[ فردا را به امروز می آوریم ]
  • آخرین شماره ۲۰۸۸
  • دوره جدید

فارس بزرگ‌ترین تأمین‌کننده زمین در مسکن ملی است، روزنامه شیراز نوین

 مریم شمالیان- گروه خبر
مدیرکل بنیاد مسکن استان فارس گفت: فارس بزرگ‌ترین تأمین‌کننده زمین در نهضت ملی مسکن است و برخی از خانه‌ها ۶۰ تا ۷۰ پیشرفت فیزیکی دارند؛ اولویت اصلی ما در سفر ریاست‌جمهوری تأمین عزت مردم و استان است و تمام سازمان‌ها در راستای خانه‌دار شدن مردم تلاش می‌کنند.
وی افزود: طرح منظومه روستایی که بر مبنای توسعه پیشرفت و آبادانی روستاهاست، توسط بنیاد مسکن اجرا می‌شود که به اقتصاد روستا کمک کرده و پروژه پیشران در قالب آن تعریف می‌شود.
سید علیرضا حمیدی، مدیرکل بنیاد مسکن فارس در نشست خبری روز گذشته خود که با محوریت سفر ریاست‌جمهوری و عملکرد بنیاد مسکن در حوزه‌های مختلف کاری برگزار شد، گفت: دایره وظایف و اقدامات بنیاد مسکن وسیع است و حتی بازسازی‌های بعد از سیل و زلزله به عهده بنیاد مسکن است.
وی ادامه داد: شناسایی خانه‌های فرسوده در استان هم توسط معاونت بازسازی بنیاد مسکن انجام می‌شود.
حمیدی با اشاره به اقداماتی که این بنیاد در راستای نهضت ملی مسکن در استان به انجام رسانده است، اظهار می‌کند: در کل استان ۱۶۰هزار متقاضی داریم که ۵۶هزار متقاضی تأییدشده در سبد بنیاد مسکن قرار گرفته و ۲۴هزار نفر واریز وجه انجام داده‌اند؛ از این ۲۴هزار نفر، برای ۲۰هزار نفر پروانه گرفته‌ایم. تأمین زمین برای این متقاضیان انجام شده و مجموعاً می‌توان گفت که استان فارس بهترین استان در تأمین زمین مسکن ملی به شمار می‌رود.
مدیرکل بنیاد مسکن استان تصریح کرد: فارس بزرگ‌ترین تأمین‌کننده زمین در نهضت ملی مسکن است و برخی از خانه‌ها ۶۰ تا ۷۰ پیشرفت فیزیکی دارند.
او اشاره‌ای به سفر ریاست‌جمهوری در پایان هفته جاری به استان فارس داشت و تصریح کرد که اولویت اصلی ما در سفر ریاست‌جمهوری تأمین عزت مردم و استان است و تمام سازمان‌ها در راستای خانه‌دار شدن مردم تلاش می‌کنند.
حمیدی در خصوص تأمین منابع بانکی برای نهضت ملی مسکن و خانه‌دار شدن مردم اظهار کرد: بانک عامل اصلی بانک مسکن است، اما با تأکید شورای مسکن بانک ملی با تقبل ۵۵۰۰ واحد وارد میدان شده است.
بهره‌برداری از 7500 مسکن روستایی
او در ادامه با اشاره به اقدامات انجام شده برای اجرای طرح نهضت مسکن ملی در روستاهای استان گفت: علاوه بر مسکن شهری، ۱۸هزار متقاضی روستایی در سامانه ثبت شده که ۱۶هزار نفر واجد شرایط بوده و حدود ۱۳هزار و ۸۰۰ نفر پروانه گرفته و با بانک عقد قرارداد کرده‌اند که رقم خوبی است. تا امروز ۷۵۰۰ سقف اجرا شده است و اعلام کردیم که در سفر ریاست‌جمهور و هیئت دولت، ۷۵۰۰ مسکن روستایی به بهره‌برداری می‌رسد. وام روستایی برای مسکن ملی از ۲۰۰ به ۳۵۰میلیون تومان افزایش یافته که بازپرداخت ۲۰ساله و بهره ۵ درصد برایش در نظر گرفته شده است.
حمیدی افزود: طرح هادی طرح مهمی در حوزه روستایی است و در سال گذشته و امسال حدود ۵۰۰ روستا در قالب این طرح بازنگری شده‌اند؛ هر روستا یک افق طرح ۱۰ساله دارد که باید پس از ۱۰ سال بازنگری شود. در سفر پیش روی ریاست‌جمهوری تهیه و اجرای طرح‌های هادی را پیگیر هستیم که در دستور کار دولت قرار بگیرد. وی اضافه کرد: روستا محور تولید و امنیت است و اگر روستا خالی شود، این دو مقوله به مخاطره می‌افتد. روستا به جمعیت‌آوری ما کمک می‌کند. نرخ جمعیت‌آوری در روستا ۴ تا ۵ است؛ در حالی که در شهر حدود ۲ و نیم می‌باشد. کالبد روستا هم حائز اهمیت ویژه است.
حمیدی با تأکید بر اینکه امروز مشکل اصلی روستاها اقتصاد آنهاست، گفت: طرح منظومه روستایی که بر مبنای توسعه پیشرفت و آبادانی روستاهاست، توسط بنیاد مسکن اجرا می‌شود که به اقتصاد روستا کمک کرده و پروژه پیشران در قالب آن تعریف می‌شود.
مدیرکل بنیاد مسکن استان همچنین از سنددار شدن 350هزار خانه شهری و روستایی در فارس با کمک اداره ثبت اسناد و با هدف هویت‌بخشی در این نشست خبر داد که این شهرها شامل شهرهایی بوده که جمعیتشان کمتر از 25هزار نفر بوده است و اعلام کرد که سالانه سنددار شدن حدود ۱۰هزار خانه روستایی در دستور کار است.
حمیدی با اشاره به تعریف پروژه‌های بهسازی در روستاهای استان بیان کرد: ۴۳۸ پروژه بهسازی شامل اجرای آسفالت، جوی، جدول و... در روستاها و ۴۵۰ پروژه مشارکتی با دهیاری‌ها که ۲میلیون و ۵۰۰ مترمربع از معابر روستایی آسفالت شده است را در استان به انجام رسانده‌ایم.
وی با اشاره به حساب ۱۰۰ امام(ره) از خیران خواست تا در ساخت مسکن محرومین و افراد کمتربرخوردار یاری‌رسان بنیاد مسکن انقلاب اسلامی فارس باشند و افزود: به هر میزانی که خیران پول در حساب 100 قرار دهند، همان میزان هم از مرکز هزینه برای ساخت مسکن محرومین در نظر گرفته می‌شود که به ساخت خانه‌های محرومین کمک می‌کند و انجمن خیرین مسکن‌ساز برای محرومان خانه می‌سازد. در حال حاضر حدود 500 خانه نیازمند حمایت خیران 
است.
حمیدی تصریح کرد: کار انجمن خیرین مسکن‌ساز، خانه ساختن برای محرومان جامعه است و این مسکن‌ها دارای یک سری معافیت‌هاست؛ خانواده‌های ۲ معلول و بیشتر که بی‌خانمان هستند، رنج زیادی متحمل می‌شوند و کمک خیران در مسکن‌دار شدن آنها نقش مؤثری دارد.
وی همچنین تأکید کرد که تا پایان امسال 30هزار واحد مسکن روستایی افتتاح خواهد شد. حمیدی در خصوص تعداد واحدهای مسکن مهر در استان فارس هم عنوان کرد: کل واحدهای قرارداد شده ۳۰هزار و ۳۷ واحد و واحدهای پایان‌یافته و افتتاح‌شده ۲۸هزار و ۱۳۸ واحد هستند. از سال 82 تاکنون پنج‌هزار و ۵۹۶ واحد مسکن شهری به اتمام رسیده و در حال حاضر چهارهزار و ۶۳۷ واحد در دست اجراست.

 

تاکنون نظری برای این خبر ثبت نشده است!
ثبت نظر جدید
نام و نام خانوادگی

آدرس ایمیل

متن نظر

کد امنیتی