[ فردا را به امروز می آوریم ]
  • آخرین شماره ۲۰۷۵
  • دوره جدید

ریزش این قسمت موی سر یعنی به زودی سکته می‌کنید، روزنامه شیراز نوین

در بدن افرادی که دچار سکته قلبی می‌شوند از یک ماه قبل نشانه‌های اولیه برای هشدار حمله قلبی رخ می‌دهد که با شناخت آنها می‌توانید از حملات قلبی جلوگیری کنید.
به گزارش بهداشت نیوز، یک ماه قبل از یک حمله قلبی، بدن شما با این ۸ سیگنال اخطار خواهد داد، بنابراین پیشگیری بهتر از درمان است، این قاعده ساده برای هر بیماری در نظر گرفته می‌شود و زمانی که علائم به درستی تأیید نشوند بسیار ارزشمند خواهد بود. در این بخش علائم حیاتی را که ممکن است یک ماه و یا قبل از حمله قلبی رخ دهد برای شما آورده است.
شما نیاز به تبدیل شدن به یک متخصص کامل ندارید، اما کمی آگاهی از سلامتی هرگز به کسی آسیب نزده است، در مواردی که در معرض خطر هستید باید توجه دقیقی به آنها داشته باشید.
۸ نشانه اولیه سکته قلبی
۱.خستگی:
خستگی غیرمعمول، یکی از علائم اصلی یک حمله قلبی قریب‌الوقوع است، زنان این نوع علائم را بیشتر از مردان گزارش داده‌اند.
در خستگی‌های غیرمعمول برای انجام وظایف ساده مانند مرتب کردن یک تخت یا حتی دوش گرفتن دچار خستگی مفرد می‌شوید.
۲.درد شکمی:
درد شکم، حالت تهوع، احساس خالی یا پر بودن شکم یا ناراحتی معده از شایع‌ترین علائم هستند؛ این اتفاق در مردان و زنان به یک اندازه رخ می‌دهد.
دردهای شکم قبل از حمله قلبی، یک اتفاق طبیعی هستند و سپس بعد از مدت کوتاهی کاهش می‌یابد، تنش فیزیکی نیز ممکن است باعث تشدید درد شکم شود.
۳. بی‌خوابی:
بی‌خوابی نیز با افزایش خطر ابتلا به حمله قلبی و سکته مغزی همراه است که در میان زنان شایع‌تر است، علائم بی‌خوابی معمولاً شامل بالا رفتن سطح اضطراب و نداشتن تمرکز می‌شود.
این علائم شامل مشکل در شروع خواب، خوابیدن آرام و صبح زود بیدار شدن است.
۴. تنگی نفس:
تنگی نفس یا نفس‌نفس زدن، یک احساس قوی است که فرد قادر به نفس عمیق کشیدن نیست، این اغلب در میان مردان و زنان بیش از ۶ ماه قبل از حمله قلبی رخ می‌دهد و معمولاً یک نشانه هشداردهنده از یک وضعیت پزشکی است.
احساس شما در این موارد سرگیجه و سخت نفس کشیدن است.
۵. ریزش مو:
ریزش موهای شما یک شاخص قابل مشاهده برای خطر بیماری قلبی است که اغلب اوقات مردان بالای ۵۰ سال را تحت‌تأثیر قرار می‌دهد، اما بعضی از زنان نیز ممکن است در این گروه قرار بگیرند. کچلی نیز به دلیل افزایش سطح هورمون کورتیزول است؛ به ریزش مو از تاج سر خود توجه بسیار داشته باشید.
۶. ضربان قلب نامنظم:
ضربان قلب شدید یا بی‌نظمی در ضربان قلب اغلب با حمله قلبی و اضطراب، به ویژه در میان زنان همراه است؛ این اتفاق به طور غیرمنتظره و خود به خود رخ می‌دهد، اما تمرینات جسمانی ممکن است محرک اضافی برای افزایش ضربان قلب، به خصوص در مورد بیماری آترواسکروروز باشد.
ضربان قلب نامنظم به مدت یک تا دو دقیقه طول می‌کشد، اگر این اتفاق بیش از این طول کشید، ممکن است احساس سرگیجه و خستگی شدید کنید که باید بلافاصله با پزشک تماس بگیرید.
۷. عرق کردن بیش از حد:
عرق کردن غیرعادی و بیش از حد، یکی از نشانه‌های هشدار اولیه از حمله قلبی است و ممکن است در هر زمان از شبانه‌روز رخ دهد، این علائم در زنان بیشتر است و اغلب با عرق‌های شبانه معمول دوران یائسگی اشتباه گرفته می‌شود و گیج‌کننده است.
۸. درد قفسه سینه:
زنان و مردان در شدت و اشکال مختلفی دچار درد قفسه سینه می‌شوند؛ در مردان این علامت جزو مهم‌ترین نشانه‌های اولیه قلبی است که نباید نادیده گرفته شود؛ از سوی دیگر تنها ۳۰ درصد از زنان را تحت‌تأثیر قرار می‌دهد.
درد قفسه سینه می‌تواند منجر به احساس ناراحتی و سوزش در یک یا هر دو دست(اغلب اوقات سمت چپ)، پایین فک، گردن، شانه‌ها یا شکم شود که ممکن است دائمی یا موقت باشد.
همه ما در مورد شایع‌ترین عوامل خطر، مانند چاقی، ورزش نکردن و سیگار کشیدن را می‌دانیم، با این‌حال برخی از علائم از یادرفته وجود دارد که ممکن است آگاهی سلامتی شما را بهبود بخشد و از حمله قلبی پیشگیری کند:
وجود یک لکه به صورت مورب در کانال گوش یا نرمه گوش
لکه‌های زرد در گوشه‌های داخلی پلک‌ها
دردهای ملایم که با راه رفتن شدت می‌گیرند
وجود مو در کانال گوش(در میان مردان)
سفید شدن زودرس موها(در میان مردان)
توجه داشته باشید که علائم اشاره‌شده چنانچه با علائم دیگری همراه باشد، ممکن است نشانه اختلال دیگری به‌جز سکته قلبی در بدن باشد، اما به طور کلی باید به این علائم و نشانه‌های اشاره‌شده در این بخش توجه کرده و با بروز آنها به پزشک مراجعه کنید.

 

تاکنون نظری برای این خبر ثبت نشده است!
ثبت نظر جدید
نام و نام خانوادگی  

آدرس ایمیل    

متن نظر  

کد امنیتی