[ فردا را به امروز می آوریم ]
  • آخرین شماره ۲۰۷۵
  • دوره جدید

رونق تجارت الکترونیک با پست هوشمند، روزنامه شیراز نوین

 سعیدرضا امیرآبادی- گروه خبر
مدیرکل پست استان فارس از رشد آمار خدمت‌رسانی به جامعه و حمایت از کارکنان سخت‌کوش پست به واسطه تأمین مسکن خبر داد.
مهدی آزادی با تبریک تبریک روز جهانی پست در جمع خبرنگاران به رشد آمار جابه‌جایی مرسوله‌ها در سال جاری اشاره کرد و افزود: در شش‌ماهه گذشته، ۷میلیون مرسوله در استان فارس به صورت ورودی و خروجی جابه‌جا شده است که این آمار از آن جایی حائز اهمیت است که نشان‌دهنده تلاش ما در توسعه مرسولات است. همچنین در مرسولات تجارت الکترونیک بیش از ۴۷۰هزار ترافیک رقم خورده است.
او با اشاره به توفیقاتی که در حوزه تجارت الکترونیک موفق به کسب آن شده، خاطرنشان کرد: زیرساخت‌های لازم در اختیار کسب و کارهای تجارت الکترونیک قرار گرفته و کارمندان اداره پست در این حوزه، آموزش‌های لازم را دیدند. وی، ابراز کرد: به سمت هوشمندسازی تجهیزات و لجستیک رفتیم و این ظرفیت تا ۲۴ درصد افزایش یافته و تعدادی کامیون به ناوگان حمل و نقل پستی افزوده شد که تا حدودی مشکلات استان از این طریق، سامان‌دهی گردید.
مدیرکل پست فارس با تأکید بر لزوم توسعه زیرساخت‌ها و دیگر فرایندهای این حوزه، عنوان کرد: در بخش توسعه زیرساخت‌ها، ساختمانی به مساحت ۵۰۰ مترمربع به صورت دوطبقه کلنگ‌زنی شده و در حال اجراست تا به چرخه خدمات‌رسانی پست افزوده شود. آزادی خاطرنشان کرد: ادارات پست مرکزی شهرستان‌های سپیدان و خرامه نیز بر اساس موافقت‌نامه اعتبارات سرمایه سال ۱۴۰۲، در دست ساخت قرار دارند. مشکلات ناحیه پستی ۷۱۳ کنار ارگ کریمخان نیز حل و فصل شده و در حال بهسازی است و به زودی به زیرساخت‌های پست فارس افزوده می‌شود. وی با اشاره به استقرار کامل شبکه پستی در شهرستان‌های جدید، مانند بختگان و کوه‌چنار، متذکر شد با خرید ژنراتور، مشکلاتی مانند عدم پایداری شبکه در سال گذشته به علت قطعی برق، حل شده است و در صورت قطعی برق، دیگر شاهد آسیب مردم در بخش خدمات‌رسانی در پست نخواهیم بود و با توجه به وظیفه امانت‌داری پست نسبت به مردم، پوشش تصویر کل شبکه استان انجام شد و نقطه کوری در هیچ فضایی نخواهیم داشت. مدیرکل اداره پست فارس با بیان اینکه ۱۹ شهرستان به شبکه دولت متصل شدند، گفت: هوشمندسازی شبکه با استفاده از اعتبار استانی، سامان‌دهی و یک سری نیازهای جدی در این حوزه، برطرف شد. همچنین ساختمان پست مرکزی کازرون مناسب نبود که اصلاحات لازم در این ساختمان انجام شد و تجهیزات ضروری و الزامی پست خریداری گردید. تجهیزات حوزه مبادلات نیز 
ارتقا یافت.
حل مشکلات حقوقی ساختمان پست شهرستان پاسارگاد و خرید این ساختمان از مدعی مالکیت آن و ارتقای کد پستی ده‌رقمی در کل استان از دیگر مواردی بود که این مقام مسئول به آن اشاره کرد.
وی با اشاره به تعمیر ۸ دستگاه کامیون و بازگشت آنها به ناوگان حمل و نقل پستی استان، عنوان کرد: مشکل مسکن کارکنان پست پیگیری شد و تا ۲۰ روز آینده، تعداد ۳۰ واحد به کارکنان تحویل داده می‌شود و آماده بهره‌برداری است. همچنین ۱۶ واحد در مرحله سفیدکاری و ۱۶ واحد دیگر نیز در مرحله اخد پروانه قرار دارد. بر اساس این گزارش، شایان ذکر است برگزیده شدن پست فارس در جشنواره شهید رجایی، بر اساس ارزیابی شاخص‌های عمومی و اختصاصی به ویژه در شاخص رضایمندی مردم به عنوان دستگاه برتر، نشان از قرار گرفتن در چارچوب و مسیر درست است. در همین حوزه جلب رضایت مردم، برای خدمات‌رسانی بیشتر یک کارنامه مختصر و مفید از سمت اداره پست فارس است.

 

تاکنون نظری برای این خبر ثبت نشده است!
ثبت نظر جدید
نام و نام خانوادگی  

آدرس ایمیل    

متن نظر  

کد امنیتی