[ فردا را به امروز می آوریم ]
  • آخرین شماره ۲۰۸۸
  • دوره جدید

مانور مقابله با آلودگی زیست‌محیطی در مسیر خط گچساران به شیراز، روزنامه شیراز نوین

برگزاری مانور مقابله با آلودگی زیست محیطی ناشی از نشتی خط نفت خام در کیلومتر 53 رودخانه زهره در مسیر خط گچساران به شیراز انجام شد. به گزارش روابط عمومی شرکت خطوط لوله و مخابرات نفت ایران منطقه فارس، رئیس HSE منطقه با اعلام این خبر گفت: در این مانور مسئولان منطقه فارس حضور داشتند و فرمانداران شهرستان‌های ممسنی و باشت استان کهگیلویه و بویراحمد و هیئت همراه نیز شرکت کردند. شهریار زبرجدفام بیان داشت: نشر نفت خام در اطراف خطوط لوله منجر به سرایت آلودگی نفتی به رودخانه و در نتیجه بروز یک بحران زیست محیطی خواهد شد. وی یادآور شد: هدف از اجرای این مانور، افزایش توان عملیاتی در شرایط اضطراری، آماده به کار بودن تجهیزات پاک‌سازی محیط زیست وکنترل آلودگی، اطمینان از آماده به کار بودن تجهیزات اطفای حریق، ارزیابی میزان اثربخشی آموزش‌های انجام شده رانندگی پدافندی جهت رانندگان، شناسایی نقاط ضعف و قوت عملیات، هماهنگی بیشتر بین واحدهای مرتبط و مراکز انتقال نفت در زمان بروز بحران نشتی و پارگی خط بوده است. رئیس HSE منطقه ادامه داد: ویژگی‌های خاص این عملیات جمع‌آوری و هدایت آلودگی به وسیله بوم و پد و استقرار مناسب تجهیزات مقابله با آلودگی زیست محیطی ناشی از نفت خام، درک صحیح و حفظ محیط زیست ناشی از آلاینده‌های صنعتی، شناسایی دقیق از مسیرهای خطوط انتقال نفت و تقاطع مسیر خط با رودخانه در موقعیت بحران و روش صحیح پاک‌سازی محیط به دلیل آلودگی نفت خام است. وی بیان کرد: بستن ولوهای مسیر، تخلیه خط و رفع آلودگی از دیگر اقداماتی است که در این رزمایش به صورت نمادین صورت گرفت.
گفتنی است، این مانور با حضور معاون عملیات و با همکاری واحدهای ترابری، تعمیرات خط، امور اداری، حراست، HSE، بسیج، روابط عمومی و مراکز انتقال نفت گچساران، نورآباد و واحدهای بهره‌برداری انجام شد.
رئیس HSE منطقه در پایان گفت: در حاشیه مانور مقابله با آلودگی زیست‌محیطی در مسیر خط گچساران به شیراز، جلسه بررسی و ارزیابی نقاط قوت و قابل بهبود مانور با حضور فرماندار شهرستان باشت استان کهگیلویه و بویراحمد و همه مسئولان دستگاه‌های مختلف این شهرستان در فضای باز برگزار شد.

 

تاکنون نظری برای این خبر ثبت نشده است!
ثبت نظر جدید
نام و نام خانوادگی

آدرس ایمیل

متن نظر

کد امنیتی