[ فردا را به امروز می آوریم ]
  • آخرین شماره ۲۰۸۸
  • دوره جدید

امام‌جمعه شیراز: نماد همبستگی و وحدت در سفر رئیس‌جمهور به فارس باشیم، روزنامه شیراز نوین

نماینده ولی‌فقیه در استان فارس با بیان اینکه امسال در یادروز حافظ میزبان رئیس‌جمهور خواهیم بود، بر ضرورت حفظ همبستگی و نماد وحدت بودن مردم فارس در این سفر تأکید کرد. به گزارش ایسنا، آیت‌الله لطف‌الله دژکام دیروز، 14 مهرماه در خطبه‌های نمازجمعه شیراز با اشاره به در پیش رو بودن روز بزرگداشت حافظ اظهار کرد: خواجه شمس‌الدین محمد حافظ شیرازی کسی است که آوازه شیراز را همراه با غزلیات پرمعنا و پرمحتوای خودش به همه جهان رسانده است. کسی که در طول این قرن‌هایی که می‌گذرد از زمان حضورش تا امروز که ۷۰۰ سال از رحلتش می‌گذرد، مورد توجه اقشار مختلف بوده است و سخنش به نوعی پیام همه ابعاد زندگی ایرانی را توانسته به خودش در این شهد شیرینی فارسی که عرضه کرده، داشته باشد.
وی بیان کرد: امسال روز حافظ شیراز، یک روز به‌یادماندنی خواهد شد؛ برای اینکه در این روز فارس میزبان رئیس‌جمهور خواهد بود که سخنرانی عمومی‌شان در حرم سوم اهل بیت(ع) بارگاه نورانی حضرت احمد بن موسی شاهچراغ(ع) برگزار می‌شود یا بعدازظهر چهارشنبه یا بعدازظهر پنجشنبه که وقت دقیق آن اعلام می‌شود و بزرگداشت حافظ هم جداگانه برگزار خواهد شد.
امام‌جمعه شیراز با تأکید بر اینکه باید با روحیه حافظ و سعدی و زبانان آنان که مهمان‌نواز است، به استقبال میهمان خود برویم، گفت: امروز روزی است که همه نیروهای درون نظام اسلامی و دلبستگان به نظام اسلامی و شهدا در صحنه‌هایی نشان دهند که همان عهد و پیمان را که با امام و شهیدان داشتند، بار دیگر به نمایش می‌گذارند و پای کار دولتی می‌آیند که رهبر معظم انقلاب در موردش فرمود غیر از حمایت می‌خواهم از دولت تجلیل و تقدیر کنم؛ چون وظایفش را روی مسیر قانونی دقت می‌کند که به خوبی انجام دهد.
عضو مجلس خبرگان رهبری در ادامه سخنان خود ضمن قدردانی از ایثارگری نیروی نظامی و انتظامی به خصوص سربازان، امنیت امروز را مرهون زحمات آنان دانست و گفت: این‌ها «قَوَّامِینَ بِالْقِسْطِ» هستند و قرآن اجرا می‌کنند و مبارزه‌گران بر علیه ظلم و بی‌عدالتی و مجریان قوانین توحیدی نظام اسلامی هستند و این جایگاه فرماندهی انتظامی کشور است که الحمدلله موفق هستند.

تاکنون نظری برای این خبر ثبت نشده است!
ثبت نظر جدید
نام و نام خانوادگی

آدرس ایمیل

متن نظر

کد امنیتی