[ فردا را به امروز می آوریم ]
  • آخرین شماره ۲۰۸۸
  • دوره جدید

برداشت محصول از اقلید، قطب تولید بادام فارس آغاز شد، روزنامه شیراز نوین

سرپرست مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان اقلید گفت: این شهرستان با دارا بودن بیش از 13هزار هکتار باغ بادام دیم و آبی، قطب تولید این محصول در استان فارس است. به گزارش روابط عمومی مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان اقلید، ارسلان صالحی با بیان اینکه از این سطح ۴۰۰ هکتار باغ آبی و ۱۲۶۰۰ هکتار باغ دیم هستند، افزود: عمده ارقام کشت شده در شهرستان شامل شاهرودی ۷ و ۸ و ۱۲ دیرگل و ارقام محلی است.
وی با اشاره به اینکه برداشت بادام از اواسط شهریور آغاز شده و تا پایان مهرماه ادامه دارد، تصریح کرد: پیش‌بینی می‌شود بالغ بر ۸۲۰۲ تن بادام از این باغات برداشت و روانه بازارهای داخلی و خارج استان شود. این مقام مسئول افزود: بیشترین سطح کشت باغ‌های بادام شهرستان در شهر‌های سده و دژکرد است که بیشتر به صورت دیم کشت شده است.
صالحی تصریح کرد: شرایط توپوگرافی، بارندگی مناسب و رعایت اصول باغداری از جمله استفاده از روش‌های بیولوژیک در مبارزه با آفات و بیماری‌ها، رعایت بهداشت باغ و حذف علف‌های هرز، شخم خلاف شیب و ذخیره بهتر رطوبت از مهم‌ترین دلایل موفقیت باغداران در تولید بادام است که علاوه بر عملکرد مناسب، موجب تولید محصولی باکیفیت شده است. سرپرست مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان اقلید به نقش صنایع تبدیلی و تکمیلی در افزایش ارزش افزوده این محصول اشاره کرد و گفت: عمده محصول تولیدی شهرستان بدون فرآوری به استان‌های مختلف صادر می‌شود که با ایجاد صنایع تبدیلی مختلف می‌توان کمک بزرگی به افزایش درآمد کشاورزان و توسعه منطقه نمود.

 

تاکنون نظری برای این خبر ثبت نشده است!
ثبت نظر جدید
نام و نام خانوادگی

آدرس ایمیل

متن نظر

کد امنیتی