[ فردا را به امروز می آوریم ]
  • آخرین شماره ۲۰۷۵
  • دوره جدید

تفاوت آب‌لیموی اصل و تقلبی را چطور تشخیص دهیم؟، روزنامه شیراز نوین

اگر شما هم تفاوت بین آب‌لیموی اصل و تقلبی را متوجه نمی‌شوید این مطلب برای شماست؛ ما برای شما راه‌های تشخیص آب‌لیموی اصل را آماده کرده‌ایم.
به گزارش نمناک، آبلیمو، نه تنها به‌عنوان یک افزودنی معمولی، بلکه به‌عنوان یک عنصر اساسی در آشپزی شناخته می‌شود و از آنجا که استفاده از مواد غذایی تازه در هر شرایطی برای سلامت ما ملاک مهمی است، پس نباید به راحتی فریب متقلبین تولید آب‌لیمو را بخوریم؛ البته که شناسایی آب‌لیموی طبیعی از آب‌لیموهای مصنوعی و مخلوط‌شده می‌تواند مشکلی پیچیده باشد؛ از این رو، در این بخش قصد داریم به شما بگوییم که چگونه با استفاده از چند ترفند ساده و ابزارهای موجود در خانه می‌توانید آب‌لیموی طبیعی و اصیل را از محصولات تقلبی و کیفیت پایین تشخیص دهید.
وجود پرز و دانه‌های لیموترش
یکی از ویژگی‌های آب‌لیموی طبیعی، وجود پرز و دانه‌های لیموترش در آن است؛ در واقع، تقریباً نیمی از محتوای آب‌لیموی طبیعی از پرزهای داخل لیموترش تشکیل شده است که در بخش انتهایی شیشه قرار گرفته‌اند.
رنگ و ظاهر آب‌لیمو
آب‌لیموی طبیعی رنگی روشن‌تر و صحیح‌تر نسبت به آبلیموهای مصنوعی دارد؛ هنگامی که به آب‌لیموی طبیعی زدید، رنگ سبز و زنده‌ای در ته‌نشین‌شده‌ آن مشاهده می‌شود، در حالی که آب‌لیموهای شیمیایی عمدتاً رنگ زرد داشته و رنگشان خشک به نظر می‌رسد.
ترشی طعم آب‌لیمو
یکی از ویژگی‌های آب‌لیموهای طبیعی، ترشی کمتر آن است؛ می‌توان با خوردن یک قاشق از آب‌لیموی طبیعی، بدون ایجاد ترشی شدید، تازگی و اصالت آن را تجربه کرد. در مقابل، آب‌لیموهای مصنوعی ترشی بیشتری دارند و با خوردن یک قاشق از آن، ترشی شدیدی احساس می‌شود.
تغییر طعم و رنگ در هوا
آب‌لیموهای طبیعی در هوای گرم یا تحت‌تأثیر نور آفتاب، سریعاً تغییر می‌کنند، طعم و رنگشان تاریک‌تر می‌شود و به طعم آب‌غوره نزدیک می‌شود؛ این در حالی است که آب‌لیموهای مصنوعی به همین اندازه تغییر نمی‌کنند و رنگ آنها به طرز چشمگیری تغییر نمی‌کند.
حواستان به ترفند متقلبان باشد
با وجود اینکه ترفندهای شناسایی آب‌لیمو تقلبی از اصل را گفتیم، بد نیست ترفند متقلبان برای خنثی کردن حتی این ترفندها را هم بدانید:
آب‌لیمو های که پرز دارند، اما طبیعی نیستند
همان‌طور که در ابتدای این مطلب هم گفته شد، آب‌لیمویی که دارای پالپ یا پرزهای مرکبات باشد، به‌عنوان طبیعی و سالم شناخته می‌شود؛ به همین دلیل، متقلبان اغلب پالپ لیموترش را به آب‌لیمو اضافه می‌کنند تا آن را به شکلی طبیعی و اصیل به نظر برسانند؛ پس از هر برند و فروشگاهی، آب‌لیمو نخرید.
هر ترشی، ترشی آب‌لیمو نیست
از جمله روش‌های متداول برای تقلب در تشخیص آبلیموهای طبیعی، استفاده از جوهر لیمو و اسید سیتریک است؛ در این روش، آب با استفاده از جوهر لیمو و اسید سیتریک ترش‌مزه می‌شود و به آن کمی رنگ خوراکی اضافه می‌شود تا ظاهری واقعیت‌نما مانند آب‌لیمو ایجاد شود. همچنین با افزودن کمی نمک و اسانس، سعی می‌شود تا هیچ اختلاف ظاهری یا حسی در مقایسه با آب‌لیموهای طبیعی به وجود نیاید.
آ‌ب‌لیمو تلخ، تقلبی نیست
نکته اصولی که باید به آن توجه داشته باشید این است که تلخی آب‌لیمو نشانگر تقلبی بودن آن نیست؛ به همین علت، این عامل نمی‌تواند به‌عنوان یک معیار قطعی در تشخیص آب‌لیموی طبیعی و تقلبی مورد استفاده قرار گیرد. در واقع، در فرآیند تهیه آب‌لیمو از دستگاه‌های بزرگی استفاده می‌شود که با ایجاد فشار بر پوست لیمو، ممکن است طعم نهایی آن کمی تلخ شود. از این‌رو، وجود تلخی در آب‌لیمو نشانگر تقلب نمی‌باشد و نمی‌توان آن را به‌عنوان شاخصی قطعی برای تشخیص آب‌لیموی طبیعی یا تقلبی در نظر گرفت.

 

تاکنون نظری برای این خبر ثبت نشده است!
ثبت نظر جدید
نام و نام خانوادگی  

آدرس ایمیل    

متن نظر  

کد امنیتی