[ فردا را به امروز می آوریم ]
  • آخرین شماره ۲۰۸۸
  • دوره جدید

شهروندان فارس پای میز خدمت، نمایندگان وزرا پاسخ‌گوی مشکلات، روزنامه شیراز نوین

در آستانه سفر رئیس‌جمهور و هیئت دولت به فارس، میز خدمت دستگاه‌ها در نقاط مختلف استان با حضور نمایندگان تام‌الاختیار وزرا بر پا شده است.
به گزارش ایرنا، استان فارس روز پنجشنبه ۲۰ و جمعه ۲۱ مهرماه میزبان رئیس‌جمهور است و در آستانه این رویداد، تحرک و جنب‌وجوش خاصی در گوشه‌گوشه استان شکل گرفته است.
یکی از برنامه‌های مهم در این سفر برپایی میز خدمت برای در جریان قرار گرفتن مسئولان درباره دغدغه‌های مردمی است.
در واقع هم‌زمان با دومین سفر هیئت دولت به استان فارس، ستاد ارتباطات مردمی ادارات، تحت عنوان «طرح ملی خدمت‌رسانی شهید سپهبد حاج قاسم سلیمانی» در واحدهای معین شده استانی هر وزارتخانه تشکیل می‌شود.
هدف از برپایی این میز خدمت‌ها ارتباط مستقیم با مردم و ارتقای کیفی ارائه خدمات است و حضور مسئولان در میز خدمت، فرصتی است که مردم بتوانند مطالبات خود را درخواست و برای رفع نیازهای خود از مسئولان چاره‌جویی کنند.
برپایی میز ارتباط مردمی پلیس
هم‌زمان با سفر رئیس‌جمهوری اسلامی ایران به استان فارس، میز ارتباطات مردمی پلیس با حضور نماینده فرماندهی کل انتظامی جمهوری اسلامی ایران در این استان برپا می‌شود.
مدیرکل ارتباطات مردمی فراجا در سفر رئیس‌جمهوری از ساعت ۸ صبح لغایت ۱۸ روزهای چهارشنبه، پنجشنبه و جمعه تاریخ‌های ۱۹، ۲۰ و ۲۱ مهرماه در محل دفتر نظارت همگانی پلیس فارس واقع در شیراز، خیابان ۷ تیر، خیابان شوریده شیرازی (۳۰متری سینما سعدی)، نبش کوچه ۱۳ حضور خواهد یافت و پاسخ‌گوی مراجعان و اهالی فارس در خصوص مشکلات آنها در رابطه با امورات انتظامی است.
میز ارتباطات مردمی ویژه سفر ریاست محترم جمهور در اداره کل صمت فارس
میز خدمت و ارتباطات مردمی وزارت صنعت، معدن و تجارت نیز در جریان سفر هیئت دولت به استان فارس با حضور سید محمد میر جلیلی نماینده تام‌الاختیار وزیر صمت و تعدادی از کارشناسان وزارت و معاونان صنعت، معدن و تجارت فارس به‌ منظور پاسخ‌گویی به درخواست‌های مردمی مرتبط با اهداف وظایف وزارت صمت و تسریع در پاسخ‌گویی و حل مشکلات مردمی در بخش‌ها و حوزه‌های مختلف برگزار شده است.
نماینده تام‌الاختیار وزارت صمت که معتقد است در این میز خدمت درخواست‌ها به صورت‌کارشناسی بررسی می‌شوند تا بهترین نتیجه به مردم ارائه شود، گفت: برپایی میز ارتباطات مردمی و میز خدمت در دور دوم سفر رئیس‌جمهور و هیئت دولت به فارس به منظور بررسی و ارائه راهکار کارشناسی به مسائل مختلف مردم بوده است.
مدیر کل پاسخ‌گویی وزارت صنعت، معدن و تجارت ادامه داد: در میز خدمتی که در اداره کل صمت فارس از روز چهارشنبه نوزدهم مهرماه برپا شده، معاونان و همکاران ذی ربط این اداره کل حضور دارند که به صورت کارشناسی مشکلات مراجعان و مردم را مورد بررسی قرار می‌دهند.
نماینده تام‌الاختیار وزارت صمت در سفر دوم استانی هیئت دولت به فارس افزود: درخواست مردم در سامانه «سامد» ثبت می‌شود و به صورت پیامکی به مراجعه‌کننده اطلاع‌رسانی می‌شود تا درخواست مراجعه‌کننده تا دریافت نتیجه دنبال شود؛ در واقع هدف پویایی سازمانی است.
بدین ترتیب مشکلات واحدهای صنعتی، معدنی و تجاری و حتی مردم عادی که در این حوزه با مشکل مواجه‌اند و نیاز به دریافت مجوز، پروانه کسب، جواز تأسیس، پروانه بهره‌برداری و ثبت سفارش دارند، طی ۳ روز پیگیری و برطرف می‌شود.
میز ارتباطات مردمی در این سازمان به مدت سه روز از روز چهارشنبه مورخه ۱۹ مهرماه ۱۴۰۲ تا روز جمعه ۲۱ مهر برگزار خواهد شد.
برگزاری میز خدمت وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات در فارس
در حال حاضر میز خدمت وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات نیز با حضور نماینده تام‌الاختیار وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات هم‌زمان با سفر هیئت دولت به استان فارس از تاریخ ۱۹ تا ۲۱ مهرماه در محل اداره کل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان فارس برپاست.
مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان فارس در این‌باره گفت: هم‌زمان با دور دوم سفر هیئت دولت به استان فارس، برای رسیدگی به مطالبات و دریافت پیشنهادات مردمی در بخش ارتباطات و فناوری اطلاعات، میز خدمت وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات به مدت سه روز از روز چهارشنبه ۱۹ مهرماه تا روز جمعه ۲۱ مهرماه از ساعت هشت تا ۱۸ در اداره کل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان فارس برقرار است.
حمید سلیمان‌پور ادامه داد: علی بحرینی رئیس مرکز بازرسی، نظارت مدیریتی و پاسخ‌گویی به شکایات وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات به عنوان نماینده تام‌الاختیار وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات به همراه معاون و کارشناسان این مرکز برای ارتباط مستقیم و چهره به چهره با مردم در این مرکز حضور خواهند داشت.
وی اعلام کرد: متقاضیان می‌توانند طی این سه روز در ساعات تعیین شده به اداره کل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان فارس به نشانی شیراز، بلوار هجرت، نبش کوچه ۶، کدپستی ۷۱۴۵۶۴۶۵۹۵ مراجعه نمایند یا به شماره ۰۷۱۳۲۹۸۹۸۰۶ تماس گرفته و نسبت به طرح درخواست خود اقدام کنند.
راه‌اندازی میز خدمت آموزش و پرورش فارس
در آستانه سفر رئیس‌جمهور، همچنین میز ارتباطات مردمی نماینده تام‌الاختیار وزارت آموزش و پرورش در شیراز و جهرم راه‌اندازی شد.
وزارت آموزش و پرورش با توجه به گستردگی استان فارس اقدام به راه‌اندازی ۲ میز ارتباطات مردمی در شهرهای شیراز و جهرم کرده است.
معاون حقوقی و امور مجلس وزارت آموزش و پرورش نیز به عنوان نماینده تام‌الاختیار وزارت آموزش و پرورش در شیراز مستقر شده و پاسخ‌گوی مراجعات مردمی است.
میز ارتباطات مردمی وزارت آموزش و پرورش در شیراز به آدرس میدان فرصت شیرازی، چهارراه زمزم، کانون فرهنگی تربیتی سمیه، روزهای چهارشنبه، پنجشنبه و جمعه ۱۹ الی ۲۱ مهرماه از ساعت ۸ صبح الی ۱۸ عصر آماده پاسخ‌گویی به مسائل و مشکلات مردمی است.
تشکیل ستاد ارتباطات مردمی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی
ستاد ارتباطات مردمی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی نیز در سفر رئیس‌جمهور به استان فارس با حضور نمایندگان تام‌الاختیار این وزارتخانه یعنی مدیرکل دفتر مدیریت عملکرد و رسیدگی به شکایات و معاون بازرسی و رسیدگی به شکایات دفتر مدیریت عملکرد در روزهای چهارشنبه، پنجشنبه و جمعه ۱۹، ۲۰ و ۲۱ مهرماه ۱۴۰۲ از ساعت ۸ الی ۱۸ در اداره کل فرهنگ و ارشاد اسامی فارس واقع در چهارراه حافظیه در حال برگزاری است.
راه‌اندازی میز ارتباطات مردمی با حضور نماینده تام‌الاختیار وزیر میراث‌فرهنگی
در حال حاضر میز ارتباطات مردمی با حضور نماینده تام‌الاختیار وزیر میراث‌فرهنگی هم در استان فارس راه‌اندازی شده است‌.
مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی فارس در این باره گفت: میز ارتباطات مردمی جهت دریافت و رسیدگی به درخواست‌های مردمی با حضور نماینده تام‌الاختیار وزیر میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی و در راستای اجرای اهداف و برنامه‌های دولت مردمی، ۱۹، ۲۰ و ۲۱ مهرماه جاری در حال برگزاری است. سید مؤید محسن‌نژاد ادامه داد: تمامی هم‌استانی‌ها می‌توانند با مراجعه به اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان فارس به نشانی فارس، شیراز، بلوار مدرس، روبه‌روی فضیلت، درخواست‌های خود را در سه حوزه میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی مطرح کنند.
در این ارتباط مردمی، میثم آسوپا مدیرکل دفتر مدیریت عملکرد، بازرسی و پاسخ‌گویی به شکایات وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی به‌عنوان نماینده تام‌الاختیار وزیر از ساعت ۸ تا ۱۸ روز چهارشنبه ۱۹، پنجشنبه ۲۰ و جمعه ۲۱ مهرماه ۱۴۰۲ پاسخ‌گوی مردم خواهد بود.
آغازبه‌کار میز خدمت در دانشگاه‌های شیراز
میز خدمت سلامت دانشگاه علوم پزشکی شیراز هم در آستانه سفر هیئت دولت به فارس با حضور معاون پرستاری، معاون فرهنگی و دانشجویی و مدیرکل دفتر بازرسی عملکرد و ارزیابی وزارت بهداشت به عنوان نمایندگان تام‌الاختیار وزیر بهداشت به مدت سه روز از روز ۱۹ مهرماه آغاز به کار کرده است.
مقرر شده نمایندگان وزیر بهداشت در این سفر به سؤالات و درخواست‌های کادر بهداشت و درمان و مراجعان مردمی پاسخ دهند و به صورت حضوری به مشکلات آنها رسیدگی کنند.
میز ارتباطات مردمی در محل ستاد مرکزی دانشگاه علوم پزشکی شیراز از ساعت ۸ صبح تا ۱۸ عصر آماده پذیرش مراجعه‌کنندگان است.
دانشگاه شیراز نیز اقدام به تشکیل ستاد ارتباطات مردمی با حضور نماینده محترم تام‌الاختیار وزیر علوم از ۱۹ تا ۲۱ مهرماه کرده است که این ستاد از ساعت ۸ تا ۱۸ در دانشگاه شیراز تشکیل خواهد شد.
میز خدمت وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در فارس برپا می‌شود
میز خدمت دستگاه‌های زیرمجموعه وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در استان فارس نیز با حضور نمایندگان تام‌الاختیار این وزارتخانه از روز چهارشنبه، ۱۹ مهرماه تا روز جمعه، ۲۱ مهرماه از ساعت هشت صبح الی ۱۸، آماده ارائه خدمت بی‌واسطه به مردم است.
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان فارس در این‌باره گفت: ۱۰ دستگاه اجرایی با هدف تکریم ارباب رجوع و پیگیری عمده مطالبات مردم، آماده حل مشکلات آنها هستند.
وحید خداپرست با اشاره به حضور معاون توسعه مدیریت و منابع وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی و همچنین مشاور وزیر و رئیس مرکز بازرسی، ارزیابی عملکرد و ارتباطات مردمی این وزارتخانه در میز ارتباطات مردمی، یادآور شد که مدیران و خادمان مردم در دستگاه‌هایی همچون ادارات کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی فارس، آموزش فنی و حرفه‌ای، بهزیستی، تأمین اجتماعی، مدیریت درمان تأمین اجتماعی، بانک توسعه تعاون، بانک رفاه کارگران، صندوق بازنشستگی کشوری، صندوق کارآفرینی امید و صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستائیان و عشایر استان فارس در این میز خدمت حضور داشته و پاسخ‌گوی مطالبات مردمی خواهند بود.
وی با اشاره به اینکه این برنامه در قالب طرح میدانی شهید حاج قاسم سلیمانی برپا می‌شود، میزهای خدمت را یکی از مصادیق واقعی جهاد تبیین دانست و تأکید کرد که با توجه به اهمیت تکریم ارباب‌رجوع، رعایت حقوق شهروندی، جلوگیری از تضییع حقوق مراجعان ادارات و اهتمام دولت نسبت به اجرای این موضوع، تمام دستگاه‌های اجرایی زیرمجموعه وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در فارس، موظف به تحقق و اجرای شایسته این امر هستند.
مردم فارس می‌توانند از روز چهارشنبه، ۱۹ مهرماه تا جمعه ۲۱ مهرماه از ساعت هشت صبح الی ۱۸ با مراجعه به شیراز، بلوار فرصت شیرازی، روبه‌روی خیابان فاضل، مرکز مهارت‌های فنی و حرفه‌ای فارس، مشکلات و مطالبات مرتبط با دستگاه‌های تابعه وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی را با حضور نمایندگان تام‌الاختیار این وزارتخانه و همچنین مسئولان ۱۰ دستگاه اجرایی استان، پیگیری کنند.
ستاد ارتباطات مردمی وزارت جهاد کشاورزی
ستاد ارتباطات مردمی وزارت جهاد کشاورزی هم با حضور نماینده تام‌الاختیار وزیر جهاد کشاورزی به منظور بررسی مسائل و موضوعات استان در بخش کشاورزی و دریافت درخواست‌های مردمی از قبیل شکوائیه، پیشنهادات و انتقادات بهره‌برداران در روزهای چهارشنبه، پنجشنبه و جمعه مورخ ۱۹، ۲۰ و ۲۱ مهرماه سال ۱۴۰۲ در ساختمان مرکزی این سازمان واقع در بلوار آزادی نبش بلوار ارم از ساعت ۸ تا ۱۸ برپاست.
تشکیل میز خدمت توسط مدیرکل دفتر بازرسی شرکت مهندسی آبفای کشور
در پی دور دوم سفرهای استانی رئیس‌جمهوری، مشاور مدیرعامل و مدیرکل بازرسی و مدیرعامل و معاونین آبفای فارس و شیراز پاسخ‌گوی مردم در میز خدمت هستند.
مشاور مدیرعامل و مدیرکل بازرسی آبفای کشور به عنوان نماینده تام‌الاختیار شرکت مهندسی آب و فاضلاب در سفرهای استانی دولت در این‌باره گفت: پاسخ‌گویی و حل مشکلات مردم در حوزه آب و فاضلاب شیراز در میز خدمت ارتباطات مردمی وزارت نیرو از اقدامات قابل توجه دولت مردمی به مردم شریف شیراز است. وی افزود: دیدار چهره به چهره با مردم می‌تواند فاصله مردم با مسئولان را کم کند و ما برای خدمت به مردم شریف شیراز سه روز در سالن باشگاه برق شیراز پاسخ‌گوی مردم شیراز هستیم.
راه‌اندازی میز ارتباطات مردمی ورزش و جوانان
اداره کل ورزش و جوانان فارس نیز با راه‌اندازی میز ارتباطات مردمی در آستانه سفر دولت سیزدهم به فارس آماده دریافت در خواست‌های جامعه ورزش و جوانان است.
این ارتباط مردمی با حضور سیدمحمد پولادگر نماینده تام‌الاختیار وزارت ورزش و جوانان روز‌های ۱۹ تا ۲۱ مهرماه ضمن بررسی درخواست‌های جامعه ورزش و جوانان استان، رسیدگی به مطالبه آنها را در دستور کار دارند.
معاون توسعه ورزش حرفه‌ای و قهرمانی وزارت ورزش و جوانان به همراه مدیرکل دفتر ارزیابی عملکرد، بازرسی و رسیدگی به شکایات وزارت ورزش و جوانان در این سفر ۳روزه پذیرای جامعه ورزش و جوانان فارس است.
برپایی میز خدمت‌ها تنها محدود به کلان‌شهر شیراز نمی‌شود و میزهای خدمت در آستانه سفر رئیس‌جمهور برای پاسخ‌گویی به مطالبات مردمی در فرمانداری‌های ۳۷گانه فارس نیز برپاست. برپایی میزهای خدمت در آستانه سفر رئیس‌جمهور به استان موجب شده تا مردم استان راه ارتباطی مناسبی برای رفع مشکلات و دغدغه‌های خود با مسئولان ارشد کشور داشته باشند و بتوانند از این طریق معضلات معیشت و زندگی خود در بخش‌های مختلف را کاهش دهند.
در حقیقت ارتباطات مردمی فرصتی مناسب برای شهروندان گرامی فراهم کرده تا مسائل خود را به صورت مستقیم و از نزدیک با نمایندگان رئیس‌جمهور مطرح و درخواست‌های خود را ارائه کنند.

 

تاکنون نظری برای این خبر ثبت نشده است!
ثبت نظر جدید
نام و نام خانوادگی

آدرس ایمیل

متن نظر

کد امنیتی