[ فردا را به امروز می آوریم ]
  • آخرین شماره ۲۰۸۸
  • دوره جدید

نماد خودکفایی در زندگی عشایر، روزنامه شیراز نوین

استاندار فارس، عشایر را مردمانی بسیار غیرتمند، غیور، متدین و متکی به توان خود دانست و گفت: اینکه عشایر تولیدکنندگان عمده نیازهای کشور هستند، بیانگر خودکفایی آنها و اتکای دیگران به این قشر زحمت‌کش است. به گزارش اداره کل روابط عمومی و امور بین‌الملل استانداری فارس، دکتر محمدهادی ایمانیه هم‌زمان با روز ملی روستا و عشایر در جمع تعدادی از عشایر استان در شیراز گفت: اینکه عشایر تولیدکنندگان عمده نیازهای کشور هستند، بیانگر خودکفایی آنها و اتکای دیگران به این قشر زحمت‌کش است. وی ادامه داد: برای سفر دوم رئیس‌جمهور به استان نیز مصوبات خوبی برای عشایر استان گرفته‌ایم که پیش‌نویس آنها تهیه شده و امیدواریم در این سفر به تصویب نهایی برسد. استاندار فارس گفت: این مصوبات مربوط به حوزه بهداشت و سلامت، آب، راه، اشتغال و مشکلات مرتبط با تأمین نهاده‌های دامی و سایر امور عشایر است. دکتر ایمانیه، ضمن دعوت از عشایر برای شرکت در برنامه دیدار مردمی رئیس‌جمهور در حرم مطهر شاهچراغ(ع) ادامه داد: طی روزهای اخیر با اقشار مختلف دیدارهایی داشته‌ام که چنانچه فرصت دیدار مستقیم آنها با رئیس‌جمهور فراهم نشود، خواسته‌های آنها را به ایشان منتقل کنیم.
 فارس به کارگاه سازندگی تبدیل شده است
استاندار فارس، با بیان اینکه فارس به کارگاه سازندگی تبدیل شده است، گفت: سفر اول رئیس‌جمهور به استان که مهرماه سال 1400 انجام شده، مصوبات قابل‌توجهی برای استان داشت که امروز افزون بر 85 درصد آن مصوبات محقق شده است.
دکتر ایمانیه افزود: یکی از پروژه‌های بزرگی که طی 2 سال گذشته توجه ویژه‌ای از سوی دولت به آن شده، آزادراه شیراز- اصفهان است که در هفته جاری و هم‌زمان با سفر دوم رئیس‌جمهور شاهد بهره‌برداری از 6 قطعه نخست آن خواهیم بود.
وی ادامه داد: آزادراه شیراز- اصفهان امروز بزرگ‌ترین پروژه آزادراهی کشور است که تا بوشهر ادامه خواهد یافت و به خط آزادراهی شمال به جنوب کشور تبدیل خواهد شد. نماینده عالی دولت در فارس گفت: راه‌آهن شیراز- بوشهر نیز هم‌اینک در 10 قطعه توسط 10 پیمانکار در دست اجراست که امیدواریم با تهاتر نفتی که هفته گذشته صورت گرفت و تزریق پول جدید به آن، سرعت اجرای آن افزایش یابد.
دکتر ایمانیه اظهار کرد: در بحث اجرای طرح انتقال آب خلیج فارس به استان نیز 2 خط از جنوب و شمال استان در حال رسیدن به هم هستند که قطعاً این پروژه برای عشایر استان نیز منشأ خیر و برکت خواهد بود؛ چراکه این خط انتقال آب از مسیرهایی عبور می‌کند که بعضاً مسیرهای عبور و اسکان عشایر هم هستند.
وی افزود: حوضچه‌هایی که بناست در مسیر ایجاد شود، هم مورد استفاده عشایر قرار خواهد گرفت و هم به تأمین آب موردنیاز گلخانه‌ها و واحدهای تولیدی کوچکی که نیاز به آب داشته‌اند، کمک خواهد کرد. استاندار فارس گفت: در بحث تأمین آب عشایر و روستاها امیدواریم یک‌هزار روستای دارای تنش آبی در استان را تا پایان دولت سیزدهم به سرانجام برسانیم. دکتر ایمانیه افزود: تاکنون مشکل آب 300 روستای استان حل شده و مشکل 700 روستای باقی‌مانده را هم بر اساس قراردادی که با قرارگاه امام مجتبی(ع) بسته‌ایم و با کمک بسیج سازندگی حل و فصل خواهیم کرد. استاندار فارس گفت: در بحث ایجاد ایل‌راه‌ها و راه‌های روستایی نیز یک‌هزار و 200 کیلومتر ایل‌راه و راه روستایی را مصوب کرده‌ایم.
دکتر ایمانیه اظهار کرد: در بحث خانه‌های بهداشت و گازرسانی به شهرها و روستاها نیز اقدامات خوبی در دست انجام است و امیدواریم تا پایان دولت سیزدهم تمام شهرها و روستاهای استان گازرسانی شوند. وی ادامه داد: در بحث ساخت بیمارستان نیز 2 بیمارستان در جهرم و نی‌ریز بهره‌برداری کرده‌ایم و در هفته جاری 2 بیمارستان در رستم و فسا افتتاح خواهد شد و تا پایان سال نیز بیمارستان اعصاب و روان، بیمارستان مرودشت، بیمارستان ارسنجان و بیمارستان داراب هم بهره‌برداری خواهد شد. استاندار فارس، در خصوص روند اجرای طرح‌های شبکه فاضلاب شهری در استان هم گفت: در این زمینه بحث اجرای شبکه فاضلاب 6 شهر که دچار تأخیر شده بود، فعال شده و ۲ شهر در این هفته بهره‌برداری می‌شود و روند اجرای شبکه فاضلاب چهار شهر دیگر هم شتاب گرفته است. دکتر ایمانیه افزود: در بحث‌های مرتبط با مسائل فرهنگی و علمی، ایجاد کتابخانه‌های سیار، مباحث مرتبط با تالار مرکزی شیراز و مباحث مذهبی و دینی و کمک به مساجد و حسینیه‌ها و مؤسسه‌های مذهبی و دینی نیز اعتبارات خوبی گرفته‌ایم. وی اظهار کرد: در بحث فعالیت‌های مرتبط با ورزش نیز تعداد قابل‌توجهی از زمین‌های چمن روستایی با مشارکت وزارت ورزش و جوانان و وزارت نفت اجرا و تکمیل شده و تعدادی دیگر نیز در مصوبات سفر دوم آمده که عملیاتی خواهد شد.
استاندار فارس گفت: ورزشگاه‌های بزرگ شیراز مانند شهید سلیمانی و پارس نیز طی هفته جاری و تا پایان سال به بهره‌برداری خواهد رسید.

 

تاکنون نظری برای این خبر ثبت نشده است!
ثبت نظر جدید
نام و نام خانوادگی  

آدرس ایمیل    

متن نظر  

کد امنیتی