[ فردا را به امروز می آوریم ]
  • آخرین شماره ۲۰۷۵
  • دوره جدید

توسعه اقتصاد دانش‌بنیان در جنوب فارس، روزنامه شیراز نوین

فرماندار ویژه لارستان گفت: یکی از طرح‌های لارستان که هم‌زمان با سفر رئیس‌جمهور به فارس افتتاح می‌شود، برج علم و فناوری است که نقش مؤثری در اقتصاد دانش‌بنیان این منطقه دارد. داریوش دهقان روز دوشنبه در گفت‌وگو با ایرنا بیان کرد: ۲ طرح لار آماده افتتاح در سفر هیئت دولت به فارس است که برج علم و فناوری این شهر با حضور معاون علمی رئیس‌جمهور افتتاح می‌شود. وی توضیح داد: خیر نیک‌اندیش لاری حدود یک‌هزار میلیارد ریال اعتبار ساخت این مرکز علمی و فناورانه را در اختیار دولت قرار داده و هفتاد میلیارد ریال نیز برای تکمیل و تجهیز آن از سوی دولت تأمین شد.
دهقان افزود: برج علم و فناوری لار با سه‌هزار و ۶۰۰ مترمربع زیربنا و در پنج طبقه ساخته شده و در کنار آن صندوق حمایت از مراکز رشد تأسیس شده است.
وی اضافه کرد: خیر این پروژه چند منبع درآمدی نیز برای حفظ و نگهداری برج در نظر گرفته که در اختیار دولت قرار گرفته است. فرماندار ویژه لار اظهار کرد: غیر از مراکز استان‌ها، چنین زیرساختی در هیچ‌یک از شهرستان‌های کشور وجود ندارد و لارستان اولین شهرستان برخوردار از این امکان است. دهقان ادامه داد: مجتمع فرهنگی ورزشی «طوبی» دیگر پروژه آماده افتتاح لار در این سفر است که اعتبار لازم برای آن از سوی خیر (مرحوم ناصر منیری) تأمین شده است. وی توضیح داد: این پروژه فرهنگی ورزشی با اعتبار بیش از پنج‌هزار میلیارد ریال ساخته شده است.
دهقان اضافه کرد: بخش‌هایی از محور ارتباطی لارستان به جهرم نیز آماده شده که در مجموع به ۵۲ کیلومتر می‌رسد و ۳۷ کیلومتر آن در حوزه لارستان است.
فرماندار ویژه لارستان ضمن قدردانی از تلاش‌های هیئت‌دولت سیزدهم، اعلام کرد: تا پایان سال ۱۴۰۱ بیش از یک‌هزار و۷۰۰هزار میلیارد ریال اعتبار در حوزه‌های عمرانی و افزون بر ۱۰هزار میلیارد ریال در حوزه راه‌سازی به لار اختصاص یافته است. وی با اشاره به ظرفیت‌های بالای لارستان، اظهار کرد: امید است باز هم اعتبارات دولتی برای طرح‌های مختلف به این منطقه اختصاص پیدا کند.
برج علم و فناوری لار؛ پیشران اقتصاد دانش‌بنیان جنوب فارس
رئیس برج علم و فناوری لارستان درباره این پروژه علمی و فناورانه گفت: طرح برج علم و فناوری طی یک تفاهم‌نامه با پارک علم و فناوری فارس، دی ماه ۹۷ کلنگ‌زنی شده و با همت خیران لارستانی آماده بهره‌برداری شد. فرزاد قناعت‌پور به ایرنا گفت: این ساختمان که با سه‌هزار و ۶۰۰ مترمربع زیربنا در پنج طبقه ساخته شده، از جایگاه مهمی برای نیازمندی ۱۲ شهرستان جنوب فارس و شمال غرب هرمزگان برخوردار است که فاقد زیرساخت‌های فناوری هستند. وی اظهار کرد: برج علم و فناوری لار را می‌توان پیشران اقتصاد دانش‌بنیان در این منطقه دانست. قناعت‌پور اضافه کرد: از سوی دیگر این مرکز به اشتغال‌زایی جوانان و دانش‌آموخته‌های دانشگاهی کمک شایانی می‌کند. رئیس برج علم و فناوری لار بیان کرد: با توجه به ظرفیت‌های خوب این منطقه در راستای تحقق کریدور صادراتی محصولات دانش‌بنیان با محوریت حوزه خلیج فارس، تفاهم‌نامه همکاری با دفتر تبادلات و تعاملات بین‌المللی معاونت علمی ریاست‌جمهوری انجام شده و آمادگی شروع به کار را دارد.

 

تاکنون نظری برای این خبر ثبت نشده است!
ثبت نظر جدید
نام و نام خانوادگی  

آدرس ایمیل    

متن نظر  

کد امنیتی