[ فردا را به امروز می آوریم ]
  • آخرین شماره ۲۰۸۹
  • دوره جدید

تعویض‌هایی که گره را باز کرد، روزنامه شیراز نوین

 محمدرضاجوکار - گروه ورزش
 در تنها بازی باقی مانده از هفته ششم لیگ ‌یک تیم فجر شهید سپاسی شیراز در ورزشگاه حافظیه میزبان تیم خوشه طلایی بود.
تیم‌ فجر شهید سپاسی که بعد از شروع نه چندان خوب  به لحاظ نتیجه که در سه بازی نخست فصل حاصل آن دو شکست و یک پیروزی بود، در هفته‌های چهارم و پنجم لیگ با دو پیروزی پیاپی و در مجموع با کسب ۹ امتیاز، خود را به جمع تیم‌‌های بالای جدول رسانده و با روحیه بالا پای به این دیدار خانگی گذاشته بود.
 از طرفی شکست تیم‌های مدعی بالای جدول این شرایط را برای فجر شهید سپاسی فراهم می‌کرد که در صورت کسب سه امتیاز این مسابقه به رده‌های بالای جدول برسد و فاصله امتیازی خود را با صدرنشین را به حداقل برساند.
در طرف مقابل تیم خوشه طلایی  وضعیت چندان مساعدی در جدول رده‌بندی نداشت و با چهار امتیاز از پنج مسابقه قبلی خود در رده پانزدهم جدول قرار گرفته بود.
مهدی رجب زاده در این بازی یاران خود را با یک تغییر نسبت به بازی قبل با سیستم چهار- چهار- دو وارد زمین مسابقه کرده بود و حامد بحیرایی در میانه میدان جایگزین علی نجفی شده بود.
بازی با شروع هیجانی و فشار فجر شهید سپاسی روی دروازه حریف آغاز شد، به طوری که فجری‌ها در پانزده دقیقه اول به‌خصوص از سمت راست حملاتی را روی دروازه حریف انجام دادند؛ جایی که مدافع راست تیم فجر شهید سپاسی، محمد امید فر به همراه سعید زارع زوج موفقی را در این سمت زمین تشکیل داده بودند. از طرفی دیگر، هافبک‌های فجر شهید سپاسی هم فضای مناسب برای شوت‌زنی در اختیار داشتند و دو شوت خطرناک هم در همان دقایق ابتدایی راهی دروازه تیم خوشه کردند.
البته تیم خوشه طلایی هم تیم دست و پا بسته‌ای در این بازی نبود و چندین ضدحمله خطرناک‌ داشت که  با هوشیاری مدافعان فجر شهید سپاسی در پشت هیجده قدم دفع شد. بازی بعد از دقیقه ۲۵ کمی افت داشت و بیشتر درگیرانه در میانه میدان دنبال شد.
در شروع نیمه دوم‌ این تیم خوشه طلایی بود که کمی بالاتر از نیمه اول بازی کرد و به نظر برنامه این تیم بر روی ضدحملات خطرناک شکل گرفته بود و باعث شد بازیکنان و خط هافبک فجر شهید سپاسی کمی عقب بکشد و با احتیاط بیشتری کار کنند؛ در یکی از این ضدحملات خطرناک تا آستانه فروپاشی دروازه فجر شهید سپاسی هم ‌پیش رفتند که موفق به گلزنی نشدند.
هرچه از زمان بازی در نیمه دوم ‌می‌گذشت بازی برای فجری‌ها سخت‌تر می‌شد؛ اکثر توپ‌های مهاجم‌های فجر شهید سپاسی توسط مدافعان تیم خوشه دفع می‌شد و فاصله زیاد بین خط هافبک و حمله فجر شهید سپاسی در دقایقی از مسابقه به چشم می‌آمد به طوری که در چندین نوبت مهاجمان فجر شهید سپاسی بدون پشتوانه لازم توپ را در میان مدافعان حریف از دست‌ می‌دادند.
سرانجام گره بازی توسط خود رجب زاده باز شد؛  تعویض‌های به موقع این مربی که در فاز هجومی تیم ‌شکل گرفت و البته یک تعویض مؤثر در میانه میدان  بود، ورق بازی را به سود فجری‌ها تغییر داد. فشار تیم فجر شهید سپاسی در دقایق پایانی مسابقه به‌خصوص بعد از تعویض‌های این تیم‌ بیشتر شد و ثمره آن دو گل زیبا در دقایق پایانی مسابقه توسط دو بازیکن تعویضی تیم‌ فجر شهید سپاسی؛ یعنی علی نجفی و امید افشون بود و یک ‌برد شیرین را به فجری‌ها تقدیم کرد تا سه امتیاز حساس این‌ مسابقه به حساب شیرازی‌ها و‌تیم فجر شهید سپاسی واریز شود. در پایان تیم ‌فجر شهید سپاسی توانست به سومین برد پیاپی فصل خود دست پیدا کند و با ۱۲ امتیاز در فاصله یک ‌امتیازی صدر جدول و منطقه صعود قرار بگیرد. البته به نظر می‌رسد لیگ ‌امسال هم‌ بسیار فشرده و نزدیک به هم دنبال شود و هر هفته جایگاه تیم‌ها دستخوش تغییر خواهد شد. تیم‌ خوشه طلایی هم برخلاف جایگاه خود در جدول در این مسابقه خوب ظاهر شد و البته در بعضی از دقایق به‌خصوص در نیمه دوم تیم فجر شهید سپاسی را آزار داد. نزدیکی سطح تیم‌ها در لیگ یک و دشواری تمام ‌مسابقات پیش‌بینی هر بازی را در این لیگ واقعاً سخت کرده است.
نکته دیگر قابل توجه در مورد تیم‌فجر سپاسی به نسبت فصل قبل به نظر نیمکت این‌تیم بهتر و قوی از فصل قبل می باشد و دست کادر فنی برای تغییرات در بازی  باز تر می باشد.

تاکنون نظری برای این خبر ثبت نشده است!
ثبت نظر جدید
نام و نام خانوادگی

آدرس ایمیل

متن نظر

کد امنیتی