا(یکشنبه) برگزار می‌شود و در آخرین بازی هفته ششم، عصر روز دوشنبه، فجر شهید سپاسی در ورزشگاه حافظیه به مصاف خوشه طلایی ساوه خواهد رفت.

 

تاکنون نظری برای این خبر ثبت نشده است!
ثبت نظر جدید
نام و نام خانوادگی  

آدرس ایمیل    

متن نظر  

کد امنیتی