[ فردا را به امروز می آوریم ]
  • آخرین شماره ۲۰۷۵
  • دوره جدید

برخورداری شیراز از آب گوارای درودزن، روزنامه شیراز نوین

به گزارش روابط عمومی آب منطقه‌ای فارس، هم‌زمان با سفر رئیس‌جمهور و هیئت دولت به استان فارس، بهره‌برداری از خط دوم انتقال آب شرب کلان‌شهر شیراز از سد درودزن به بهره‌برداری می‌رسد.
بر اساس این گزارش، سیاوش بدری مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای گفت: هم‌زمان با سفر حضرت آیت‌الله رئیسی، رئیس‌جمهور و اعضای هیئت دولت در دومین سفر به استان فارس، خط دوم انتقال آب شرب کلان‌شهر شیراز از سد درودزن بهره‌برداری رسمی می‌شود.
بدری با بیان مشخصات طرح انتقال آب شرب کلان‌شهر شیراز از سد درودزن افزود: این طرح از سال ۱۳۹۰ آغاز شده بود و تکمیل آن از تأکیدات رئیس‌جمهور در سفر مهر ۱۴۰۰ به شیراز بود.
وی افزود: خط دوم انتقال آب شرب از سد درودزن به شیراز به طول ۷۸000 متر، دارای تونل انتقال لوله آب حفرشده به روش غیرمکانیزه به طول 4440 متر، ایستگاه پمپاژ، تصفیه‌خانه با ظرفیت ۳۰۰۰ لیتر در ثانیه و سه مخزن 20هزار مترمکعبی، در مجموع ۶۰هزار مترمکعب است.
مدیرعامل آب منطقه‌ای فارس در ادامه با بیان اینکه امروز تأمین آب شرب کلان‌شهر شیراز، از آبخوان‌های آهکی اطراف شهر و بخشی از سد درودزن تأمین می‌شود، افزود: با افتتاح خط دوم انتقال آب شرب شیراز با ظرفیت ۳۰۰۰ لیتر بر ثانیه، یک‌میلیون نفر از مناطق مختلف شهر شیراز از آب آشامیدنی سالم و بهداشتی بهره‌مند می‌شوند. 

 

تاکنون نظری برای این خبر ثبت نشده است!
ثبت نظر جدید
نام و نام خانوادگی  

آدرس ایمیل    

متن نظر  

کد امنیتی