[ فردا را به امروز می آوریم ]
  • آخرین شماره ۲۰۹۴
  • دوره جدید

آغاز کشت چغندر قند پاییزه در شهرستان کازرون، روزنامه شیراز نوین

حمید رشیدی مدیر جهاد کشاورزی شهرستان کازرون گفت: پیش‌بینی می‌شود امسال حدود 800 هکتار از مزارع کشاورزی کازرون به کشت چغندر قند پاییزه اختصاص ‌یابد. ‏
به گزارش روابط عمومی مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان کازرون، رشیدی با بیان اینکه کشت چغندر قند پاییزه به صورت قراردادی و تضمینی می‌باشد، بیان کرد: بهترین تاریخ کاشت از نیمه مهرماه تا اواسط آبان‌ماه می‌باشد. این مقام مسئول افزود: میزان قرارداد کشت این محصول نسبت به سال گذشته 60 درصد افزایش داشته و نسبت به سال قبل 300 هکتار به سطح اضافه شده است. عمده کشت در بخش مرکزی و فامور می‌باشد و کشت چغندر قند پاییزه کاملاً مکانیزه می‌باشد. مدیر جهاد کشاورزی شهرستان کازرون از دلایل افزایش سطح زیرکشت را افزایش قیمت خرید، تشکیل جلسات و کلاس‌های آموزشی و ترویجی، توزیع به موقع نهاده‌های کشاورزی از سوی کارخانجات طرف قرارداد، استفاده از آبیاری تحت فشار و تعهد کارخانه‌های قند در پرداخت به موقع مطالبات مطرح کردند.
رشیدی تصریح کرد: ارقام استفاده شده در سال زراعی جاری آنتک، اکازیا و روسالیتا می‌باشد. مصرف آب کمتر در مزارع، بالاتر بودن میانگین عملکرد، تحمل به شوری و اصلاح خاک به صورت تناوب با سایر محصولات از مزایای کشت پاییزه چغندر قند در مناطق جنوبی است و باعث درآمدزایی و اشتغال‌زایی کشاورزان در شهرستان شده است.

تاکنون نظری برای این خبر ثبت نشده است!
ثبت نظر جدید
نام و نام خانوادگی

آدرس ایمیل

متن نظر

کد امنیتی