[ فردا را به امروز می آوریم ]
  • آخرین شماره ۲۰۷۵
  • دوره جدید

عروسی به کوچه پرسپولیسی‌ها رسید، روزنامه شیراز نوین

سرخ‌پوشان پایتخت هفته پرماجرا و البته با موفقیت‌های پرشماری را پشت سر گذاشتند. به گزارش فوتبال 360، پرسپولیس بعد از شکست مقابل النصر عربستان، روزهای متفاوتی را پشت سر گذاشت؛ از انتقادهای تند علیه نمایش سرخ‌پوشان در مقابل حریف عربستانی تا تلاش مدیران باشگاه پرسپولیس برای پیروزی در فیفا در پرونده جنجالی یورگن لوکادیا. شاگردان یحیی گل‌محمدی بعد از قبول باخت 2گله مقابل النصر، همه تمرکز را معطوف کردند تا بتوانند مقابل الدحیل قطر جبران کنند و با وجود لغو مسابقات پرسپولیس در لیگ برتر، تمرینات سرخ‌پوشان ادامه داشت.
مدیران باشگاه پرسپولیس هم شرایط اعزام زودهنگام تیمشان به قطر را فراهم آوردند تا شاگردان گل‌محمدی بیشتر با آب ‌و هوای قطر آشنا شوند و بتوانند با همکاری باشگاه الدحیل، تمرینات آماده‌سازی مناسبی را در دوحه پشت سر بگذارند. در فاصله کمتر از 72 ساعت، دو دستاورد مهم و ارزشمند در زمین مسابقه و البته بیرون از مستطیل سبز برای پرسپولیسی‌ها رقم خورد تا خیلی زود خاطره نمایش ضعیف مقابل النصر عربستان به دست فراموشی سپرده شود و حال‌وهوای اردوی سرخ‌پوشان تغییر کند.
*وقتی‌ امیدها در دوحه زنده شد
سرخ‌پوشان برای رسیدن به مرحله حذفی لیگ قهرمانان آسیا باید بتوانند یا در گروه خود صدرنشین شوند یا با کسب حداکثر امتیاز ممکن در قیاس با سایر تیم‌های دوم، به‌عنوان یکی از برترین تیم‌های دوم خود را به مرحله حذفی برسانند. بعد از شکست برابر النصر عربستان، انگیزه شاگردان یحیی گل‌محمدی در قطر، کسب پیروزی برابر الدحیل بود تا بتوانند بالاتر از این تیم در جایگاه دوم جدول گروه پنجم قرار گیرند که این مهم برای پرسپولیسی‌ها محقق شد و آنها با دست پر از دوحه به تهران بازگشتند.
شاگردان یحیی گل‌محمدی که برخلاف دیدار با النصر، نمایش زیبا و تماشاگرپسندی را از خود در دوحه مقابل الدحیل به اجرا گذاشتند، موفق شدند با گلزنی امید عالیشاه به پیروزی برسند تا شکست هفته نخست به ‌دست فراموشی سپرده شود و پرسپولیس با 3 امتیاز در جایگاه دوم گروه پنجم حضور پیدا کند و حالا در 4 مسابقه باقی‌مانده از مرحله گروهی که طی 2 ماه آینده برگزار می‌شود، سرخ‌پوشان شانس بالایی برای رسیدن به مرحله حذفی دارند؛ به ویژه اگر بتوانند نمایش خوب خود مقابل الدحیل را در دیدارهای پیش ‌رو تکرار کنند.
*پیروزی رؤیایی پرسپولیسی‌ها در زوریخ
کمیته حل اختلاف فیفا حدود 48 ساعت بعد از برگزاری تقابل تیم‌های الدحیل قطر و پرسپولیس تهران، اعلام پایان رسیدگی به پرونده شکایت باشگاه پرسپولیس از یورگن لوکادیا را اعلام و رأی نهایی این پرونده را صادر کرد. در شرایطی‌که در سالیان گذشته همواره تیم‌های ایرانی در پرونده‌های خود در فیفا مغلوب می‌شدند، اما شرایط در پرونده شکایت پرسپولیس از لوکادیا متفاوت پیش رفت و این‌بار سرخ‌پوشان بودند که توانستند برد حقوقی مهمی را به‌دست آورند.
فیفا در رأی صادرشده، لوکادیا را به پرداخت 324 هزار و 200 دلار به باشگاه پرسپولیس محکوم کرد و همچنین در صورتی‌که او این مبلغ را پرداخت نکند، 6 ماه از فعالیت فوتبال محروم خواهد شد و نه تنها این محرومیت شامل مهاجم هلندی می‌شود، بلکه باشگاه کانگژو چین هم که در حال حاضر با یورگن لوکادیا قرارداد دارد، جریمه خواهد شد؛ به‌ طوری‌که در حکم صادره آمده است: «باشگاه کانگژو که به صورت تضامنی در پرداخت این مبلغ مسدولیت دارد به مدت سه پنجره نقل‌وانتقالاتی پیوسته و تا زمان واریز مبلغ مذکور محروم خواهد بود».
پرسپولیسی‌ها با این اوصاف بعد از گذراندن یک هفته پرماجرا درباره میزبانی از کریستیانو رونالدو در تهران و حواشی مرتبط با آن و سپس قبول شکست مقابل النصر عربستان، توانستند اوج‌گیری چشمگیری در هفته اخیر داشته باشند و پیروزی برابر الدحیل در دوحه و سپس برد حقوقی مقابل لوکادیا در کمیته حل اختلاف فیفا باعث شد تا جو حاکم بر اردوی سرخ‌پوشان تغییر کند و حالا آنها هفته‌ای توأمان با موفقیت‌های مهم را پشت سر گذاشته‌اند.

 

تاکنون نظری برای این خبر ثبت نشده است!
ثبت نظر جدید
نام و نام خانوادگی  

آدرس ایمیل    

متن نظر  

کد امنیتی